مدیران رسانه های استان مطرح کردند/2

روز گذشته لرستان خبر یادداشتی با عنوان لو رفتن زدوبند 500 میلیونی روابط عمومی دولتی با خبرگزاری خاص در لرستان منتشر کرد برای اطلاع بیشتر از این موضوع، و وجود یا عدم وجود چنین موضوعاتی لرستان خبر با رسانه استان به گفتگو پرداخت.

روز گذشته لرستان خبر یادداشتی با عنوان "لو رفتن زدوبند 500 میلیونی روابط عمومی دولتی با خبرگزاری خاص در لرستان" منتشر کرد برای اطلاع بیشتر از این موضوع، و وجود یا عدم وجود چنین موضوعاتی لرستان خبر با چند خبرگزاری و نشریه فعال استان لرستان به گفتگو پرداخت.

 

 

زد و بند برخی ادارات با رسانه‌ها عین واقعیت است

 

الهیار محمودی مدیر خبرگزاری فارس لرستان در گفتگو با لرستان خبر گفت: موضوع  زد و بند برخی خبرگزاری‌ها و نشریات محلی با برخی ادارات عین واقعیت است و مسئله قابل کتمانی نیست و حتی کار به جایی رسیده که مدیران برخی رسانه ها علنا می‌گویند که فلان مبلغ را از اداراتی گرفته‌اند تا برای آنها کار کنند.

 

وی ادامه داد: این گونه مسائل باعث شده که برخی از این خبرگزاری‌ها هیچ‌گونه خبر انتقادی از ادارات موردنظرشان کار نمی کنند و اخبار آنها تنها به تعریف و تمجید بی‌مورد از برخی مدیران خاص خلاصه شده است.

 

 

محمودی با اشاره به لزوم برخورد با این زدوبندها عنوان کرد: نیاز است برخی نهادهای نظارتی استان در این مسئله ورود کنند و این مورد را پیگیری نموده و به عنوان مثال با حسابرسی از برخی ادارات در صورت تایید برخورد لازم را انجام دهند.

 

 

مدیر خبرگزاری فارس لرستان اضافه کرد: این مسئله بین برخی ادارات و خبرگزاری‌ها آنچنان مشهود است که در یکی از ادارات که مدیر آن به این خبرگزاری مبلغی میلیونی داده بود تا زمان تصدی این مدیر به تعریف و تمجید از این مدیر می‌پرداخت و پس از تعویض این مدیر چون مدیر بعدی به این خبرگزاری روی خوش نشان نمی داد پس از آن شروع به انتقادهای فراوان به عناوین مختلف از این نهاد نمودند.

 

 

مبالغ ردوبدل شده بین برخی ادارات و خبرگزاری‌ها مشهود است

 

نورالدين احمدي مدیر مسئول نشریه بالاگریوه در گفتگو با لرستان خبر ، گفت: مسئله مبالغ رد و بدل شده بین برخی ادارات و خبرگزاری‌ها چیزی است که کاملا مشهود است و بسیاری از رسانه‌ها از آن آگاهند.

 

وی ادامه داد: این گونه موارد باعث شده که در بسیاری از نشریات استانی تنها تملق و چاپلوسی از برخی ادارات دیده می‌شود، چنانچه گویا به نظر این نشریات هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

 

احمدی اضافه کرد: برخی نهادها مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان باید روی این مسئله نظارت ویژه نموده و با متخلفان برخورد ویزه انجام دهند.

 

 

 

تمجیدگویی بی مورد از مسئولان یکی از دلایل عدم پیشرفت لرستان است

 

مصطفی مطلوبی مدیر خبرگزاری تسنیم لرستان گفت: این بحث که بین برخی ادارات با برخی رسانه‌ها فضای تبلیغی کار کردن وجود دارد را بنده هم شنیده‌ام، به ویژه در یکماه اخیر برخی خبرها در مورد برخی رسانه ها و ادارات شنیده شده است که صحت و سقم این مسئله را بنده اطلاع ندارم.اما تعدادی از خبرنگاران به من گفته اند که فلان نشریه یا خبرگزاری از اداره ای پول هنگفت گرفته اند.

 

 

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید صدای مردم و صدای انقلاب در لرستان باشند نه صدای تعریف و تمجید از مسئولان.  باید پیگیر محرومیت‌ها و معرفی ظرفیت‌های استان باشند نه این که تریبون مسئولان باشند.

 

 

مدیر خبرگزاری تسنیم لرستان عنوان کرد: شاید یکی از دلایل عدم پیشرفت لرستان نبود روحیه مطالبه گری و عدالت خواهی رسانه ها و وجود تمجید گویی بی مورد است که بین رسانه‌ها و مدیران وجود داردو به همین دلیل است که استان لرستان از معدود استان‌هایی است که قشر عادی مردم ارتباط بسیار کمی با رسانه‌ها دارند چون این رسانه ها نتوانسته‌اند تریبون مردم باشند.

 

 

مطلوبی با اشاره به این نکته که نقدپذیری مدیران در لرستان هم پائین است گفت: مدیران همان گونه که در زمان تعریف و تمجید رسانه ها ذوق می کنند باید تحمل انتقاد را داشته باشند و این قدر هزینه های بیت المال را صرف تبلیغ و تمجید خود نکنند و بدانند که باید جوابگوی ریال به ریال این هزینه ها باشند.

 

 

وی اضافه کرد: متاسفانه تا زمانی که رسانه‌ها یارانه خود را از اداره ارشاد و تبلیغات خود را از ادارات دولتی می‌گیرند این نابسامانی دیده می شود و در صورتی که رسانه ها از مدیری انتقاد کنند مدیر علیه آن رسانه موضع گیری می کند و یا تبلیغات به آن ها نمی دهد و همین عامل سبب شده فضا مسموم شود. به عنوان مثال شنیده می شود که در شهرستان دلفان یکی از سایت‌های بومی مطلبی را در انتقاد به یکی از ادارات منتشر کرده و مدیران این اداره از تمامی اهرمهای فشار علیه مدیر این سایت استفاده کرده‌اند.

 

 

مطلوبی با بیان این نکته که رسانه ها هم در انتقاد باید منصف باشند اظهار کرد: رسانه ها باید این نکته را مدنظر داشته باشند که فضای نقد با بی اخلاقی و توهین و تهمت جداست و اصحاب رسانه  باید با در نظر گرفتن اخلاق، صداقت و بدون تخریب به نقد بپردازند.

انتهای پیام/

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • خبرنگار

    با سلام و خسته نباشید واقعا باید اینگونه با انصافانه صحبت کرد، در بین رسانه های لرستان تنها عده ای اینگونه هستند که ارشاد باید هر چه سریع تر در این خصوص اقدام کند زیرا این افراد اندک و کاملا شناخته شده برای رسانه ها هستند

  • ناشناس

    خداروشکر آدم با دل و جرئت وجود داره. آفرین بر شما

  • سرباز

    این خراب کاری رسانه ای به مدیرت اقای حنان مربوط میشه اینشون بعنوان متصدی این امور وظیفه اشون که نظارت کافی داشته باشن

  • مطلب

    : چه عحب برخی از آقایان رسانه خودشون از این فضا و از این شیوه به اعتراض آمدند
    آخه یادتونه دوران صابری چون به این کارها اعتقاد نداشت همه رسانه ها فحشش میدادن بامورد و بی مورد.
    اما دوران دهمرده همه تمجید می کردندو ثنا گو بودن.
    چه فایده که بعضی از آن آقایان امروز هم در مرکز قدرت در استان در مسند مرتبط با رسانه نشسته اند و شب و روز در فضای مجازی و غیر مجازی به تعریف و تمجید می پردازند در قبالش جایگاهشان تثبیت می شود و حالا هم دارند داد میزنند( آی دزد) و از این مدل کارها می نالند!!!! زد و بند همش پول گرفتن نیست برای بعضی ها پست گرفتنه

نظرات