لرستان خبر گزارش می دهد؛

انجام کارهای عمران شهری در خرم آباد به طور معمول به شکلی است که باید منتظر نقص در پروژه و یا دوباره کاری بود که به طور نمونه ده مورد آن معرفی شده است

به گزارش لرستان خبر، شهر خرم آباد با وجود اینکه مرکز یک استان است اما بعضی شاخصه های آن در زمینه عمران شهری، دون و پایین تر از یک بخش است که پروژه های قبلی اجرا شده در این زمینه، حجت برای همه مسئولان است که چرا بدنه کارشناسی  در زمینه عمران شهری، تا به این حد ناشیانه عمل می کند.

 

 

 

طرح های عمران شهری ناقص و غیر کارشناسی در خرم آباد بسیار کثیر است که در این بین 10 نمونه معرفی شده است و ممکن است هر نمونه، همانند های زیاد دیگر در اقصی نقاط شهر داشته باشد.

 

تقاطع غیر همسطح پل شهدا

 

اولین پروژه، تقاطع غیر هم سطح پل شهدا است، این طرح در حقیقت یک سوتی بزرگ و یک ضرر جبران نشدنی در عمران شهری است، زیر گذری که بعضی ها معتقدند برای یک کانال آب مناسب است، و حتی دکتر قالیباف شهردار تهران در خلال انتخابات ریاست جمهوری و سفر به خرم آباد بعد از مواجه شدن با این شاهکار پوزخندی زده بود و گفته بود این زیر گذر است، عیب این طرح تنگ شدن آن از زمان شروع شیب تا رسیدن به تونل است که این موضوع مسبب بسیاری از تصادفات بوده، هست و خواهد بود.

 

 

1. (Copy)

 

1 (Copy)

 

 

پل 9 دی

 

طرح دوم، پل9 دی است که تنها چند روز بعد از افتتاح به یکباره نشست کرد، و در واقع این پل نبود که شکست بلکه بدنه ضعیف اجرایی شهر، چه خصوصی و چه دولتی بود که ترک برداشت.

 

 

2 (Copy)

 

 

 

زیرگذر میدان کیو

 

پروژه بعدی زیر گذر میدان کیو است، طرحی که به علت پیش بینی نکردن دفع سیلاب های شهر، به یکباره در اثر اولین بارندگی به زیر آب رفت، البته این مشکل هم اکنون حل شده است ولی علاج واقعه را باید قبل از وقوع گرفت.

 

 

4 (Copy)

 

 

زیر گذر میدان بسیج

 

 

زیر گذر میدان بسیج یا همان شمشیر آباد، کاری است که شیب خطرناک گردش ماشین در آن سبب شده که به عنوان یک طرح غیر استاندارد و البته حادثه ساز از آن یاد شود و هم اکنون به لطف گذاشتن سرعت گیر، این طرح به حیات خطرناک خود ادامه می دهد.

 

 

DSC_0008

 

 

 

زیرگذر میدان امام حسین(ع) خرم آباد

 

 

تفاوت فاحش بین عرض دو باند زیر گذر میدان امام حسین(ع) خرم آباد، سوتی دیگری در عمران شهری مرکز استان است.

 

6 (Copy)

 

 

میدان شهدا خرم آباد

 

قرارگیری یکی از نمادهای فراماسونی به عنوان سمبل و یادمان میدان شهدا، دسته گل دیگری است که بدنه غیر کارشناسی شهر به آب داده است، المانی که طرح اصلی آن چینی است، و با فونت انگلیسی عدد 666  معروف به عدد شیطان به وضوح در آن به کار برده شده است.

 

 

8 (Copy)

 

 

 

درختان نخل خیابان های خرم آباد

 

کاشت درختان نخل ویژه شهرهای با دمای بالاست اما معلوم نیست با چه توجیهی درختان نخل در شهری با آب و هوای معتدل مانند خرم آباد کاشته شده است.

 

 

 

پل دارایی زاده

 

جانمایی رمپ معلولین و احاطه کردن یک تیر برق، کار غیر کارشناسی دیگری است که در پل دارایی زاده و در هر دو سمت آن تکرار شده است.

 

 

3. (Copy)

 

3 (Copy)

 

 

پل های غیر استاندارد فلزی

 

قرار دادن غیر استاندارد پل های فلزی کوچک به شکلی که هم سطح آسفالت خیابان باشد معضل دیگری است که هنوز بدنه کارشناسی عمران شهری نتوانسته آن را حل کند، و به بستن نصف خیابان برای تعمیر و اصلاح هر روزه این پل ها عادت کرده ایم.

 

 

7. (Copy)

 

7 (Copy)

 

 

 

ورودی مسکن مهر

 

فراموش کردن تعبیه ورودی از جاده اصلی برای مسکن مهر خرم آباد، آخرین نمونه از ایراداتی است که بدنه غیر کارشناسی بخش دولتی و خصوصی در استان لرستان باید جوابگوی آن باشند.

 

مسکن مهر خرم آباد

 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • الف

    نمی خواهم دفاع کنم اما باید بگویم عنوان کارشناسی که می فرمایید درست نیست اگه کارشناس بودند که غیر کارشناسی عمل نمی کردند اما از ده تا پروژه که نام بردیدپروژه های کیو ,دارای زاده پل شهدا, راه مسکن مهر ,شهرداری خرم آباد نقشی نداشته و دفتر فنی استانداری انجام داده و در مورد عرض ها به نسبت تردد خودروها رفت و برگشت تقسیم شده








  • ناشناس

    یعنی خاک عالم.....

  • علی

    متاسفانه بعضی از شهرداران قبلی دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم بوده اند.
    بیش از این نباید انتظار داشت

  • سپهوند

    واقعا عجیب بود خیلی جا داره مسئولین در هر سطحی به قول آقا جوابگوی منتقدین باشند ممکنه برای اونا که واقعا نیت الهی دارن درواقع منشا اثر و خیر هم بشه شایدم اصلا منتقدین رو قانع کردن که کاراشون درست بودنه که متاسفانه به دلیل تنبلی ها و ندانم کاری ها و حاشیه های موجود در مراکز دولتی احتمال گزینه ی اول بیشتره..خدا کمکمون کنه برا آینده..یاعلی

  • ناشناس

    این پل دارایی زاده راه پله هاش هم حفاظ ندارن و در حالی که فاقد حفاظن انجراف هم دارن من خودم به شخصه چندین بار تا مرز حادثه رفتم خصوصا شب ها که الحمدالله نور هم نداره

  • مینو

    ببخشید ولی خلایق هر چه لایق، بنده هم یک لرم وساکن خرم اباد ولی تا زمانی تو این شهر طایفه بازی و باند بازیه، فرهنگ مردم اینطوره، و حتی نحوه اعتراض کردنم نمیدونن بایستی شاهد پس رفت شهرمون بود.

    به جای این همه چراغانی خیابان ها بهتره کمی خرج زیبا سازی و فرهنگ سازی شهر بشه این همه کمک بودجه و عوارض کجا خرج میشه؟؟؟،

    البته هر کی رو کار میاد تو شهر ما اول به فکر منافع خود و گروهشه. پس انتظاری بیش نداشته باشین همشهری های عزیز

  • احسان

    اینا مایه ننگ هستند. بخصوص رمپ دارای زاده. جوک شده تو تلگرام برا خرم آباد

نظرات