«تسهیلات واحدهای تولیدی پَر؛ حقوق کارگان پَرپَر»

کارگران کارخانه سامان کاشی بروجرد برای چندمین بار و هم زمان با هفته کارگر در اعتراض به طلب 6 ماهه خود از این کارخانه امروز در مقابل فرمانداری بروجرد تحصن کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.

به گزارش لرستان خبر، کارخانه های شهرستان بروجرد اکثرا به دلیل مشکلات نقدینگی دچار ورشکستگی شده اند و این امر در حالی رخ می دهد که بیش تر این واحدهای تولیدی از تسهیلات بانکی ویژه تولید استفاده کرده ولی خبری از هزینه کردن این تسهیلات در چرخه تولید نیست.

 

تسهیلات بانکی که باید در راه توسعه کارخانه‌های صنعتی این شهرستان مصروف می‌شد، امروز تبدیل به ویلاهای آن‌چنانی و پیست‌های اتومبیل‌رانی در نقاط مختلفی از کشور شده است که به گواه شاهدان عینی فرار سرمایه از این شهرستان را به امری عادی مبدل کرده است.

 

سرمایه‌گذارانی که اغلب با داشتن روحیاتی در مقابله با توسعه صنعتی بروجرد اعتبارات جذب‌شده در قالب تسهیلات بانکی را بانام کارخانه‌های تولیدی این شهرستان دریافت کرده و آن را در مبادی دیگری همچون تفرجگاه‌های چشمگیر و دلنواز آن‌هم خارج از شهرستان بروجرد صرف می‌کنند نه‌تنها دلگرمی برای شهروندان بروجرد ایجاد نمی‌کند بلکه تنها روزنه‌های خوش‌بینی مردم به مسئولان را کم‌کم خاموش کرده و روزبه‌روز عوامل بدبینی مردم به‌نظام را گسترش می‌دهد.

 

کارگران کارخانه سامان کاشی بروجرد برای چندمین بار و هم زمان با هفته کارگر  در اعتراض به طلب 6 ماهه خود از این کارخانه امروز در مقابل فرمانداری بروجرد تحصن کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.

 

کارگران بروجردی مدعی بودند که این کارخانه دارای رونق کافی است و محصولات آن به کشورهای همسایه نیز صادر می شود اما از پرداخت حقوق کارگران زحمت کش خودداری می کنندو مسئولان هم فقط سکوت می کنند و از این سرمایه داران مرفه حمایت می کنند و کسی از ما حمایت نمی کند.

 

کارگران بروجردی با دادن شعارهایی علیه سرمایه داران خواستار ورود نهادهای امنیتی و بازرسی به موضوع و رداخت طلب خود شدند.

 

 

 

DSC09526

 

DSC09520DSC09514

DSC09501

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات