مدیرکل مدیریت بحران لرستان مطرح کرد

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه میزان خسارت سیلاب در سطح استان فراوان بوده است، گفت: مقرر شده فرمانداران استان ‌تا روز دوشنبه میزان خسارات سیلاب را اعلام کنند.

به گزارش لرستان خبر، رضا آریایی امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در استان لرستان شاهد وقوع سیلاب بودیم که خسارات زیادی به راه‌ها، ابنیه، پل‌ها، واحدهای مسکونی شهری و روستایی، معابر شهری و مغازه‌های مردم وارد شد، اظهار داشت: در جلسه ستاد بحران استان مقرر شد فرماندارهای لرستان تا روز دوشنبه سی‌ام فروردین ماه جمع‌بندی کاملی از میزان خسارت‌های وارده داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه در بخش‌های مختلف درگیر سیلاب و امداد‌رسانی هستیم و اکنون امکان برآورد خسارت وجود ندارد، بیان کرد: پس از جمع‌بندی میزان خسارات سیلاب در استان لرستان، گزارش آن توسط استاندار برای تأمین به وزارت کشور ارسال می‌شود.

خروج قطار از ریل حدفاصل ایستگاه کشور و تنگ هفت در لرستان/ محور شمال به جنوب مسدود شد

ماشاالله نعمتی فرماندار دورد با بیان اینکه مسیر راه‌آهن سراسری شمال به جنوب به دلیل خروج واگن از ریل مسدود شد، اظهار داشت: عصر امروز قطار محلی مسافربری که از سمت دورود به اندیمشک در حال حرکت بود حدفاصل ایستگاه کشور و تنگ هفت از ریل خارج شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی نداشته است، افزود: علت وقوع آن بارش شدید باران و ریزش کوه بوده است.

فرماندار دورود با بیان اینکه هم‌اکنون این خط مسدود شده است، عنوان کرد: مدیرکل راه‌آهن استان لرستان برای نظارت بر بازگشایی این خط به محل اعزام‌ شده است.

طغیان رودخانه کشکان لرستان بر اثر باران شدید/ خروج قطار از ریل تلفات جانی نداشت

رضا آریایی در مورد بارندگی‌های امروز لرستان اظهار داشت: میزان  بارش‌ها در استان لرستان تا ساعت 20 امشب در پلدختر 135 میلی‌متر، خرم‌آباد 111 میلی‌متر، رومشکان 107 میلی‌متر، سپید‌دشت 95 میلی‌متر، بروجرد 86 ملی‌متر و نورآباد 81 میلی‌متر بوده است.

وی افزود: میزان بارش در  ایمان‌آباد در شرق خرم‌آباد 78 میلی‌متر، دورود 74 میلی‌متر، الشتر 72 ملی متر، ازنا 58 میلی‌متر کوهدشت 51 میلی‌متر، سیلاخور 51 میلی‌مترو الیگودرز 40 میلی‌متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به متوسط بارندگی در استان گفت: متوسط بارندگی در استان لرستان 80 میلی‌متر بوده ‌و شدت بارش‌ها تا ظهر فردا ادمه دارد.

آریایی عنوان کرد: شدت و تداوم بارندگی، طغیان رودخانه کشکان و تعدادی از مسیل‌ها و آبراهه‌های اصلی و فرعی را به همراه داشته است.

photo_2016-04-14_00-51-54

وی افزود: به علت خروج قطار محلی از خط، محور راه آهن نیز مسدود شده است که جراحاتی نداشته است.

سیلاب راه ارتباطی ۱۰ روستای شهرستان دلفان را قطع کرد/خسارت ۳۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی

جعفر طولابی فرماندار دلفان اظهار داشت: بارش شدید باران در شهرستان دلفان سبب خسارت‌هایی در حوزه شهری و روستایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب راه ارتباطی 10 روستا در دهستان میربگ جنوبی را قطع کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر تنها این محور خاکی که در مسیر دره و آبراهه قرار دارد مسدود شده، اما تردد در مابقی راه‌های شهرستان برقرار است.

فرماندار دلفان عنوان کرد: با توجه به حجم بارندگی  به ابنیه شهری نیز خساراتی وارد شده که میزان خسارت آن پس از پایان بارندگی برآورد می‌شود.

وی آبگرفتی مزارع کشاورزی شهرستان دلفان را حدود سه هزار هکتار اعلام کرد و گفت: به جاده‌های بین مزارع، کانال‌های آب بر، قنوات و سدهای سنتی ذخیره آب کشاورزی نیز خساراتی وارد  شده است.

طولابی تصریح کرد: درمجموع برآورد تقریبی خسارت بخش کشاورزی تا این لحظه حدود 25 تا 30 میلیارد تومان برآورد شده که با پایان بارندگی میزان دقیق بخش‌های مختلف برآورد و به ستاد بحران استان اعلام می‌شود.

وی بابیان اینکه تاکنون مشکل حادی در این شهرستان نداشته‌ایم، گفت:  از ابتدای شروع بارندگی جلسه ستاد بحران در شهرستان دلفان تشکیل شد و اکنون نیز اعضای ستاد بحران تا پایان بارندگی در آماده‌باش کامل هستند.

photo_2016-04-14_00-53-17

شهر معمولان در لرستان در محاصره سیل قرار گرفت/امکان فرورفتن شهر به زیرآب

مسعود شاکرمی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت:  بر اثر طغیان رودخانه کشکان در شهر معمولان وضعیت خوبی حاکم نیست و شهر در محاصره سیل قرار دارد که در صورت ادامه روند بارندگی تا یکی، دو ساعت دیگر پل ماشین‌رو جنب تونل معمولان تخریب می‌شود.

وی افزود: بخش غربی شهر معمولان به دلیل نداشتن دیواره ساحلی هرلحظه امکان فرورفتن شهر به زیرآب می‌رود که در این راستا مأموران شهرداری با بلندگو به مردم هشدار دادند که منازل خود را ترک و به محل‌ها و جاهای مطمئن پناه ببرند.

photo_2016-04-14_00-42-50

شهردار معمولان بیان کرد: تمام نیروهای شهرداری معمولان از ابتدای ساعات اولیه صبح  برای مهار سیلاب احتمالی به حالت آماده‌باش کامل  قرار دارند و هشدارهای لازم را به مردم داده‌اند.

وی عنوان کرد: تمام تلاش نیروهای شهرداری معمولان در واحدهای مختلف با موضوع سیل، جلوگیری و مقابله با بروز پدیده سیلاب است.

هشدار مسئولان به حاشیه نشینان کشکان/مردم خانه‌های خود را ترک کنند

 تیمور فریدونی در گفت و گو با خبرنگارمهر اظهار داشت: وقوع سیلاب موجب بسته شدن جاده «چالکل» و گردنه «دهلیج » در این شهرستان شده و به مناطق عشایری «چول هول» «وریان مله»، «چالکل» و ولی عصر (عج) خسارت عمده ای وارد کرده است.

وی گفت: جاده روستایی «چم گردله» حدود چند ساعت است که بر اثر سیلاب بسته شده و هم اکنون در این مسیر رفت و آمد به کندی صورت می گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر افزود: بارندگی ها و وقوع سیلاب در محور پلدختر - اندیمشک باعث یک طرفه شدن این جاده شده و تردد وسایل نقلیه تنها در یک باند این محور صورت می گیرد.

photo_2016-04-14_00-52-02

فریدونی تصریح کرد: وقوع سیلاب همچنین به کارواش های مستقر در ورودی جنوبی شهر پلدختر خساراتی وارد کرده است.

وی افزود: سیل باعث شده دو دهنه پل و راه ارتباطی در منطقه «تنگ علی» به مسکن مهر در این شهر تخریب شود و در صورت ادامه بارندگی تا یک تا دو ساعت دیگر احتمال می رود به منازل روستای «پل بابازید» واقع در هفت کیلومتری شمال غربی پلدختر به دلیل نزدیکی با رودخانه کشکان نفوذ کند.

رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر با بیان اینکه تا این لحظه در شهرستان پلدختر در اثر رعد و برق یک نفر جان خود را از دست داده است تصریح کرد: به روستائیان حاشیه رودخانه کشکان هشدار داده شده که منازل خود را ترک کرده و به مکان های امن پناه ببرند.

فریدونی با بیان اینکه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در حال امداد رسانی به مناطق آسیب دیده هستند گفت: تمام نیروهای امداد و نجات، پایگاه امداد جاده ای و پرسنل اداری برای مقابله با وقوع سیلاب در مناطق مختلف شهرستان به حالت آماده باش کامل هستند.

آماده‌باش دستگاهای اجرایی و امدادی لرستان/ محور ریلی شمال به جنوب همچنان مسدود است

رضا آریایی در مورد میزان خسارات سیل در استان لرستان بر اثر بارش باران شدید اظهار داشت: باراش شدید باران در شب و روز گذشته در تمام نقاط استان جاری بوده و به علت طغیان رودخانه ها در برخی نقاط خساراتی نیز وارد کرده است.

وی در مورد میزان خسارات افزود: میزان خسارات ناشی از سیلاب معلوم نیست و هنوز جمع بندی در این مورد نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: متوسط بارندگی در استان تا این لحظه حدود 90 میلی متر بوده و تمام دستگاه‌ها در حالت آماده باش کامل هستند تا از خطرات احتمالی ممانعت کنند.

وی در مورد ادامه دار بودن باران ها تا ظهر فردا بیان کرد: اکنون بارش در خیلی از نقاط استان همچنان ادامه دارد و تنها در شهرستان کوهدشت بارش باران متوقف شده است.

آریایی با اشاره به طغیان رودخانه کشکان اظهار داشت: شدت و تداوم بارندگی، طغیان رودخانه کشکان و تعدادی از مسیل‌ها و آبراهه‌های اصلی و فرعی را به همراه داشته است و در مورد شهر معمولان نیز به خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر نگرانی خاصی وجود ندارد.

وی در مورد خروج قطار از ریل در مسیر لرستان بیان کرد: خروج قطار در مسیر راه‌آهن لرستان و محور شمال به جنوب را مسدود کرده است؛ این قطار محلی بوده و از نوع مسافربری دورود به اندیمشک از ریل خارج شده و سبب انسداد مسیر شده است.

آریایی با بیان اینکه  این قطارساعت 18 به دلیل بارندگی بی سابقه و ریزش کوه در محل حد فاصل ایستگاه کشور و تنگ هفت از ریل خارج شد، تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: تلاش برای بازگشایی مسیر همچنان ادامه دارد ولی با توجه به شدت بارندگی، امیدواریم هر چه سریعتر این مهم انجام شود ولی شاید بازگشایی تا صبح نیز ادامه داشته باشد.

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات