به گزارش لرستان خبر، کلیپی در شبکه‌های_مجازی منتشر شده است که یک زن در آن ادعا می کند خانه اش بدون هماهنگی و حکم تخریب توسط شهرداری خرم آباد همراه با اثاثیه تخریب شده است. شهرداری خرم آباد در این خصوص توضیحاتی ارائه داده است.

مسئول روابط عمومی و امور بین المللی شهرداری خرم آباد با ارائه جوابیه شهرداری عنوان می کند: در پی انتشار یک ویدئو مبنی بر تخریب غیرقانونی یک واحد مسکونی در محله کوی فلسطین شهر خرم آباد، شهرداری خرم آباد ضمن رد شایعات پیرامون این موضوع، مراتب ذیل را برای تنویر افکار مردم فهیم و آگاه به اطلاع می رساند.

در این جوابیه آمده است: ملک مذکور یکی از 10 ها ملک در مسیر تعریض و توسعه شهری واقع در محدوده مورد نظر بوده است که تمامی این املاک ظرف مدت محدودی یک به یک به صورت قانونی و توافقی تملک و تخریب شده اند و این ملک نیز آخرین مورد این املاک بوده است.

با توجه به اینکه مالکیت عرصه ملک مذکور در اختیار دولت بوده است، شهرداری خرم آباد ضمن توافق با اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی، توافقات اولیه با ساکنان این ملک را انجام داده و و مقرر شده است در ازای مبلغ کارشناس رسمی دادگستری، ساختمان مورد نظر تخریب شود که در همین زمینه نیز شهردار خرم آباد خود با مراجعه به منزل مالک، توافقات لازم را به عمل آورده است.به رغم توافقات صورت گرفته، شهرداری خرم آباد ضمن رعایت کامل قوانین، مجوزها و آرای لازم برای تخریب را از مراجع ذیصلاح اخذ و اخطارهای مکرری برای تخلیه به ساکنان ابلاغ نموده است. 

این جوابیه می افزاید: سرانجام پس از طی روال قانونی، ملک مذکور در حالیکه کاملا تخلیه و خالی از سکنه بوده است، تخریب شده و شهرداری نیز موظف است طبق توافقنامه امضا شده و جهت حمایت از مالک مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون ریال به مالک پرداخت نماید.

 

انتهای پیام/

منبع: همشهری

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات