معاون جمعیت هلال احمر استان لرستان:

معاون جمعیت هلال احمر استان لرستان به وجود ۱۸ پایگاه ثابت امداد و نجات در استان لرستان اشاره کرد و گفت: ۸ پایگاه جدید امداد و نجات در استان لرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش لرستان خبر، محمد باقر محمدی گفت: براساس شرایط پهنه‌ای استان لرستان امسال از ابتدای فصل تابستان هشت پایگاه امداد و نجات به صورت موقت و سیار در استان مستقر شد و تا پایان این فصل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی به وجود 18 پایگاه ثابت امداد و نجات در نقاط مختلف استان لرستان اشاره کرد و افزود: از این تعداد پایگاه 17 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان لرستان عنوان کرد: به ازای هر پایگاه امداد و نجات ثابت در طول شبانه روز به طور میانگین پنج نفر و در مابقی پایگاه‌ها سه نفر به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی در رابطه با وضعیت تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات استان لرستان نیز بیان کرد: اکنون از نظر وضعیت امکانات فعلاً به درجه مطلوب نرسیده‌ایم اما در تلاش هستیم حداقل این تجهیزات را به درجه‌ای برسانیم که پاسخ‌گویی به حوادث بیشتر شود؛ در شرایط فعلی نیز خوشبختانه تاکنون به رغم کمبود امکانات در بحث پاسخ گویی مشکلی ایجادنشده است.

محمدی با بیان اینکه حداقل شش میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات استان لازم است، گفت: پس از برآورد هزینه میزان آن به مرکز اعلام شد و پیگیری‌هایی در این زمینه در حال انجام است تا بتوانیم با تخصیص این اعتبار تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه درصورت تأمین اعتبار خودروهای جایگزین خودروهای فرسوده می‌شود، گفت: تهیه ست نجات، به روز کردن ست‌های نجات، ساخت و ساز پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جدید از دیگر مواردی است که نیازمند اعتبار است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان لرستان به کانکسی بودن پایگاه امداد و نجات آزاد راه اشاره کرد و اظهارداشت: از آنجا که آزاد راه پایگاه فیزیکی ندارد برای پوشش مجبوریم از پایگاه امداد و نجات شوراب استفاده کنیم که فاصله طولانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به برکت ماه مبارک رمضان امسال حوادث جاده‌ای بسیار پایین بود و توصیه می‌شود با توجه به شروع فصل تابستان و آغاز مسافرت‌ها، مردم قوانین و مقررات را رعایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات