فرماندار دلفان:

فرماندار دلفان گفت: حبوبات تولیدی دلفان به کشورهای خارجی صادر می‌شود و توسعه و ساماندهی این حوزه می‌تواند در افزایش اشتغال مؤثر باشد.

به گزارش لرستان خبر، نشست هم اندیشی با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، فرماندار و بخشداران شهرستان دلفان در محل سالن کنفرانس فرمانداری دلفان برگزار شد.

جعفر طولابی فرماندار شهرستان دلفان در این جلسه گفت: شهرستان دلفان در استان به عنوان شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و بناست که از سوی مسئولین نگاه ویژه ای به شهرستان شود.

وی یادآور شد: همچنین سند توسعه شهرستان دلفان تدوین و به قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی ارائه شده است و مقرر شده تا براساس این سند و برای اجرایی شدن آن هم از طریق بخش دولتی و هم بخش غیر دولتی اقداماتی صورت گیرد و رایزنی هایی با برخی نهادهای سرمایه گذار صورت گرفته تا هر کدام در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی این شهرستان سرمایه گذاری کنند.

فرماندار دلفان اظهار داشت: در حوزه کار فنی و حرفه ای و در بحث اشتغال، مصداق عینی شغل پایدار به مهارت های فنی و حرفه ای برمی گردد؛ یعنی اگر فردی مهارتی را در حوزه ای داشته باشد آن فرد هیچگاه بیکار نخواهد ماند، بنابراین حرف اول را مسائل آموزشی و مهارتی میزند.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی و اساسی که می تواند در بحث تولید و اشتغال و بهبود اقتصاد مردم موثر باشد، بحث توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای و رشته های مهارتی است؛ ما در این حوزه متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی شهرستان دلفان استعدادهای خوبی داریم و اگر شرایط فراهم شود و ابزار و امکانات مراکز آموزشی توسعه یابد کمک بسیار خوبی در رابطه با اشتغال زایی، رفع بیکاری، بهبود وضع معیشتی و اقتصادی مردم خواهد بود.

فرماندار دلفان اظهار داشت: این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی استعداد خوبی دارد و رویش گیاهان دارویی در شهرستان واقعا بی نظیر است، به نحوی که حدود ۲۵۰ گونه گیاهان دارویی در دلفان شناسایی شده است.

طولابی گفت: در زمینه پرورش زنبور عسل و تولید حبوبات هم استعدادهای بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد؛ به گونه ای که حبوبات شهرستان دلفان به خارج از کشور نیز صادر می شود و چنانچه آموزش های فنی و حرفه ای در این زمینه اجرا شود به خوبی می تواند در توسعه اشتغال موثر باشد.

وی یادآور شد: نیاز است امکانات آموزشی مراکز آموزشی دلفان تقویت شود.

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات