ویسکرمی در نامه سرگشاده به احمدی نژاد:

محتوای نامه اخیر شما به مقام معظم رهبری، همه را مجاب می کند که رد صلاحیت شما در انتخابات ریاست جمهوری، تصمیم درستی بوده و شما به دنبال دیکتاتوری خودتان هستید.

به گزارش لرستان خبر، مهرداد ویسکرمی استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی نامه ای سرگشاده برای محمود احمدی نژاد منتشر کرده که به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نامه ای سرگشاده به جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد از باب "فذکر فان الذکری تنفع المؤمنین"

با سلام و آرزوی عاقبت به خیری برای شما به دلیل دلسوزی برای قشر ضعیف جامعه و عشق به محرومان گرچه به قول برخی "عشق، هرگز کافی نیست"! 

قال الله تعالی: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَدیداً." (احزاب،70)  

"یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى‌ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى‌ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ" (مائدة ، 8)  

این نامه را به عنوان کسی می نویسم که در پاره ای از نظرات –البته با تفسیری متفاوت- با شما موافق هستم و دوست ندارم شیطان، زحمات گذشتۀ شما را با تحریک "حس جاه طلبی" و خود شیفتگی بیش از حد، هدر دهد. گمان بنده این است که وقتی شما به خود اجازۀ نصیحت به رهبر انقلاب را می دهید، بنده هم به عنوان یک مسلمان، حق نصیحت به رئیس جمهور اسبق خودم را داشته باشم. البته اگر حلقۀ نوکیسه های جاه طلبی که توسط شما یک شبه به قدرت رسیدند و هنوز از آن دل نکنده اند، اجازه بدهند از این نامه مطلع شوید! 

۱- جناب احمدی نژاد! آیا تا کنون به این اندیشیده اید که اگر جنابعالی این همه محبوبیت در جامعه دارید، چرا تیم جنگ روانی جبهۀ اصلاحات و اعتدال، صرفا با حربۀ تخریب شما دو دوره است که رأی مردم را – به ناحق- به سمت خود کشانده اند؟ آیا دولت روحانی، هنری جز لگد زدن بر دولت شما برای رسیدن به قدرت داشته است؟ البته برجام و مذاکره با کدخدا هم از افتخارات آنهاست که به تعبیر مقام معظم رهبری، کلید آن از دولت شما آغاز شده. لذا شما که خود را منجی ثانی عالم بشریت می دانید، به عنوان طرفدار مذاکره با آمریکا باید به لوازم آن گردن بگذارید!

۲- پیشنهاد حضرت عالی مبنی بر انحلال مجلس و برکناری رئیس جمهور منتخب مردم - با حدود 24 میلیون رأی- آدم را به این فکر می اندازد که جناب مشایی و بقایی و جوانفکر و... به شما آدرس غلط داده اند و عقل سیاسی شما را مختل نموده اند؛ آیا برکناری رئیس جمهور منتخب مردم و انحلال مجلس، کاری یک شبه است و آیا با "مردم پرستی" مورد ادعای شما قابل جمع است؟

۳- در جاهای مختلفی سخن از انتقاد می زنید. همین -به اصطلاح شما-  افراد آزاده ای که یکی از آنها هم در شهر خرم آباد دستگیر شده است در انتخابات ریاست جمهوری 96، مصاحبۀ دو ساعته ای با بنده انجام دادند و بنده نظراتم را در مورد همۀ جریانهای سیاسی اعلام کردم. اما همان ارادتمندان شما در تهران، به دلیل انتقاد از جریان فکری شما، اجازۀ انتشار آن را ندادند. این که کسی مانند حضرتعالی که به صرف یک مخالفت، وزیر منتخب خود را با بی احترامی کنار می گذارد، اینک در نامه ای به رهبری، دم از انتقادپذیری می زند، بسیار خنده دار است!

۴- در نامۀ خود، از برکناری فوری رئیس قوۀ قضائیه سخن رانده اید. چرا تا زمانی که این قوه به خط قرمزهای شما نزدیک نشده بود، مخالف آن نبودید؟ وانگهی به نظر می رسد ملاک عدالت، از نظر شما، مشایی و بقایی هستند! اگر قوۀ قضائیه، به شکایات واصله رسیدگی نکند، چگونه می تواند، عدالت را پیاده کند؟ البته در این که بایستی، آحاد جامعه در برابر عدالت یکسان باشند و در مورد اتهامات یقه سفیدان و آقازاده ها و منسوبین به مسئولان قوا نیز شفاف سازی صورت پذیرد، با شما موافقم. اما مقاومت شما در برابر محاکمه، بر خلاف شعارهای ظاهری شماست. چرا تا زمان صدور حکم صبر نمی کنید؟ ظاهرا عدالت خوب آن است که با "نفس محمودیه"! منطبق و مزین باشد!!

۵- در نامۀ اخیر خود از برگزاری انتخابات و نظر مردم سخن گفته اید. مگر اینها که به دولت روحانی که تنها حربه اش تخریب شما بود، 24 میلیون رأی دادند، از ونزوئلا و به فرمان مادر جناب چاوز (!)رجعت کرده بودند؟! این چه توهم و خود شیفتگی است که شما رابه تباه ساختن گذشته تان کشانیده است؟!

۶- در مورد برگزاری انتخابات، بدون اعمال نظر نیروهای امنیتی و شورای نگهبان و... سخن گفته اید! برادر بزرگوار! اگر تدابیر مقام معظم رهبری و وسعت نظر شورای نگهبان نبود، چگونه در سال 1384 یک بچه آهنگر، با دو سال سابقۀ شهرداری تهران، می توانست خود را به مردم، معرفی کند و  یک غول سیاسی مانند هاشمی را شکست دهد؟! آنگاه که بزرگان چپ و راست هیچکدام شما را قبول نداشتند این مقام معظم رهبری بود که زیر بغل های شما را گرفت و در مقابل ابطال رأی مردم ایستادگی فرمود:

با عصا کوران اگر ره دیده اند         

 در پناه خلق روشن دیده اند!

افسوس که از شکست مرحوم هاشمی در برابر یک بچه آهنگر عبرت نگرفتید و همان راه باطل را در پیش گرفته اید!  برخی از اینها که دم از آزادی آنها می زنیدهمانها هستندکه شما را فتنه گر اصلی حوادث 88 می دانند!!

۷- محتوای نامه اخیر شما به مقام معظم رهبری، همه را مجاب می کند که رد صلاحیت شما در انتخابات ریاست جمهوری، تصمیم درستی بوده است و شما به دنبال دیکتاتوری خودتان هستید و نردبام این کار را مردم می دانید و گویا خود را نایب امام زمان می دانید که باید نظام اسلامی با منویات شما بچرخد. به همین دلیل، به حرکات بچه گانه ای که در شأن یک رئیس جمهور نیست دست می زنید و هر کس می میرد، خود را به زیر تابوت یا درون قبر او می رسانید... همان گونه که در اواخر ریاست جمهوریتان، آن سخنان و حرکات نسنجیده را با چاوز و مادر او انجام دادید و شأن خود را به عنوان رئیس جمهور یک ملت مسلمان، رعایت نفرمودید. مگر نه این است که قرآن کریم، دوستی با اهل کتاب را نشانۀ نفاق می داند؟!  به عنوان یک استاد دانشگاه، برای بنده سؤال است که شما چه وقت در دانشگاهی که  از آن حقوق می گیرید،حضور پیدا می کنید؟ بهتر است در مورد لقمۀ شبهه ناک هم اندکی فکر کنید! 

۸- به خدا قسم این نامه را با اکراه می نویسم چرا که معتقدم خدماتی که دولت های نهم و دهم انجام دادند، برای یک عمر شما کافی است. البته اگر شیطان اجازه دهد، آنها را با خود به قیامت  ببرید. البته مواظب باشید توهم خود شیفتگی، آن خدمات را صرفا به نام شما ثبت نکند گرچه نقش شما در آنها قابل انکار نیست!

۹- برادر پر تحرک! مواظب باشید که افرادی برای مطامع خود، با جمع کردن چند صد نفر در یک شهر چند صد هزار نفری، بر توهم محبوبیت شخص شما دامن نزنند. چرا که اولا این تجمعات به کسی وفا نکرده و به پای استقبال از عمو پورنگ و خاله شادونه و مرگ فلان خواننده و فلان بازی فوتبال و ... نمی رسد. همان مقدار هم که مردم می آیند آن استقبالها، به ارزش های انقلاب تعلق دارد نه به افراد و اشخاص! مراسم کمرنگ و بی فروغ سالگرد وفات رقیب انتخاباتی شما در سال 84 ، علیرغم هزینۀ کلان از بیت المال، عبرت خوبی است برای هر سیاستمداری!

۱۰- جناب احمدی نژاد! اگر به شبکه های معاند توجه کنید، امروزه از لزوم شنیده شدن سخن شما سخن می گویند. و این یعنی دشمن، شما را به عنوان یک غضنفر می پسندد.! مواظب باشید فریب کسانی را نخورید که شما را باور ندارند و در گذشتۀ نه چندان دوری، شما را کوتولۀ سیاسی و زشت چهره نامیدند. شک نکنید که راه سعادت من و شما از تبعیت از ولی فقیه می گذرد و اگر برای خدا کار می کنید، از خودنمایی و خودشیفتگی دست بردارید که شما در قبال رهبری و نظام شکوهمند اسلامی، ناخن کوچکی از امثال شریعتمداری و منتظری و ... هم نیستید. 

۱۱- این سخنان، به معنای معصوم دانستن افراد و نهادهای مورد انتقاد شما و تأیید مطلق آنها نیست اما آنچه مهم است لزوم ترس از خدا ، نصیحت در خفا و پرهیز از خودشیفتگی و جفا و نیز دیدن واقعیت هاست! 

۱۲- امیدوارم به عنوان نمایش آزاد اندیشی، طرفداران شما این نقد را هم در کانال تلگرامی شما منتشر نمایند تا باورمان شود که به دنبال خودرأیی و دیکتاتوری به نام حاکمیت مردم نیستید!

ارادتمند سابق و آرزومند عاقبت به خیری کنونی شما مهرداد ویس کرمی

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات