لرستان خبر گزارش می دهد؛

با وعده ای که مسئولان استان و به ویژه سرمایه گذار بخش خصوصی داده بود قرار بر این بود که هتل صخره ای خرم آباد در هفته دولت افتتاح شود که متاسفانه این وعده عملی نشد

به گزارش لرستان خبر، در مورخ 8 اردیبهشت سال 94، سایت تحلیلی خبری لرستان خبر گزارش انتقادی با عنوان «از شعار تا عمل؛ آیا بخت هتل 16 ساله خرم آباد باز می شود/126 روز تا افتتاح هتل صخره ای خرم آباد!! »بر روی تارنمای خود قرار داد و با استناد با دیگر وعده های داده شده در سال های گذشته، افتتاح این مرکز گردشگری را در چنین تاریخی عملی ندانست و تابلوی نشان گر موجود در محل طرح را نیز نوعی تبلیغ توخالی تعبیر کرد.

 

sakhrae

 

با گذشت نزدیک به 140 روز از این گزارش و 14 روز از تاریخ ادعایی افتتاح هتل، بیش از پیش به این واقعیت پی می بریم که به چه میزان دستگاه های برنامه ریز، متولیان، دستگاه ناظر و پیمانکاران در اجرای این پروژه قصور داشته اند و البته مسئولان ذکر شده مربوط به این دولت و آن دولت نیستند، بلکه هتل صخره ای با آن ارتفاع و در معرض نمایش بودن، ویترینی از کم و کیف کار عمرانی در شهر خرم آباد و استان لرستان است.

 

DSC_0070

 

انجام کار عمرانی با حداکثر هزینه با کم ترین کار کارشناسی با حداکثر زمان، ویژگی کار عمرانی در استان لرستان است و اگر می بینیم با صرف هزینه نه میلیارد تومانی و 17 سال زمان و چند بار دست به دست شدن مالک و پیمانکار هتل صخره ای افتتاح نشده است این کار در استان مسبوق به سابقه است و طرح های همچون کتابخانه خرم آباد، طرح رها شده بام شهر، دو خطه کردن جاده های استان، آسفالت نامناسب شهرهای استان و ده ها طرح دیگر همگی شناسنامه کار عمرانی و ضعف جدی بدنه کارشناسی و نظارت دولت و بخش خصوصی در انجام پروژه های عمران شهری است.

 

 

 

به ‌طورمعمول ساخت هتل و سرمایه‌گذاری در چنین صنعتی دارای قواعد و پیچیدگی‌های اقتصادی خاص خود است که مهم‌ترین موضوع در احداث مکان‌های اقامتی اصل برگشت‌پذیری سرمایه است و وقتی پای وام بانکی نیز در میان باشد اهمیت مسئله چند برابر می‌شود.

 

 

 

هتل صخره‌ای خرم‌آباد باوجود هزینه 9 میلیاردی که در سال‌های متمادی برای آن صرف شده، درواقع اصل برگشت سرمایه و وجه اقتصادی بودن خود را از دست داده است، زیرا این هزینه کرد در مدت 17 سال بوده و ارزش پول و تورم را نیز باید در نظر گرفت و این مسئله در حالی است که ریالی از درآمد این پروژه به جهت اسکان مسافر و گردشگر، عاید کسی در استان نشده است و قسمتی از این هزینه کرد نیز از محل دریافت وام بانکی بوده است.

 

DSC_0152

 

متاسفانه قول های فروانی از طرف مسئولان دولتی و خصوصوی برای افتتاح این هتل در هفته دولت داده شد که هیچج کدام از آن ها رنگ واقعیت به خود نگرفت.

 

 

 

علی سیف سپهوند سرمایهگذار هتل صخره ای در مورد تاریخ افتتاح این طرح اظهار داشت: هتل بینالمللی صخرهای خرمآباد در رنج پنج ستاره طراحی شده که متأسفانه با ناملایمتیهایی همراه بود و خیلی دیر تکمیل شد.

 

 

 

وی ادامه داد: با کارهای خوبی که در یکی دو سال گذشته اجرا کردیم، این هتل در هفته‌ی دولت به بهرهبرداری می‌رسد و آگهی استخدام نیروی کار از صداوسیمای مرکز لرستان در حال پخش است.

 

DSC_0151

 

وی پرداخت نشدن بهموقع تسهیلات بانکی و حمایت نکردن مسئولان وقت را از مهم‌ترین عوامل زمانبر بودن تکمیل هتل قلمداد کرد و افزود: البته تفکرات جناحی در بروز این مشکل بیتأثیر نبود و در دولت قبل هیچ گونه حمایتی از این پروژه میلیاردی نشد و هر طرحی از حمایت مسئولان برخوردار باشد، زودتر به بهرهبرداری خواهد رسید که در مقاطعی از این حمایتها محروم بودیم.

 

 

 

سرمایه گذار این هتل در چندین مصاحبه دیگر با سایت های خبری استان، ضمن انتقاد از دولت قبلی در مورد همکاری نکردن برای تکمیل این پروژه، نوید افتتاح هتل صخره ای را در شهریور ماه داده بود که متاسفانه شاهد عملی نشدن این وعده هستیم.

 

 

 

احداث و تکمیل پروژه هتل صخره ای خرم آباد در حالی سال هفدهم خود را پشت سر می گذراند که استان لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران شناخته می شود و هر ساله شاهد سفرهای گردشگران بی شماری برای بازدید از میراث های طبیعی و جاذبه های گردشگری منطقه است اما به دلیل نبود هتل مناسب به ویژه در شهر خرم آباد، این سفرها با حداقل زمان و شاید با خاطری ناخوش ختم می شود.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات