نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت:

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من آقای روحانی با معرفی دانش اشتیانی به عنوان وزیر علوم قصد حل کردن موضوع تعیین وزیر برای این وزارتخانه را ندارند زیرا از نوع انتخاب ها نشان گر آن است که به مقوله وزارت علوم یک نگاه کاملا سیاسی و جناحی وجود دارد.

به گزارش لرستان خبر، بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من آقای روحانی با معرفی دانش اشتیانی به عنوان وزیر علوم قصد حل کردن موضوع تعیین وزیر برای این وزارتخانه را ندارند زیرا از نوع انتخاب ها نشان گر آن است که به مقوله وزارت علوم یک نگاه کاملا سیاسی و جناحی وجود دارد.

 

نماینده مردم بروجرد تاکید کرد: طرح موضوع تقابل با دولت یک جفایی است که دولت نسبت به مجلس انجام داده است، در صورتی که مجلس شورای اسلامی تا به امروز بیشترین همکاری را با دولت محترم داشته است و حتی در بحث مذاکرات هسته ای در چارچوب مصالح با دولت همراهی لازم صورت گرفته است و با وجود آنکه نمایندگان مجلس از مشروح این مذاکرات کاملا بی اطلاع هستند، هیچ مزاحمتی برای دولت ایجاد نشده است و این واقعا جفاست که عده ای در بحث وزارت علوم یک تقابل ساختگی را در جامعه علم کنند.

 

وی در ادامه افزود: در واقع حق جامعه ی علمی کشور این نیست که به عنوان یک وسیله با آن ها برخورد بشود، درحالی که مجلس از روز اول اعلام کرده است که تمام قد از انجام وظائف دولت حمایت و دولت را در رسیدن به اهداف نظام و حل مشکلات مردم کمک میکند.

 

بیرانوند در ادامه با اشاره اینکه این کار آقای روحانی به نوعی مهندسی افکار عمومی است، گفت: اگر این فرض که دولت قصد مهندسی کردن ذهن مردم را دارد پذیرفته شود، مطمئنا این اهانتی است که ملت از هیچکس  نخواهد پذیرفت. بیشترین نگرانی این است که دولت با وزارت علوم سر مجلس را گرم کند و در مذاکرات هسته ای کار خودش را انجام دهد، متاسفانه مجلس در جریان جزییات مذاکرات نیست و در یک بی اطلاعی آزار دهنده است و یقینا این بی اطلاعی نمایندگان برای دولت ثمره خوبی نخواهد داشت چون مجلس از چیزی که نمیداند چیست، چگونه میتواند حمایت کند؟

 

وی در پایان تاکید کرد: دولت تمام تلاش اش را میکند که تحریم ها لغو بشود و مجلس نیز به همین دلیل حداکثر همکاری را با دولت محترم داشته است، امیدواریم که دولت نخواهد از بحث وزارت علوم به عنوان یک حربه علیه مجلس و سایر دستگاه های حاکمیتی استفاده بکند تا افکار عمومی از موضوع مذاکرات به مسایل دیگر منحرف شود.

منبع: رجانیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات