رئیس کمیسیون امنیت ملی:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حذف نماد هسته ای بر روی اسکناس های جدید را خیانت به خون شهدای و بویژه خون شهدای هسته ای می دانیم؛ از این رو از رئیس بانک مرکزی می خواهیم که مانع انتشاراسکناس هایی که نماد خیانت به خون شهدای هسته ای است شود.

به گزارش لرستان خبر، علاءالدین بروجردی عصر امروز در نشست مطالباتی که توسط «جامعه اسلامی دانشجویان» در دانشگاه لرستان برگزارشد اظهار داشت: سابقه دانش هسته ای که در ایران وجود دارد بیش از نیم قرن است و در نیمه دوم دهه 30 اولین رشته هسته ای در ایران آغاز به کار کرد و تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دیگران برای ما کار می کردند.

 

وی افزود: آمریکا و انگلیس، فرانسه و روسیه کشور ما را رها کردند و ما با تکیه بر سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: ما می توانیم، ایستادیم، تلاش کردیم و توانستیم.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مرحله سوم و در مجلس هفتم، چهار مصوبه را در عرصه هسته ای گذراندیم و تصویب کردیم و دولت را موظف به متوقف کردن اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی کردیم و همه کار را مجددأ آغاز کردیم که به فرموده مقام معظم رهبری این مصوبه از همه مصوبات بعد از انقلاب مهم تر بود و نقش مجلس نقش راهبردی و بسیار مهم بود.

 

وی بیان کرد: در طی 10 سال اخیر با اقدام مجلس شورای اسلامی یک راه همواری ایجاد شد که خوشبختانه ما بر این دانش مسلط شدیم و ماندیم و به فرموده مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه است به این معنا که ما امروز در  مقابل دشمنان بزرگ قهرمان هستیم و بر این باور هستیم که در عرصه انرژی،یک انرژی صلح آمیز داشته باشیم ما برای عبور از این گذر گاه باید به گونه ای عمل کنیم که دشمن زمین گیر شود، ما خواستیم و توانستیم.

 

بروجردی تصریح کرد: در هر صورت ما در مذاکرات برنده ایم  و دو اتفاق ممکن است بیفتد یا مذاکرات به بن بست بخورد یا بسته شود من فکر نمی کنم هیچ کشوری در جهان باشد که قبول نداشته باشد کار آمریکا زیاده خواهی نیستچرا که در زمانی که ما به غنی سازی اورانیوم 20 درصد نیاز نداشتیم ما نیاز خود را مرتفع کردیم در زمان نیاز حتی غنی سازی 30یا 40 درصد هم انجام می دهیم ولی ما مخالف بمب هسته ای هستیم بلکه به جهان عاری از بمب معتقدیم در حالی که آمریکایی ها بمب می سازند.

 

وی خاطر نشان کرد: این نگاه قطعا نگاه سیاسی است، مقام معظم رهبری می گوید آمریکا می گوید ما با توافق خوب موافقیم ما نیز به این توافق موافقیم و این معنای هوشمندی سیاسی است از دید آمریکایی ها توافقی خوب است که حقوق هسته ای ما در آن نباشد و ما توافقی را خوب می دانیم که حقوق ما در آن مشخص باشد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در میدان رزم سیاسی باید از حقوق ملت خود در میز مذاکره دفاع کنیم، اگر بتوانیم حقوق خود را در مذاکرات به دست آوریم پیشرفت خوبی است که نظر قطعی نظام است و اگر اتفاق نیفتد صورت حساب به نام آمریکا نوشته می شود و این به دلیل زیاده خواهی های امریکا است و تیم مذاکره کننده مجری هستند تا زمانی که حقوق ما مشخص شود استمرار مذاکره باید باشد.

 

وی بیان کرد: اگر به این زیاده خواهی های خود ادامه دهند ما کاری می کنیم که موافقت نامه ژنو کن لم یکن شود.

 

بروجردی عنوان کرد: حتما به آمریکا و انگلیس اعتماد نداریم این بی اعتمادی باید مبنای تصمیم گیری ما باشد، باید تحریم های چهار گانه برداشته شود و نظر مجلس، دولت و نظام همین است.

 

وی گفت: ما به عنوان نماینده ملت و طبق قانون موظف به دخالت در امور هستیم.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: ما امروز یک مسئولیت و رسالت تاریخی را به عهده داریم جوانان ما در دانشگاه‌ها دیر یا زود فارغ التحصیل می شوند و به دنبال فرصت های شغلی هستند فرصت های شغلی هم همیشه به وجود نمی آیند و بودجه دولت هم محدود است که تنها به شرایط کنونی مربوط نیست چرا که به طور اصولی تمام کشورهایی که ناگهانی توسعه پیدا کردند یک محور مهم آنها جذب سرمایه داخلی و خارجی است که ما در هر دو عرصه توفیقات محدودی داریم.

 

وی عنوان کرد: کشت و صنعت خرم آباد نمونه ای است که توانستیم ده ها میلیارد تومان از سرمایه گذار خارجی جذب و از به کار گیری هزار نفر شروع می شود و پارسیلون را هم باید اینگونه کنیم و نساجی بروجرد هم همین گونه بود و حضور بخش خصوصی در چهار چوب کار خوبی است تا امنیت و امنیت اقتصادی با تعامل مردم و مسئولین باید باشد.

 

بروجردی بیان کرد: فرهنگ اشتغال بسیار مهم است اینکه مسئولین این توان را داشته باشند که سرمایه گذار دعوت کنند کار بسیار خوبی است.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از افت های اقتصادی فساد است ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون گذار هستیم و به عنوان یک قانون گذار از ارگان های نظارتی انتظار می رود که اگر فسادی می خواهد انجام گیرد باید رصد کنند وپیش بینی کنند چرا که علم اقتصاد مانند علم پزشکی نیازمند پیشگیری است مثلا شرکت پدیده که ده ها هزار نفر به آن اعتماد کردند نباید بعد از اعتماد مردم به شرکت اعلام شود که سیستم کج است، بیت المال سرمایه دولتی باشد یا خصوصی فرقی نمی کند مبارزه با فساد ضروری است و بازدارندگی از فساد وظیفه ارگان های دولتی است.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر فساد اقتصادی از دست آنها در رفت با سرعت و جدیت پیگیر شوند اگر مشکل دارد در قوه قضاییه هیچ حد و مرزی وجود ندارد باید با جدیت انجام گیرد.

 

وی در رابطه با استاندار وعملکردش گفت: استاندار لرستان بدون حاشیه های سیاسی و با کیفیت کار می کند.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: حذف نماد هسته ای بر روی اسکناس های جدید را خیانت به خون شهدای و بویژه خون شهدای هسته ای می دانیم؛ از این رو از رئیس بانک مرکزی می خواهیم که مانع انتشاراسکناس هایی که نماد خیانت به خون شهدای هسته ای است شود.

 

وی با تاکید بر اینکه قطعا ملت ما از افتخارات خود دست نمی کشد و هر کسی بخواهد به خون شهدا خیانت کند از این ملت تودهنی خواهد خورد افزود: دانشمندان هسته ای ما در سخت ترین شرایط به انرژی هسته ای دست یافتند و اما به دلیل عقده ای که دشمنان نسبت به دستیابی کشورمان به فن آوری هسته ای داشتند ناجوانمردانه ترور شدند؛ از این رو حذف نماد هسته ای کشورمان بر روی اسکناس های جدید را خیانت آشکار می دانیم.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدامی که بانک مرکزی در حذف نماد انرژی هسته ای کشورمان که از پشتوانه خون شهدا برخوردار است انجام داده است از دید ما به هیج وجه و با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست و از رئیس بانک مرکزی می خواهیم از انتشار این اسکناس ها جلوگیری کند.

 

انتهای پیام/

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات