نامه بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان به روحانی در مورد برجام؛

بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان بعد از الزامات نه گانه امام خامنه ای در مورد برجام، نامه ای در همین مورد به حسن روحانی نوشته است.

به گزارش لرستان خبر، بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان بعد از الزامات نه گانه امام خامنه ای در مورد برجام، نامه ای در همین مورد به حسن روحانی نوشته است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا ابا عبدالله

ریاست محترم جمهور اسلامی ایران

جناب دکتر حسن روحانی

سلام علیکم

 

ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با توجه به تایید مشروط برجام ، توسط مقام معظم رهبری ؛حال که نوبت اجرایی شدن این سند مهم و سرنوشت ساز رسیده است، برخود لازم دانستیم نکاتی چند را که  بیم آن می رود خدایی ناکرده برای ملاحظات جناحی و انتخاباتی به حاشیه رفته و  کمرنگ شود ؛ به جنابعالی یادآور شویم:

 

 

1– نظرات و الزاماتی که حضرت آقا در خصوص برجام بیان کرده اند، کاملا صریح و روشن است و باید بدون اندک توجیه و تفسیری مبنای عمل حضرتعالی و مجموعه ی دولت محترم قرار بگیرد.  حضرت آقا در ابتدای نامه بیان فرموده اند: " لازم می دانم نکاتی را یادآور شوم تا جنابعالی و دیگر دست اندر کاران مستقیم و غیر مستقیم آن ، فرصت های کافی برای رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور در اختیار داشته باشید." بنابراین با این دید دولت باید بداند که تمام منافذ و تدابیری که برای بستن این منافذ توسط حضرت آقا اتخاذ شده فرصت هایی پیش روی ملت است که دولت موظف به پاسداری و بهره برداری صحیح از این فرصت هاست .

 

 

2- " دولت ایالت متحده ، در قضیه ی هسته ای و نه هیچ مسئله ی دیگری ، دربرابر ایران رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند " . این هشدار رهبری نباید مغفول بماند. بد عهدی های شیطان بزرگ نسبت به این ملت کم نبوده است. مگر می شود ادعای حمایت از ایران داشت و در عین حال نیز ، حامی تروریسم بود؟

 

 

عباراتی مانند بازی برد- برد ، زمانی مفهوم پیدا می کنند که طرفین بازی ، هر دو خیرخواهانه و منطقی عمل کنند نه وقتی یکی از این دو رقیب، در طول تاریخ همیشه به فکر منافع خودش بوده است؟ نه وقتی یکی از طرفین همیشه به فکر این بوده است تا فقط اهداف پلید خودش را پیش ببرد ، حتی با حذف نیروهای رقیب!

 

 

4– " بی شک حفظ هوشیاری نسبت به نیات خصمانه ی دولت آمریکا و ایستادگی هایی که براثر آن در طول مسیر مذاکرات از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به کار رفت ، توانست در مواردمتعددی از ورود زیانهای سنگین جلوگیری کند . بااین حال محصول مذاکرات که درقالب برجام شکل گرفته است ، دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه می تواند به خسارت های بزرگی برای حال و آینده ی کشور منتهی شود . "بنابراین حضرتعالی باید با دور شدن از فضای رسانه ای و تبلیغاتی که دائما مشغول برشمردن فوایدی همچون "شکستن هزینه ی ارتباط با ایران و خارج شدن ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل " و از این قبیل ، فتح الفتوح نبودن توافق سیاسی برجام را اعلام دارید و جلوی شکل گیری انتظارات غلط در رابطه با مذاکرات را بگیرید.

 

 

چرا که هنوز که هنوز است همه چیز دارد به تحریمها و مذاکرات گره می خورد. باید به طور صریح و قاطع نقاط ضعف برجام بیان شود و با هوشیاری در مقابل آمریکا عمل شود. واضح تر هم که بنگریم هدف اصلی مذاکرات خارج کردن ایران از ذیل فصل هفتم نبوده است که حال به عنوان پیروزی بزرگ از آن یاد شود . " پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساسا با هدف لغو تحریم های ظالمانه اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرایی شدن آن در برجام به بعد از قدم های ایران موکول گردیده است . " و به همین جهت دولت موظف شده است که با گرفتن " تضمین های قوی و کافی " از تحریم کنندگان  راه  سواستفاده ی احتمالی از این ابزار که در برجام به نفع استکبار و به ضرر ما وجود دارد ؛ ببندد.

 

 

5- اظهارات مقام های آمریکایی دررابطه با لغو تحریم های مرتبط با هسته ای و اعمال فشار از طرق دیگر مانند حقوق بشر و تروریسم از همین ابتدای اجرایی شدن برجام و یا حتی این معنا که ساختار تحریم ها باقی می مانند ، ناقض برجام است. "درسراسر دوره ی 8 ساله ، وضع هرگونه تحریم در هرسطح و به هربهانه ای ( ازجمله بهانه های تکراری و خودساخته ی تروریسم ) توسط هریک از کشورهای طرف مذاکرات نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه مجلس اقدام های لازم را انجام دهد و فعالیت های برجام را متوقف کند . "

 

 

6- "گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد بود "بنابراین ما از جنابعالی درخواست داریم که در تبلیغات و اقدامات رسانه ای خود موضوع تحریم ها و مذاکرات را راه حل نجات اقتصاد ایران از معضلاتی که گریبان گیرش می باشد معرفی نکنید . در غیر این صورت مرور زمان بطلان این اندیشه را اثبات خواهد کرد اما این مسئله ممکن است موجب فرصت سوزی در کشور و به تعویق افتادن اجرایی شدن فرمان اقتصاد مقاومتی  بشود. باید اذعان کرد که لزوم برداشته شدن تحریم ها نه از باب گشایش اقتصادی بلکه رفع ظلم و احقاق حقوق ملت بوده است ولاغیر.

 

 

7- "وجود پیچیدگی ها و ابهامات در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریب کاری در طرف مقابل به ویژه آمریکا ، ایجاب می کند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است ، تشکیل شود." 

 

 

و اما مشورت کردن که از اجتناب ناپذیرترین امور است. آن هم در امور و رسالات بزرگ دولت. وجود هیئتی قوی در راستای رصد اعمال کشوری مثل آمریکا که سابقه ی روشنی دارد ، بسیار مهم و موثر است.

 

 

 

 در پایان باید توجه کرد که استفاده از کلمات و عبارات پر ابهام در سخنرانی ها و یا اعمالی که تکمیل کننده ی پازل دشمن باشد ، موجبات نفوذ دشمن را فراهم خواهد کرد و این به هیچ وجه از سوی مردم بصیر ایران و به خصوص دانشجویانی که خود را موذنان جامعه می دانند، پذیرفته نیست.

 

 والعاقبه للمتقین

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات