فرش قرمز زیر پای فتنه گران در لرستان؛

الهه کولایی مرجعیت فکری فتنه 88 و عضو حزب منحله مشارکت قرار است به دعوت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان 12 آبان ماه به لرستان سفر کند.

به گزارش لرستان خبر، انجمن اسلامی دانشجویان یا همان تحکیم وحدت در حالی اوایل سال 94 در لرستان مجوز فعالیت خودرا با حمایت ویژه رئیس دانشگاه دریافت کرد که هشدارهایی در مورد رویه این تشکل و سابقه اغتشاش آفرینی این تشکل در استان داده شده بود.

 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان که در سال 79 در استان لرستان با برگزاری همایشی و توهین به اسلام و نظام سبب ایجاد اغتشاشی چند روزه در لرستان و وارد کردن خسارات چند صد میلیونی و شهادت یکی از کارکنان نیروی انتظامی در استان لرستان شده بود این روزها با شروع سال تحصیلی جدید دوباره در حال تکرار همان رویه سابق است.

 

این تشکل که در یک ماه گذشته به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است اعلام نموده  در 12 آبان با حضور الهه کولایی فعال فتنه 88 و نماینده مجلس ششم و حسین کمالی، وزیر دولت اصلاحات و رئیس فعلی حزب اسلامی کار فتر خود را افتتاح می کند(البته این تشکل بیش از یک ماه است دفتر خود را باز کرده است!!)

 

خانم کولایی از فعالان فتنه 88 و تئوریسین انقلاب های رنگی و عضو حزب منحله مشارکت است در حالی به استان لرستان وارد می شود که پیش از این در سخنرانی های خود نظام را زیر سوال برده است.

 

حال باید این سوال را از  رئیس دانشگاه لرستان که حامی اصلی این تشکل دانشجویی است پرسید که چرا فضای دانشگاه لرستان را در اختیار فتنه گران قرار می دهید؟

 

مرجعیت فکری فتنه 88 در حالی به دانشگاه لرستان دعوت شده که حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجم شهریورماه 93 در دیدار هیئت دولت خاطرنشان کردند: مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.

 

آیاد ورود فتنه گران به دانشگاه لرستان خواسته افراد سیاسی خارج از دانشگاه است؟

 

آیا قرار است در سال انتخابات دانشگاه به باشگاه فتنه گران تبدیل شود؟

 

 

الهه کولایی کیست؟

 

الهه کولایی نماینده مجلس ششم بوده ، عضویت در شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب و عضویت در حزب منحل شده مشارکت را در کارنامه خود دارد. حزبی که بعد از فتنه 88 به دلیل اقدامات ضد ملی و اسلامی خود منحل شد. او به همراه تنی چند از اعضای این حزب، شورای مرکزی مشارکت را تشکیل می‌‏دادند.

 

 

 

 

 

 کولایی؛ تئوریسین فتنه 88!

 

 

 

الهه کولایی عضو حزب منحله مشارکت یکی از افرادی است که از او به عنوان یکی از اعضای طیف دانشگاهی اصلاح‌طلب به مأموریت بررسی انقلاب‌های رنگی را بر عهده داشت.او به مطالعه در مورد انقلاب‌های رنگی در اقمار شوروی سابق باهدف استخراج یک الگوی کارآمد برای پیاده‌سازی در جامعه ایران پرداخت.

 

 

 کولایی بهمن‌ماه 1383 سلسله نشست‌هایی را با عنوان «برنامه اوراسیای مرکزی» در دانشگاه برگزار کرد و محصول آن، مرداد 1384 در کتاب «افسانه انقلاب‌های رنگی» به چاپ رسید؛ کتابی که بعدها به عنوان مرجعی برای طراحی پروژه «کودتای سبز» در ایران در اختیار ستاد مرکزی اصلاحات قرار گرفت.

 

 

جالب اینکه شخص کولایی نیز با عنوان «مسئول بخش بانوان» در این ستاد حاضر شد و از نزدیک اوضاع را زیر نظر گرفت. بر پایه برخی اسناد، فیلم مستند یکی از کودتاهای رنگی نیز در ستاد مرکزی عملیات اصلاح‌طلبان به نمایش درآمد و باهدف به دست آوردن درکی جامع‌تر از سناریو، مورد بازبینی قرار گرفت. الگویی که کولایی و همکارانش توانستند از انقلاب‌های رنگی استخراج کنند را می‌توان در بندهایی خلاصه کرد که درباره انقلاب اوکراین و در صفحات 114 تا 119 کتاب ذکر شده است

 

اظهار نظرهای شاذ کولایی درباره معین

 

در سال 1384 زمانی که مصطفی معین، نامزد طیف مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی رد صلاحیت شد، الهه کولایی از جمله کسانی بود که به این مسئله به شدت اعتراض کرده و مدعی شد حاکمیت چون می‌دانست معین رأی آور و محبوب است او را رد صلاحیت کرد!

 

الهه کولایی پس از رد صلاحیت معین در ستاد مرکزی انتخاباتی وی و در تاریخ 2 خرداد 84 در جمع خبرنگاران رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی اظهار داشت: "من ابتدا باید ابراز تأسف عمیق و شدید خود را از وضعیتی که پیش روی ما قرار داده شده است، اعلام کنم. ما تلاش زیادی کردیم که ظرفیت‌های داخلی اصلاحات را به نمایش گذاشته و بالفعل کنیم، اما اکنون با این چالش روبرو شده‌ایم

."

او بی‌شک گمان نمی‌کرد که معین با حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب که مشارکت و مجاهدین انقلاب همواره مخالف آن بوده‌اند به عرصه انتخابات بازخواهد گشت و شاید به این دلیل هم بود که شعار می‌داد ولی معین به انتخابات بازگشت و شکست را پذیرا شد.

 

کولایی: عرصه را برای اقتدارگرایان خالی نخواهیم کرد

 

این فعال سیاسی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چه اقداماتی را انجام خواهید داد؟ گفت: "ما با استفاده از تمامی ابزارهای قانونی و ظرفیت‌های قانونی برای تأثیر گذاشتن بر این رای غیرقانونی استفاده خواهیم کرد.

 

در نتیجه ما دست از تلاش برنداشته و عرصه را برای اقتدارگرایان خالی نخواهیم کرد. ما فردی را برای حضور در انتخابات انتخاب کردیم که با توجه به حضورش در عرصه‌های مختلف مدیریتی و اجرایی و سوابق که داشت، کمترین ظن و گمان برای رد صلاحیت او می‌رفت. ما فردی را انتخاب کردیم که بتوانیم در انتخابات حضورداشته باشیم؛ اما وقتی به فردی چون آقای معین اجازه حضور در انتخابات را نمی‌دهند، یعنی نمی‌خواهند ما در انتخابات حضورداشته باشیم."

 

کولایی: معین به دنبال اجرای فاز دوم اصلاحات در کشور بود

 

وی در ادامه گفت: "دقیقاً به موازات اینکه محبوبیت دکتر معین در جامعه افزایش می‌یافت، به همان میزان نیز احتمال رد صلاحیت ایشان نیز افزایش می‌یافت؛ یعنی به همان میزان که شانس ایشان برای پیروزی در انتخابات زیاد می‌شد، به همان میزان احتمال رد شدن آقای معین نیز افزایش می‌یافت. به نظر من این کارها یک نوع اقدامات بازدارنده برای تکرار دوم خرداد بود. چرا که آقای معین به دنبال اجرای فاز دوم اصلاحات در کشور بود."

 

کولایی اظهار داشت: "دکتر معین به دلیل تاکید بر مفهوم حقوق بشر، التزام به ادای حق مردم، تن دادن به خواست مردم، توجه به خواست‌های زنان و جوانان، تاکید بر اجرای قانون اساسی، شفافیت و در یک کلام ارتقا سطح اصلاحات در کشور به فاز دوم، رد صلاحیت معین است."

 

زیر سوال بردن شورای نگهبان توسط کولایی

 

کولایی می‌گوید معین محبوب بود و حاکمیت او را به صورتی غیرقانونی! رد صلاحیت کرد، این درحالی است که شورای نگهبان به عنوان مرجع تصمیم‌گیرنده در این زمینه، معین را رد صلاحیت کرده و حال چگونه می‌توان تصمیم یک مرجع قانونی را غیرقانونی خواند؟

 

نتیجه ورود معین به انتخابات و توجیه های کولایی

 

از این که بگذریم بازگشت معین به عرصه انتخابات با حکم حکومتی، بی‌پایه بودن ادعای کولایی مبنی بر محبوبیت نامزد مشارکت و مجاهدین انقلاب را به وضوح نشان داد.

معین شکست می‌خورد و توجیه‌ها شروع می‌شود:

 

 

عضو ارشد حزب منحله مشارکت معتقد است قهر سیاسی و قهر از صندوق‌های رای از سوی اصلاح‌‌طلبان در سال‌های بعد از دولت اصلاحات، زمینه‌های شکست آنان در انتخابات سال‌های بعد را فراهم کرد.

 

 

تکذیب سخنان کولایی توسط خود

 

اواخر مهرماه سال 1388، خبری با عنوان «تندروی ها زمینه ساز شکست اصلاحات شد» به نقل از الهه کولایی، عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، در خبرگزاری فارس منتشر شد که وی در آن به صراحت تندروی اصلاح‏طلبان را عامل شکست معین در انتخابات 84 دانسته بود.

 

بعد از انتشار این خبر، کولایی با ارسال توضیحی بسیار کوتاه اعلام کرد: «خبر روز جمعه یکم آبان 88 دروغ است. امیدواریم که به اصول و مبانی خبررسانی پایبند باشید.» وی همچنین اظهار کرد که «بنده به هیچ‌وجه با خبرگزاری فارس مصاحبه نکرده‌ام

 

 

با این تکذیب کولایی، خبرگزاری فارس با توجه به دراختیار داشتن نوار این گفتگو اقدام به انتشار متن بسیار مبسوط این مصاحبه به همراه فایل صوتی آن نمود. فارس همچنین خبر داد که کولایی گفته است انتشار این مصاحبه باعث فشار دوستان اصلاح‌طلب بر وی شده است. قسمتهایی از این مصاحبه به شرح ذیل است:

 

توهین کولایی به مردم

 

با انتشار متن کامل این مصاحبه مشخص شد کولایی علاوه بر افشاگری علیه دوستان اصلاح‌طلب خود به اهانت و هتاکی به مردم نیز دست زده است.

 

وی در سخنانی علیه مردم در این مصاحبه می‌گوید: «من همیشه به بچه‌ها می‌گویم که ما ملتی هستیم که وقتی می‌گویند بروید کلاه را بیاورید، می‌رویم کله را می‌کنیم و می‌آوریم...خیلی از چیزهایی که من و شما فکر می‌کنیم، برای مردم جور دیگری ممکن است انعکاس پیدا کند...»

 

 

جاده صاف کنی کولایی برای به قدرت رسیدن اصحاب فتنه

 

درحالی‌که اصحاب فتنه در سال 88 وظیفه خود را در به آشوب کشیدن کشور به خوبی انجام داده و در این راستا مورد تمجید بیگانگان نیز قرار گرفتند، اواخر مهر 91، الهه کولایی از وظیفه حاکمیت برای جاده صاف کنی رسیدن اصحاب فتنه به قدرت سخن گفت. کولایی طی یادداشتی که در نشریه آسمان منتشر کرد از مقوله‌ای قابل تأمل به نام «وظیفه حاکمیت» نام برد.

 

او در این رابطه نوشت: «حاکمیت نیز باید گام‌های درخوری بردارد؛ ایجاد شرایطی که از سوی جریان‌های گوناگون سیاسی امید به بازگشت قابل‌قبول به وجود آید از وظایف حاکمیت است؛ در این زمینه التیام بخشیدن به زخم‌های برجای‌مانده از انتخابات گذشته بدون تردید گامی اساسی است تا احزاب و گروه‌های سیاسی اعتماد لازم را برای مشارکت به دست آورند

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • سرباز

    بهتره انجمن اسلامی با این کاراش گور خودش نکنه...آدم بهتر از این فتنه گر نبود واقعا؟؟!!!

  • ناشناس

    مرگ بر فتنه گر

  • سپهوند

    خدا خیرتون بده که بیدارین!!نظرات ایشون در مورد زنان هم عجیبه!!به نظرم مثه همیشه مسئله ی زن میتونه انحراف هارو خیلی قشنگ رو کنه...میتونستین از اونم مطلب بزنین

  • دکترایمانی

    فاصله ببن مسولین چیزه خوبی نیست دشمنانمان را کسایی دیگربپنداریم نه برادروخواهرخودمان را دشمن

  • شاهد

    خداخیرتان بدهد.
    مگر رئیس دانشگاه خودش ازفتنه سبز برائت جسته که شما گفته اید الهه خانم می خواد بیاد.
    رئیس دانشگاه خودش سخنران و همه کاره دکتر معین درزمان کاندیداتوری اش بود. این رئیس هیچگاه از فتنه سبز بیزاری نجسته است

  • صادق

    یاد آن روزگاران یاد باد که اصولگرایی و انقلابی بودن در لرستان شور و حالی داشت نه مثل الان که همگی هر کدام بنحوی زیر بیرق منافع و پست و مقام خود را گم کرده اند مثل اینکه دیگه حرکت علیه منافقین سود مالی نمی اره واسه همین همه کر و کور شدند اما موقع غنایم و تقسیم مقام سر در می اورند و فریاد من منم سر می دهند البته اون شیر مردان بسیجی در غایله خرم آباد در سال 79 هم دل خوشی از حرکت مجدد انقلابی ندارند چون موقع محاکمه کسی پشتشان نموند و موقع دولت به اصطلاح اصولگرایان احمدی نژاد هم کسی نگفت زنده ایت یا مرده ویک سری تازه به دوران رسیده بی رگ و ریشه سیاسی میدان دار شدند و اسم اصولگرایان رابین مردم خراب کردند. حقا معاون سیاسی استاندار خوب دهن همه برادران رو بسته الحق که در کارش وارده

نظرات