سخنرانی انتخاباتی فاطمه هاشمی در لرستان؛

خانواده رفسنجانی بازهم برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کردند که کاندیدای مجلس خبرگان نباید رد صلاحیت شوند

به گزارش لرستان خبر، در هفته ها و ماه های گذشته از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی و پس از آن فتنه گران سال 88 بحث رد صلاحیت افراد از سوی شورای نگهبان و همچنین نظارت بر عملکرد رهبری از سوی مجلس خبرگان مطرح شد که با واکنش های متفاوتی همراه بود.

 

صلاحیت و عدم صلاحیت افراد فاقد صلاحیت از وظایف اصلی شورای نگهبان است که در قانون اساسی آمده و در هر کشوری نیز مرکزی برای چک کردن صلاحیت افراد وجود دارد.اما این روزها فشار زیادی به شورای نگهبان از سوی چهره ها و رسانه های اصلاح طلب ایجاد شده که افراد فاقد صلاحیت و فعالان فتنه 88 و عناضر ضد انقلاب نیز باید برای انتخابات تائید صلاحیت شوند.

 

 

در مورد مجلس خبرگان رهبری نیز با وجود جوسازی های ایجاد شده از سوی عده ای و ثبت نام کم سابقه افراد و اذعان وزارت کشور که نیمی از این افراد صلاحیت اولیه را نیز ندارند و ابن ثبت نام ها با هدفی خاص انجام شده،  فشار زیادی برای تائید صلاحیت ایجاد شده است.

و از طرف دیگر بحث نظارت مجلس خبرگان بر رهبری را مدام مطرح می کنند.

 

اما قانون اساسی کشور چیز دیگر می گوید

آنچه در قانون اساسی است نظارتی که برعهده خبرگان رهبری قرار گرفته نظارت بر تداوم شروط رهبری و نه تداوم بر رفتار رهبری است.فرق است بین اینکه قرار باشد رفتار رهبری را نظارت کرد که چنین چیزی در قانون اساسی و درباره نظارت بر عملکرد رهبری نداریم .

 

 

فاطمه هاشمی رفسنجانی که امروز به استان لرستان سفر کرده بود بازهم حرف های روزهای گذشته پدر و رسانه های اصلاح طلب را مطرح کرد و عنوان کرد که کسی نباید رد صلاحیت شود و ..

 

وی ظهر امروز در جمع خبرنگاران  شهرستان بروجرد در خصوص رد صلاحیت کاندیداهای احتمالی انتخابات آینده اظهار داشت: در رابطه با رد صلاحیت ها امیدواریم که عقلانیت به خرج دهند و رد صلاحیت غیراخلاقی نکنند و رد صلاحیت ها واقعی باشد.

 

وی افزود: اگر هم رد صلاحیت ها گسترده باشد قطعا مردم نسبت به این رد صلاحیت ها دلسرد می شوند.

 

وی در خصوص هدف از شرکت در این دوره از انتخابات بیان کرد: هدف من از شرکت در انتخابات به دلایل مختلف است از جمله آنها رسیدگی به وضعیت بیماران مختلف است و همچنین رسیدن به وضعیت نامناسب زنان در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه جای خوشبختی است که تعداد زیادی از افراد برای کاندیداتوری این دوره از مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند، افزود: این امر را بید به فال نیک گرفته چرا که جمهوری اسلامی ایران توانسته است مجتهدین زیادی را تربیت کند، قرار نیست مجتهدین همان تعداد سال های اول انقلاب و یا بعد از آن باشد بنابراین حضور این تعداد از افراد نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی در رابطه با مجتهدین عملکرد خوبی داشته است و امروز تعداد زیادی مجتهد در کشور داریم که نباید اینها رد صلاحیت شوند و باید از موقعیت این مجتهدین جوان و نخبه و افرادی که تفکر روز را دارند و خواسته مردم  را می دانند در مجلس خبرگان استفاده کرد.

 

هاشمی گفت: در مورد رد صلاحیت خانواده ما البته من به شخصه خوشحال می شوم چون می دانم اگر مردم به من اعتماد کنند و به من رأی بدهند من مسئولیت سنگینی را در مجلس خواهم داشت حداقل این مسئولیت از ناحیه خود من از سوی مخالفین از ما گرفته می شود و من هم از قانون تمکین می کنم.

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد رضا

    يه حرف هم از مادر عروس.....

نظرات