دبیر جبهه پایداری استان لرستان در نشست خبری مجمع اصولگرایان

دبیر جبهه پایداری استان لرستان گفت: لیست نهایی کاندیداهای اصولگرایان استان لرستان تا ۲ روز آینده اعلام می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، غلامرضا عسکریان عصر امروز در نشست خبری اصولگرایان لرستان که به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: از طرف جامعه روحانیت مبارز و شورای اصولگرایان لرستان، هر کدام منشورهایی تدوین‌ شده که از تلفیق این دو منشور، میثاق نامه مشترکی ایجادشده است.

وی افزود: این میثاق‌نامه برای افرادی است که قصد دارند وارد شورای اصولگرایی شوند و یا به‌ عنوان کاندیدای اصولگرایان در استان مطرح شوند.

دبیر جبهه پایداری لرستان عنوان کرد: برای کاندیداهایی که به اصولگرایی اعتقاد دارند و یا داعیه اصولگرایی دارند، دعوت‌نامه‌ای ارسال‌ شده تا در جلسه شورای اصولگرایی که فردا برگزار می‌شود حاضر شوند، در صورتی‌که این افراد میثاق‌نامه اصولگرایی را بپذیرند، به‌ عنوان کاندیداهای اصولگرایی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه لیست نهایی کاندیداهای اصولگرایی استان، دو روز آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: ما مصمم هستیم که در لیست نهایی، هیچ‌گونه جانب‌داری از کاندیدای خاصی لحاظ نشود و کاملاً بی‌طرفانه عمل کنیم.

عسکریان خاطرنشان کرد: جلساتی به‌ صورت عمومی و خصوصی، با همه کاندیداها برگزار کرده‌ایم و مواضع و مشکلات آن‌ها را شنیده‌ایم و در نهایت هم به آن‌ها گوشزد کرده‌ایم که هر کاندیدایی که بپذیرد به میثاق نامه متعهد شود، به‌ عنوان کاندیدای اصولگرایی معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: اعضای کنونی مجمع اصولگرایی استان، پنج نفر به نمایندگی از جامعه روحانیت مبارز، جبهه پایداری، کانون فرهنگی ادب، حوزه علمیه و تشکل‌های دانشجویی و فارغ‌التحصیلان هستند.

دبیر جبهه پایداری لرستان گفت: مجمع اصولگرایی در استان لرستان، نوپا است و هنوز کمیته بانوان در آن شکل نگرفته است اما بنا داریم که تشکیل این کمیته را به‌عنوان یک تشکل رسمی در دستور کار قرار دهیم، زیرا بانوان نیمی از رأی‌دهندگان هستند و می‌توانند بسیار هم  تأثیرگذار باشند.

وی با ارزیابی نمایندگان کنونی مردم استان در مجلس شورای اسلامی، افزود: همواره یکی از مشکلات ما در استان، این بوده که موضع‌گیری‌های ملی و محلی نمایندگان استان ما متفاوت بوده، چه‌ بسا نمایندگانی که در سطح ملی، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، اما در استان و شهرستان خود عملکرد مناسبی نداشته و مردم از آن‌ها ناراضی هستند.

عسکریان عنوان کرد: نخستین وظیفه نمایندگان در مجلس، قانون‎گذاری و پس‌ازآن محرومیت‌زدایی از استانی است که به‌ عنوان نماینده آن در مجلس حضور پیدا کرده است، بنابراین نمایندگان باید عملکرد منطقه‌ای خود را به موازات عملکرد ملی، ارتقا دهند و این موضوع نیز در میثاق نامه درج‌ شده است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای اصولگرایی همواره تلاش کرده‌اند که بی‌طرفی خود را نسبت به کاندیداها اعلام کنند و در این مدت هم هیچ حرفی مبنی بر جانب‌داری از کاندیدای خاصی از طرف شورا مطرح نشده که دستاویزی باشد که برخی بگویند، از اول هم معلوم بود که قرار بوده چه کسانی به‌عنوان نماینده اصول‌گرایی معرفی شوند.

دبیر جبهه پایداری لرستان خاطرنشان کرد: خبرهای به‌روزی از فعالیت کاندیداها در سطح شهر داریم و حتی از این موضوع نیز خبرداریم که برخی از کاندیداها، خود را اصولگرا معرفی می‌کنند اما در جلساتی که دارند، حرف‌های متناقض دیگری می‌زنند و ما اخبار این دوطرفه بازی کردن‌ها را دریافت می‌کنیم.

وی در رابطه با هجمه‌هایی که علیه انتخابات می‌شود، بیان کرد: یکی از هجمه‌های انتخاباتی، زیر سؤال بردن شورای نگهبان است؛ اگر قرار باشد که هر کس رأی آورد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت، شورای نگهبان را خوب بداند، ولی آن‌کس که تأیید نشد، شورای نگهبان را زیر سؤال ببرد، این کار درستی نیست و مصداق بداخلاقی‌های انتخاباتی است.

عسکریان گفت: با توجه به این که ولی‌فقیه در رأس قانون کشور وجود دارد، این قانون مشروعیت داشته و برخلاف آن عمل کردن، از لحاظ شرعی حرام است، حاج‌آقا صدیقی، امام‌جمعه تهران، در این دوره مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت، اما اعتراضی نداشت و به تخریب شورای نگهبان دست نزد که از این‌ جهت برای همگان الگو است.

وی گفت: پنج نفر به نمایندگی از جامعه روحانیت مبارز(حجت الاسلام سید عیسی موسوی)، جبهه پایداری(عسکریان)، کانون فرهنگی ادب(ماکنعلی)، حوزه علمیه (حیات‌الغیب) و تشکل‌های دانشجویی و فارغ‌التحصیلان(بارانی)، به عنوان اعضای شورای مجمع اصولگرایان لرستان انتخاب شده‌اند.

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • سامان

    آقای عسگری اصول گرایی واصلاحطلبی طلبی تفکر ومنش است ودراین اسلامی حزبی بنام اصول گرا یا اصلاح طلب نداریم احزاب سراسر ایران هرکدام وابسته به یکی از این طرز فکرها هستند.وکسی که بصورت رسمی عضو هیچ یک ازاین احزاب نیست ووام دار وعضورسمی حزبی نیست بعنوان مستقل شناخته می شود جدای از طرز تفکر آون شخص.به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند اصول گرای اصلاح طلب .پس .... مستقل یعنی جدای ازطرف تفکر وابسته نبودن به احزاب شناسنامه دار مانند حضرتعالی که عضو پایداری هستی نمیتونی بگی مستقلم

نظرات