لرستان خبر گزارش می دهد؛

متاسفانه در چند وقت اخیر مسئله ای که به شدت در سطح فروشگاه های لباس سطح استان در حال رواج است ترویج بی بند و باری با استفاده از مانکن های لباس در سطح شهرهای مختلف استان است.

به گزارش لرستان خبر ، متاسفانه در چند وقت اخیر مسئله ای که به شدت در سطح فروشگاه های لباس سطح استان در حال رواج است ترویج بی بند و باری با استفاده از مانکن های لباس در سطح شهرهای مختلف استان است.

 

 

 

فقط کافی است شما  به فروشگاه‌های لباس در سطح استان به ویژه شهر خرم آباد بزنید و مشاهده خواهید نمود تبلیغات لباس‌های زنانه شکل جدیدی به خود گرفته است. تبلیغاتی که بیشترین چیزی را که نشان می دهد ترویج بی‌حجابی است. تبلیغاتی که فروشندگان لباس با استفاده از آن‌ها می‌خواهند به هر صورتی شده جنس خودشان را برای مخاطب جلوه دهند. حالا رنگ لباس و جنس و کیفیتش که مقوله ای است که کارشناسان مد و لباس باید در مورد آن نظر دهند،اما مانکن‌هایی که لباس را به آن می‌پوشد و حالتی که به خود می‌گیرد و مقدار بی حجابی‌اش در نگاه خریدار می‌تواند مؤثر باشد.

 

 

 

مانکن هایی که در سطح شهر خرم آباد دیده می شوند بیش از این که به ارائه مدل لباس بپردازند به ترویج مدهای غربی و بی حیایی پرداخته و به راحتی هجوم فرهنگ غربی به فرهنگ لرستان را می توان در این مانکن ها دید و نحوه پوشش این مانکن ها هیچ سنخیتی با فرهنگ و تمدن اسلامی و پوشش مردم لرستان ندارد.

 

 

 

 

بوتیک هایی سطح شهر خرم آباد در قبح زدایی و ترویج بی بند وباری گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند و خواسته یا نا خواسته عریانی و بد حجابی را رواج  و عادی جلوه می‌دهند که این لباس ها در تن مردم جامعه معقول و مطابق عرف نیستند ولی تا وقتی در تن مانکن‌ها هستند ظاهراً اشکالی بر آنها وارد نیست! مانکن‌هایی که الگویی برای نوع پوشش ما هستند و ژست برخی از این مانکن‌ها و حالت‌هایی که ساخته شده یا قرار گرفته‌اند به اندازه‌ای نامتعارف و زشت است که حتی نمی‌شود ایستاد و به آن نگاه کرد .

 

 

 

روش‌های قرار دادن و پوشاندن لباس به این مانکن‌ها یکی از اقداماتی است که سبب قبح‌زدایی از بدحجابی در جامعه می شود زیرا با مشاهده یک مانکن به افراد جامعه به ویژه نوجوانان ، چنین تلقین می شود که این الگوی درست پوشش است و کم کم این مناظر برای آنها عادی می شود.

 

 

متاسفانه گویا مسئولان استانی ما یا به این خیابان ها سر نمی زنند و خریدهای خود را در جاهای دیگر انجام می دهند یا این که به کلی این مسئله برای آنها بی اهمیت است و خطری را احساس نمی کنند که به راحتی از کنار این مقوله می گذرند، به هر حال امیدواریم که برخورد با این مسئله به زودی صورت گیرد که در غیر این صورت و با شایع شدنِ این روند، دیگر مهار کردن این معضل کار بسیار دشواری است.

 

این در حالی است که مراجع عظام تقلید هم استفاده از این مانکن ها را محل اشکال دارند به عنوان نمونه به برخی از سوال و پاسخ ها  اشاره می کنیم.



پرسش از آیت الله مکارم شیرازی:



در برخی مغازه‌ها جهت جلب مشتری، مانکن دارند که هم عامل تحریک و هم ترویج فرهنگ بیگانه است. حکم سودی که از این طریق بدست می‌آید، چیست؟

پاسخ:

این کار حرام است و درآمد آن نیز خالی از کراهت نیست.»

 

 

 
آیا استفاده از مانکن زن در ویترین و جلوى مغازه عمومى جایز است؟
 
 
پاسخ:
 
بهره گیرى از مانکن هاى زن براى تبلیغات کالا در صورتى که باعث نشر مفاسد اخلاقى باشد، حرام است . 
 
 
 

 

 

 

DSC_0094 (Copy)

DSC_0085 (Copy)

DSC_0108 (Copy)

DSC_0110 (Copy)

IMG_3519

IMG_3521

48258_816

DSC_0082 (Copy)

 

شدت نامتعارف بودن برخی مانکن ها مانع از کار کردن آنها در بین این تصاویر شد.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    جذب دو نفر بازدید کننده به چه قیمیتی
    آقا این چه عکساییه
    اسم خودشونم گذاشتن تریبون انقلاب اسلامی
    علارغم میل باطنیم این خبر رو به کارگروه مصادیق معرفی کردم انشالله که مسئولین برخورد قاطع کنن

    • یکی بود یکی نبود

      شما بجای این کارها برید به کارگروه مصادیق و یا نیروی انتظامی بگید این هارو از سطح شهر جمع کنن

  • یکی بود یکی نبود

    د ایچه تا گوگوریو توف د ری ای مانکنیا چنو که د زیر توف معلوم نون

  • زنجانی

    سلام
    بنده تصاویری از داخل پاساژ ها دارم که اگر ببینید فکر میکنید توی پاساژ های دبی دارید میچرخید.....این عکس های بالا که چیزی نیست....
    اگه خواستید براتون ایمیل میکنم

  • حسینی

    تاسف آوره از شهری مثل خرم آباد که مردم هنوز هم به برخی اعتقادات پشت نکردن چنین چیزی ببینین وای به حال کلانشهرهای کشور

  • علی

    بی غیرتی مردان و بی حیایی زنان کشور رو فرا گرفته منتظر بلا باشید هر چند این خود بلاست

  • علی

    برادر با این تنگ نظری باید زیر سایه داعش زندگی کنی.

  • فرشاد

    پس فك ميكني داعشي ها چه كساني هستند،
    امثال همين آقايان ...

  • حيدر

    مردان بى غيرت فقط مى تونن اين صحنه هاروتوشهرببينن وناراحت نشن.بچه مسلمون بايديه کم غيرت دينى داشته باشه.اگرهم کسى مسلمون نيست بايديه جوغيرت ومردانگى داشته باشه.نه اينکه سيب زمينى باشه.

  • على وفرشادجواب

    احمق داعش که زائيده تفکراصلاحاتى وابسته به صهيونيسته که قرائتى پر ازفساد وجنايت داره.به فکرکثىف اونايى نزديکه که غيرت دينى ندارن.چيزى که تووجودشمانيست.اگه همين بچه انقلابى ها نبودن که داعش الان ناموس توسيب زمينى رو به غارت برده بود.خجالت داره همشهرى هاى باغيرتت رواينجورى خطاب کنى.

نظرات