مشکلات مالی مانع خدمات مناسب به «کیانا» شده است

«کیانا» دختر شش‌ساله لرستانی 26 بهمن 93 براثر تزریق آمپول پنی‌سیلین در لحظه دچار فلج شدن می‌شود و بعد از گذشت چهار ماه از این حادثه تاکنون مشخص نشده که علت این حادثه تزریق داروی فاسد یا تزریق نامناسب آمپول بوده است.

به گزارش لرستان خبر، «کیانا» دختر شش‌ساله لرستانی 26 بهمن 93 براثر تزریق آمپول پنی‌سیلین در لحظه دچار فلج شدن می‌شود و بعد از گذشت چهار ماه از این حادثه تاکنون مشخص نشده که علت این حادثه تزریق داروی فاسد یا تزریق نامناسب آمپول بوده است.

 

 

دختربچه شش‌ساله خرم‌آبادی که به خاطر بیماری گلودرد به پزشک مراجعه کرده بود پس از معالجه پزشک و تزریق پنی‌سیلین از ناحیه نیم‌تنه پائین فلج شد

.

تزریق پنی‌سیلین و فلج شدن دختر 6 ساله

 

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان دراین‌باره اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان این دارو را برای بررسی به حوزه نظارت داد که درنهایت جوابی رسمی مبنی بر اینکه «دارو مشکلی نداشته» به دست ما رسید.

 

4.jpg

 

وی افزود: هر موقع اتفاقی بیفتد شخص شاکی می‌تواند از طریق نظام پزشکی شکایت خود را دنبال کند که پس از بررسی با دلیل محکم مراحل قانونی آن طی می‌شود.

 

امین بهاروند مدیریت درمان تأمین اجتماعی لرستان دراین‌باره اظهار داشت: دارویی که برای دختر شش‌ساله لرستانی تزریق‌شده هیچ‌گونه مشکلی نداشته از طرفی شماره سریال این دارو در معاونت غذا و داروی لرستان موجود است.

 

وی با اشاره به اینکه دو آزمایش ویژه روی این دارو انجام‌شده، افزود: 20 روز پیش جواب آزمایش نخست نشان داد که دارو مشکلی نداشته و در جواب آزمایش دوم که روز گذشته به دست ما رسیده بازهم نشان داده دارو مشکی نداشته است.

 

DSC08732.JPG

 

جواب شدن «کیانا» از سوی پزشکان

 

برای مطلع شدن از جزئیات این اتفاق گفت‌وگوییراختصاصی داشتیم با فرشاد دارابی پدر کیانا دختربچه شش‌ساله خرم‌آبادی که براثر تزریق پنی‌سیلین فلج شد

.

پدر کیانا در مورد این اتفاق گفت: 26 بهمن 93 دخترم را به خاطر سرماخوردگی به درمانگاه تأمین اجتماعی خرم‌آباد بردم که پس از معاینه پزشک برای او شربت سرماخوردگی و آمپول پنی‌سیلین نوشت.

 

وی افزود: پس از تزریق پنی‌سیلین دخترم گفت «بابا چرا نمی‌توانم پاهایم را تکان دهم فکر می‌کنم فلج شدم» با شنیدن این حرف فکر کردم پای دخترم خواب‌رفته اما وقتی دست زدم دیدم که پاهایش واقعاً سفت سرد شده است

.

3.jpg

 

دارابی با اظهار ناراحتی گفت: کیانا تنها فرزندم است و تاکنون برای مداوایش پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ام اما متأسفانه تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

 

مشکلات مالی و خطر از دست دادن کلیه‌های «کیانا»

 

وی تصریح کرد: پس‌ازاین اتفاق کیانا 20 روز در بیمارستان محمد کرمانشاهی در کرمانشاه مدتی نیز در بیمارستان مفید تهران طی دو بار 44 روز بستری شد اما درنهایت پزشکان دخترم را جواب کردند.

 

دارابی بیان کرد: دخترم سالم بود و هیچ‌گونه مشکلی نداشت ولی الآن هرروز وضعیتش بدتر می‌شود به‌طوری‌که الآن عفونت به کلیه‌هایش رسیده است.

 

2.jpg

 

پدر کیانا گفت: من یک کارگر ساختمانی ام و تاکنون برای درمان دخترم 13 میلیون تومان هزینه کرده‌ام اما متأسفانه مسئولان مربوطه تاکنون هیچ اقدامی نکرده‌اند؛ هرچه داشتم برای خوب شدن کیانا هزینه کردم اما الآن هیچ پولی برایم نمانده که بتوانم هزینه جلسات فیزیوتراپی او را پرداخت کنم.

 

وی با ناراحتی گفت: متأسفانه با این شرایط سخت هیچ پولی برایم باقی نمانده که برای شکایت و دادرسی وکیل بگیرم.

 

پدر کیانا افزود: مسئولان انتظار دارم به درمان دخترم کمک کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    کاش مسئولان بتونند خودشون رو جای این پدر و مادر با این مشکل و این شرایط زندگی بگذارند

  • ناشناس

    مسئول و ما ادراک ما المسئول؟
    مسئو. واقعی کسی است که وقتی متوجه مشکلی میشود، خواب به چشمانش نرود...
    یادشان بخیر، آنهایی که اول انقلاب به شهادت رسیدند، کسانی که معنای واژه مسئول را میفهمیدند...

  • مجید

    پزشکان رو به دیدن سریال در حاشیه جلب میکنم.....

  • ناشناس

    سلام من مخواهم کمک مالی کنم لطفا آدرس یا تلفن کیانا را بفرستید

    • لرستان خبر

      سلام وقت بخیر. شماره همراهتون رو بدید لطفا

نظرات