لرستان جز 5 استان جوان کشور است

بانک‌های لرستان نسبت به پرداخت وام ازدواج کم توجهی می‌کنند و در حالی 52 درصد از اعتبار وام ازدواج را در جاهای دیگر استفاده می کنند که 19 هزار جوان لرستان در صف این وام هستند

به گزارش لرستان خبر،نشست خبری معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان در حالی عصر امروز برگزار شد که یکی از مهم ترین بحث های این نشست مشکلات وام ازدواج در استان و عدم پرداخت اعتبار تخصیص شده به این موضوع از سوی بانک ها بود.

در نشست امرو مشخص شد که بانک های استان بیش از 50 درصد اعتبارات اختصاص داده شده به وام ازدواج را در جاهایی غیر از موضوع ازدواج مصرف می کنند و این در حالی است که بیش از 19 هزار زوج جوان در صف وام ازدواج مانده اند

سیروس حسنوند معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان لرستان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا بر آخرین آمار سرشماری در سال 90 جمعیت استان لرستان 1 میلیون و 754 هزار و 243 نفر است که از این تعداد 593 هزار و 104 نفر را جوانان  15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند که 33.8 درصد جمعیت کل استان است.

وی لرستان را از 5 استان جوان کشور برشمرد و افزود: سال 94  در استان لرستان 19 هزار و 64 واقعه ازدواج اتفاق افتاد و آمار طلاق نیز در این سال 3 هزار و 551 واقعه بود که نشان می‌دهد از هر 6 ازدواج در لرستان یک مورد به طلاق کشیده می‌شود  ولی در مجموع وضعیت استان لرستان در این زمینه نسبت به سایر استانها بهتر است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان لرستان بیان کرد:در حوزه مسکن جوانان از سال 86 تا کنون یک هزار و 872 واحد به جوانان لرستانی واگذار شده است که 653 واحد،از واحد های دولتی مسکن مهر و 1219 واحد نیز به صورت خود مالکی بوده است.

وی به وضعیت پرداخت وام ازدواج از سوی بانک‌ها اشاره نمود و تصریح کرد: در سال 93 کل اعتباری که بانک‌ها باید به صورت وام قرض الحسنه به زوج‌های جوان لرستانی ارائه می دادند 212 میلیارد و 497 میلیون تومان بود در حالی که بانک‌های استان 48 درصد از این اعتبار یعنی 102 میلیارد تومان در قالب وام ازدواج پرداخت کردند و در حقیقت 52 درصد از اعتبار وام ازدواج را در جاهای دیگر  استفاده کردند.

حسنوند با تاکید بر اینکه بانک‌های لرستان نسبت به پرداخت وام ازدواج کم توجهی می‌کنند، عنوان کرد: در سال 94 نیز بانک‌های استان لرستان در ارائه وام ازدواج عملکرد خوبی نداشتند و در مجموع 79 میلیارد و 189 میلیون تومان پرداخت کردند که در حقیقت این میزان کمتر از 45 درصد از کل تسهیلاتی بود که باید در این زمینه پرداخت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبار حوزه جوانان استان لرستان که در سال 94 در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفت 66 میلیون تومان بود و این در حالی است که حدود 600 هزار جوان در استان لرستان وجود دارد و با این اعتبار نمی‌توان کمکی در رفع مشکلات آنها کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان لرستان گفت: در سال 95 برای حوزه جوانان در کل کشور 3 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است که این میزان نسبت به سال قبل رشد 300 درصدی را نشان می دهد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات