لرستان خبر گزارش می دهد

خانواده ای که در برنامه امشب برنامه علیخانی حضور پیدا کرده بودند همراه با یکی از فرزندانشان به نام محسن آمده بودند و پدر خانواده عراقی و مادر اهل خرم آباد استان لرستان بود.

به گزارش لرستان خبر، برنامه امشب «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی و با حضور یک خانواده ساکن کربلا روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

خانواده ای که در برنامه امشب برنامه علیخانی حضور پیدا کرده بودند همراه با یکی از فرزندانشان به نام محسن آمده بودند و پدر خانواده عراقی و مادر اهل خرم آباد استان لرستان بود.

پدر این خانواده در نخستین دقایق حضورش در برنامه گفت: دو بردار من در سال های 60 و 61 و در دوره صدام اعدام شدند و در همان زمان من را هم گرفتند و حتی حکم اعدامم صادر شد اما پس از مدت کوتاهی که به آزادیم اختصاص پیدا کرد خیلی سریع فرار کردم و در سال 61 وارد ایران شدم.

وی ادامه داد: چند ماه پس از ورودم به ایران در جبهه ایران مقابل رژیم بعث عراق جنگیدم و چند ماه بعد نیز پس از آشنایی با همسرم با ایشان ازدواج کردم.

jahnii

ابوسیف در دوران دفاع مقدس به ایران مهاجرت و در سپاه پاسداران مشغول به فعالیت شد، وی در خرم‌آباد با خانواده "جهانی فیضی" که از طایفه حسنوند و ساکن خرم‌آباد بود آشنا شد؛این آشنایی منجر با ازدواج با دختر خانواده خانم فاطمه جهانی فیضی در سال 1362 شد.
حاصل این ازدواج سه فرزند پسر و دو فرزند دختر بود که جواد، هاجر و محسن در خرم‌آباد به دنیا آمدند و چون متولد ایران بودند شناسنامه ایرانی و با نام‌خانوادگی مادرشان را دریافت کردند.

در این بخش از برنامه مستندی از پخش شد که در آن رشادت های فرمانده جواد پسر بزرگ این خانواده که یکی از فرماندهان حاضر در جبهه های جنگ سوریه ها در مقابل تکفیری ها بود همراه با بخش هایی از صحبت های وی پخش شد.

«جواد علی حسناوی»(با نام نظامی «جواد جهانی»)، فرزندِ مادری ایرانی (اهل خرم آباد) و پدری عراقی بود. وی در زمستان93 نقش موثری در آزادسازی شهر «بلد» (که بخشی از استان «صلاح الدین» به شمار می رود) داشت.

964667_287

«جواد علی حسناوی» از فرماندهان عملیاتی یگان های مدافع حرم، موسوم به «سرایا الخراسانی»، روز جمعه،  14 فروردین 1394 شمسی، به دست عوامل نفوذی «داعش» در روستای «عزیز بلد» (از توابع شهر «بلد» واقع در استان آزاد شده‌ی «صلاح الدین») ترور شد و بال در بال ملائک گشودند.

شهید جهانی فیضی ۱۲ خردادماه سال ۶۶ در خرم آباد متولد شد

پس از پخش این مستند علیخانی از روح الله رفیعی سازنده این مستند برای حضور روی صحنه دعوت کرد و پس از اینکه موضوع بحث به فرمانده جواد اختصاص پیدا کرد رفیعی گفت: زمانی که از جواد دلیل حضورش در جبهه های جنگ را پرسیدم او همیشه از مرز نداشتن انسانیت به عنوان مهمترین دلیل برای چنین حضوری سخن می گفت.

در ادامه این صحبت ها و پس از اینکه مجری «ماه عسل» از مادر نظرش را درباره حضور فرزندش  در جبهه پرسید مادرگفت: از رفتن فرزندم به جبهه راضی نبودم اما او برایم دلایل قانع کننده ای ارائه داد که در نهایت راضی شد. زمانی که موضوع برنامه هر چه بیشتر پیش می رفت مشخص شد که فرمانده جواد که نقش مهم و تاثیرگذاری در جبهه های جنگ علیه تکفیری ها داشت به آرزوی همیشگی خود یعنی شهادت دست پیدا کرده است.

612128_666

در ادامه برنامه محسن برادرکوچک تر فرمانده جواد از اخلاق خوب برادرش و حس کمکی که در او در رابطه با کمک به سایر مردم وجود داشت سخن گفت.

در پایان «ماه عسل» امشب نیز مادر فرمانده جواد گفت: وقتی خبر شهادت پسرم را از اخبار شنیدم بسیار ناآرام شدم اما زمانی که او را در حرم امام حسین دیدم آرام گرفتم چرا که یاد غم حضرت زینب افتادم.

در پایان این برنامه محسن از اهداف خود برای حضور و ادامه نبرد علیه تکفیری ها سخن گفت و بر این نکته تاکید کرد که امیدوارم به آرزویم که همان شهادت است دست پیدا کنم.

اخبار مرتبط

***بزرگداشت شهید «مدافع حرم» لرستانی از قاب دوربین

***بزرگداشت شهید «مدافع حرم» لرستانی برگزار می شود+تصاویر شهید

 

964669_257964666_352

13940115000270_PhotoL964667_287964665_893117

گزارش از: بهاره کنجکاو فرد

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات