رییس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) نیروی انتظامی کشور با اشاره به آمار تلفات جاده ای در نوروز ۹۲ گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند ماه سال گذشته تاکنون) ۷۴ نفر در اثر تصادفات و سوانح وسائط نقلیه در اقصی نقاط کشور جان خود را از دست داده اند.

سردار ˈاسکندر مومنیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در طرح نوروزی ۴۴۴ مورد واژگونی وسائط نقلیه در جاده های کشور رخ داده است، افزود: در تمام این موارد مسوولیت برعهده راننده بوده است و در همین مدت ۶۷۰ نفر از مردم راهی بیمارستان ها شده اند.

وی اظهارکرد: در همین مدت سه فقره واژگونی خودرو به دره در کشور رخ داده که متاسفانه سه نفر فوت شدند.

وی با اشاره به ترافیک سنگین در محورهای منتهی به استان های شمالی کشور، گفت: در سایر محورهای کشور شاهد تراکم ترافیکی چندانی نیستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه به همکاری بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیروی انسانی در ایام نوروز برای تنظیم رانندگی در کشوراشاره کرد و گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی برای آغاز موج دوم سفرهای نوروزی از آمادگی کامل برخوردارند.

سردار مومنی افزود: از فردا (یکشنبه) موج دوم سفرهای نوروزی در کشور آغاز می شود و ترافیک نیمه سنگین خواهد بود.

وی پرتردد ترین محورهای مواصلاتی کشور را مربوط به شهرهای اصفهان، مشهد و فارس دانست و گفت: نقش همیاران پلیس را در کاهش تصادفات نباید نادیده گرفت.

وی به بازدید های انجام شده از پایگاه های راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: تمام پایگاه های راهنمایی و رانندگی کشور نمونه هستند و کارکنان راهنمایی و رانندگی از تعطیلات خویش گذشته اند تا مردم راحت باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تمام رانندگان وسائط نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با صبر و حوصله رانندگی کنند و از سبقت غیرمجاز بطور جدی خودداری کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور برای بازدید از طرح نوروزی فرماندهی انتظامی مازندران به ساری سفر کرده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات