از لحاظ آماری، آدم ضعیف و توسری خور به فردی اطلاق می شود که احتمال برد و پیروزی اش بسیار پایین است. این گونه افراد به احتمال زیاد با شکست روبرو می شوند. آنها معمولاً در مقابل حریمی قرار می گیرند که از آنها خیلی بهتر است.

به گزارش افکارنیوز ، بیشتر افراد با توجه به سوابق آدم های ضعیف، واقعاً انتظار ندارند که این اشخاص بتوانند پیروز و برنده شوند.
اگر شما در تمام طول زندگی خود، همیشه آدم شکست خورده ای بوده اید، احتمال دارد که در تلاش بعدی برای رسیدن به موفقیت نیز با شکست روبرو شوید. در این صورت چه لزومی دارد که خود را به زحمت بیندازید و تلاش کنید؟ وقتی احتمال بسیار زیادی وجود دارد که ناامید و مستاصل شوید، چرا باید خودتان را بی خود امیدوار کنید؟ آیا بهتر نیست کاری نکنید که صدمه ببینید و فقط به شکست خود اعتراف کنید؟

اجازه بدهید مطلب مهمی را برایتان بازگو کنم. برخی از خاطره انگیزترین دقایق مسابقات، درست زمانی است که بازنده ها احتمالات را کنار می زنند و کاری را انجام می دهند که از نظر اکثر افراد، محال است. آنها در کمال ناباوری از پس این کار بر می آیند، زیرا می دانند که برای پیروز شدن، باید همه لایه های وجود خود را کنار بزنند تا به قدرت درونی شان دست یابند؛ بنابراین دست به کارهایی می زنند که ظاهراً هیچ امیدی به موفقیت در آنها وجود ندارد. حتی اگر هیچ کس پیروزی شان را باور نداشته باشد، باید تمام بدبینی ها و بی اعتمادی ها را نادیده بگیرند و همه تلاش خود را به کار ببرند.

ما اشخاص ضعیف و بازنده را فقط در مسابقات نمی بینیم؛ اطراف ما پر از افرادی است که با توجه به سوابق پیشین، امیدی به موفقیت شان وجود ندارد. با این حال، بارها و بارها داستان موفقیت افرادی را می خوانیم که هیچ کسی فکر نمی کرده است که بتوانند به پیروزی دست بیابند. مطالعه ماجرای زندگی این افراد ضعیف، برای عده زیادی الهام بخش است، زیرا به آنها این نوید را می دهد که مهم نیست چقدر موضوع دشوار به نظر می رسد؛ در هر حال امکان موفقیت شان وجود دارد و انها می توانند رویاهایشان را به حقیقت تبدیل کنند.

از نظر من اصلاً مهم نیست که شما چند بار در گذشته شکست خورده اید؛ تنها چیزی که اهمیت دارد این است که اکنون، خود را یک فرد شکست خورده ندانید. روشی بیابید که از آن طریق، اوضاع را به نفع خود تغییر دهید. از نظر برخی افراد، این کار به این معنی است که باید تلاش و کوشش خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند و آن را به بیش از صددرصد برسانند، ولی برای بقیه، این کار بدین معناست که یک بار دیگر طرح و نقشه های خود را بررسی کنند و آنقدر استراتژی خود را تغییر دهند تا آن راهی را بیابند که به طور حتم به موفقیت ختم می شود.

اکثر افراد ضعیف، زندگی خود را به همان شیوه ای می گذرانند که دیگران از آنها انتظار دارند؛ یعنی همیشه مانند یک شکست خورده ظاهر می شوند، ولی شما یک آدم ضعیف معمولی نیستید شما کسی هستید که مورد تحسین دیگران قرار می گیرید، زیرا آنها در چشم هایتان اراده و اشتیاق رسیدن به پیروزی را می بینند. به خاطر اینکه میدان را ترک نمی کنید، دیگران حضورتان را درک می کنند.

اگر آرزویی که در سر دارید برایتان حائز اهمیت است و اگر هر روز به آن فکر می کنید و یا حتی اگر تمام احتمالات کاملاً علیه شما است، میدان را ترک نکنید و برای رسیدن به آن آرزو همواره تلاش کنید. باید بدانید موانعی که پیش رویتان قرار می گیرد، ممکن است بسیار ترسناک باشد، ولی آنچه که ماجرای موفقیت شما را الهام بخش و خاطره انگیز می سازد، عبور از میان همین چالش های عظیم است.

راز/ شماره ۳۰/ نیمه دوم مرداد ماه ۹۲/ مترجم: مهتاب علیمرادی
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات