رئیس سازمان ثبت احوال گفت: در حال حاضر ثبت ۹۶ درصد ولادت ها و ۹۴.۵ درصد از فوت ها در مهلت قانونی ۱۵ و ۱۰ روزه انجام می شود.

دکتر ناظمی اردکانی صبح دوشنبه در اولین اجلاس روسای ثبت احوال کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی گفت: این اجلاس به منظور تحقق جهانی امن و بستری مناسب برای هم افزایی تجربیات و ظرفیتها با سازمان کشورهای اسلامی برگزار شده و می تواند زمینه مناسبی برای ارتقاء سطح حکومت مداری در کشورهای عضو سازمان ایجاد کند تا زمینه حکمرانی اسلامی فراهم شود.

وی گفت: تا کنون اجلاسهایی با حضور سازمان همکاریهای اکو و روسا و کارشناسان ثبت احوال عضو این سازمان برگزار شده و دوره های آموزشی این کارشناسان نیز در تهران برگزار شده است. همچنین ثبت احوال ایران اجلاس سفرا و نمایندگان عضو کنفرانس اسلامی را نیز میزبانی کرده است.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ثبت وقایع ۴ گانه حیاتی، صدور اسناد هویتی، تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت از مهمترین ماموریتهای ثبت احوال است گفت: در سالهای اخیر سازمان ثبت احوال فصل نوین سازی خود را تجربه کرده و در این راستا اتقان اسناد هویتی مهمترین اقدامی بوده که انجام شده است.


به گفته ناظمی اردکانی، کارت هوشمند ملی به عنوان نماد تحول در سازمان ثبت احوال مطرح است که تسهیل در ارایه خدمات به مردم و تکریم خدمت گیرندگان این کارت صادر خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه در راستای نوین سازی اقدامات مهمی انجام شده است گفت: ثبت ۹۶ درصد ولادت ها و ۹۴.۵ درصد از فوتها در مهلت مقرر ۱۵ و ۱۰ روزه از مهمترین اقدامات این سازمان طی سالهای اخیر بوده است.


رئیس سازمان ثبت احوال اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ دستگاه به صورت آنلاین به پایگاه اطلاعات امنیتی سازمان ثبت احوال متصل بوده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.


به گفته وی، آرشیو الکترونیک اسناد هویتی، تکمیل پایگاه اطلاعات جمعیتی ایران با ضریب بالا، توسعه واگذاری فعالیت به بخش خصوصی، ایجاد دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک، ایجاد سامانه تغییر نشانه ثبت الکترونیکی وقایع طلاق و ازدواج، فضازدایی از برخی خدمات ثبت احوال و… از مهمترین اقدامات سازمان ثبت احوال است.


کاظمی اردکانی با اشاره به اینکه جلب مشارکت اجتماعی و نهادهای مردمی در ثبت وقایع مهمترین اقدام سازمان به شمار می رود گفت: در حال حاضر ۵۳ هزار نماینده در سراسر کشور به عنوان بازوی اجرایی ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی ۴ گانه با ما همکاری می کنند.

وی تاکید کرد: صدور کارت هوشمند ملی با حافظه ۸۰ کیلو بایت از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال است که سعی داریم طی برنامه پنجم توسعه برای تمام مردم این کارت را صادر کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات