مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

مدیر کل آموزش پرورش لرستان گفت: طبق آئین نامه های آموزشی وزارت آموزش و پرورش مدارس لرستان در کلیه مقاطع تحصیلی تا ۲۸ اسفند دایر هستند.

گودرز کریمی فر در گفت و گو با لرستان خبردر خرم آباد، اظهار کرد: دانش آموزان باید طبق آئین نامه های آموزشی ابلاغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در کلاس های درس حضور یابند.

وی افزود: طبق تقویم آموزشی وزارت آموزش و پرورش مدارس لرستان در کلیه مقاطع تا پایان روز ۲۸ اسفند باز هستند و دانش آموزان نیز باید در کلاس های درس حضور داشته باشند.

کریمی فر با اشاره به کوتاه بودن ترم تحصیلی بعد از عید تصریح کرد: بازگشایی مدارس بعد از عید بلافاصله بعد از اتمام تعطیلات در روز ۱۶ فروردین است و هرگونه غیبت دانش آموزان در این روز غیر موجه است.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش در ایام نوروز اظهار کرد: در ایام نوروز به دلیل مسافرت و تعطیلی مدارس بیشتر دانش آموزان از درس فاصله می گیرند که آموزش و پرورش برای کم شدن این فاصله تمهیداتی اندیشیده است.

وی گفت: در مقاطع ابتدائی برای دانش آموزان پیک های نوروزی را با رویکردی جدید در نظر گرفته ایم که از نظر محتوایی با سال های گذشته تفاوت بسیاری دارد.

کریمی فر افزود: در پیک های نوروزی امسال تقویت انشاء نویسی، مطالعه و تحقیق و آموزش مهارت های زندگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است که آموزش و پرورش با آماده سازی جزوات متناسب با هر پایه اقدام به ارائه این آموزش ها کرده است.

وی بیان کرد: برای مقاطع راهنمایی و دبیرستان اجبار در گرفتن پیک نوروزی نیست و بر اساس صلاح دید معلمان و مدیران مراکز آموزشی برای آن ها تکلیف نوروزی تعیین می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: برگزاری امتحان ارزیابی برای دانش آموزان بعد از تعطیلات نوروز در حوزه کاری مدیران مدارس قرار می گیرد که با صلاح دید معلمان خود اقدام به برگزاری آزمون های ارزیابی و جمع بندی تکالیف محول شده در ایام نوروز نمایند.

کریمی فر با اشاره به کوتاه بودن ترم تحصیلی گفت: امسال با توجه به شروع شدن بازی های جام جهانی فوتبال در خردادماه و تقارن آن با امتحانات پایان ترم دانش آموزان، آموزش و پرورش امتحانات نیمسال دوم را زودتر برگزار می کند و به همین دلیل مدارس از اواخر اریبهشت تعطیل می شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات