سخنگوی شورای اسلامی شهر بروجرد:

لرستان خبر: سخنگوی شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: با توجه به این‌که تعدادی از تحصن‌کنندگان کارگران در آستانه بازنشستگی بودند، آن‌ها خواستار این بودند که بر اساس قانون کارفرما که هم‌اکنون شهرداری است، سهم 4 درصدی آن‌ها به سازمان تأمین اجتماعی پرداخته شود تا بازنشسته شوند.

به گزارش لرستان خبر، ناصر مرادی عصر امروز در پی تحصن دوباره برخی کارگران سازمان‌های تابعه شهرداری بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم حضور برخی اعضای شورای شهر را دلیل تشکیل نشدن جلسه امروز در زمینه رسیدگی به مشکلات کارگران است.

 

وی مسئولیت‌پذیر نبودن برخی اعضای شورا را دلیل لغو جلسه عنوان کرد و افزود: با وچود این‌که دعوتنامه حضور در این جلسه دو روز پیش به اعضا ابلاغ شده بود اما امروز تنها 8 نفر حاضر شدند که تعداد به حد نصاب نرسید و جلسه رسمیت نیافت.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر بروجرد عنوان کرد: در صورتی که امکان فراهم شود جلسه فوق‌العاده‌ای روز شنبه در راستای رسیدگی به مشکلات شهرداری تشکیل و پیشنهادات در این زمینه ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به تحصن تعدادی از کارگران به همراه خانواده‌های خود در مقابل شورای شهر، تصریح کرد: با وجود این‌که چندین بار از سوی دبیرخانه شورا با غائبین تماس گرفته شده، اما پاسخی از جانب آن‌ها دریافت نشد.

 

مرادی بیان کرد: با توجه به چنددستگی که در شورای شهر بروجرد ایجاد شده است، شاید این مسئله یکی از عوامل عدم حضور به‌موقع در جلسات و دستیابی به نتایج باشد و زیانی که این مشکلات در پی دارند تنها متوجه شهروندان است.

 

وی خاطرنشان کرد: تأمین نشدن مبلغ اجاره بها، اقساط بانکی، دریافت دیرکرد و جریمه اقشار معوق از سوی بانک‌ها، نبود منبع تأمین مخارج روزانه و پائین بودن حقوق، عواملی هستند که سبب شده مهم‌ترین مطالبه تحصن کنندگان، پرداخت به‌موقع حقوقشان باشد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر بروجرد با اشاره به سهم 10 تا 20 میلیونی بازنشستگی کارگران مشاغل ساخت و زیان‌آور، گفت: با توجه به این‌که تعدادی از تحصن‌کنندگان کارگران در آستانه بازنشستگی بودند، آن‌ها خواستار این بودند که بر اساس قانون کارفرما که هم‌اکنون شهرداری است، سهم چهار درصدی آن‌ها به سازمان تأمین اجتماعی پرداخته شود تا بازنشسته شوند.

 

وی با اشاره به رسمن کردن برخی کارکنان شهرداری، افزود: به واسطه برخی رابطه بازیها در شهرداری، برخی کارکنان که سابقه کاری کمتری دارند، رسمی شده‌اند در حالی که این امر برای افراد با سابقه بالاتر محقق نشده است.

 

مرادی ضمن تأکید بر این‌که اعضای شورا از سوی مردم و برای خدمت به مردم انتخاب شده‌اند،عنوان کرد: اگر برخی اعضای شورا به جای تلاش برای رفع مشکلات مردم، گوش به فرمان دیگران باشند، مردم اعتماد خود را نسبت به شورا از دست می‌دهند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • شجاعي

    ممنون از مطالب تازه و به روزتون . فقط بعضي مواقع متنهاي شما غلط املايي زيادي دارد و شايسته اين خبرگزاري وزين نيست كه اگر رفع شود بي نظير است .

نظرات