رئیس بسیج جامعه زنان گفت: مسئله حجاب و عفاف و افزایش جمعیت مواردی است که در این دولت به خوبی محقق نشد و در دولت آینده باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین راه اندازی دانشگاه های مخصوص دختران از مطالبات اصلی نسل جوان از دولت آینده است.

مینو اصلانی در خصوص عملکرد دولت دهم در حوزه زنان گفت: مصوبات خوبی در دولت نهم و دهم در حوزه مسائل زنان داشتیم که از آن جمله می توان به راه اندازی جلسات ستاد ملی زن و خانواده که مصوبات بسیار خوبی را داشت، اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین بحث قانون حمایت از خانواده که با فراز و فرود هایی به تصویب رسید و همچنین برنامه هایی که در مجامع بین المللی داشتیم و با اقتدار از مواضع جمهوری اسلامی در حوزه زنان دفاع شد از دیگر اقدامات خوب دولت دهم بود.

دورکاری خانم ها و افزایش مرخصی زایمان مادران در دولت آینده عملی شود

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: دولت آینده باید ادامه مصوباتی را که در دولت دهم صورت گرفته است ادامه دهد مانند بحث دور کاری خانم ها و افزایش مرخصی زایمان مادران، کارهایی است که دولت آینده باید آنها را ادامه بدهد.

اصلانی در مورد وظایف دولت آینده در حوزه زنان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که در سومین جلسه اندیشه های راهبردی زنان و خانواده فرمودند: مسئله خانواده از مسائل اصلی کشور ما است. و مسئله اصلی بودن خانواده حتما باید در تمام شئون خودش را نشان دهد و این چیزی است که از دولت آینده انتظار می رود.

افزایش جمعیت در دولت دهم با مقاومت هایی مواجه شد

وی ادامه داد: توجه به بحث جمعیت یکی از اولویت های دولت آینده باشد چرا که بحث بسیار مهمی است علی رغم اینکه خیلی خوب شروع شد اما متاسفانه همچنان در بعضی از وزارتخانه های مسئول مقاومت ها وجود دارد و نیاز به اقدامات جدی تر و اساسی تر داریم که حتما باید دولت آینده آن را تکرار کند.

راه اندازی دانشگاه خاص دختران مطالبه نسل جوان از دولت آینده است

رئیس بسیج جامعه زنان خاطرنشان ساخت: تشکیل دانشگاه های خاص دختران از ضروریات جامعه انقلابی و پیشرفته است و باید عدالت ایجاد شود و دختران بتوانند در فضای کاملا علمی و سطح بالا به تحصیلات خود ادامه دهند.

اصلانی افزود: توجه به موضوع عفاف و حجاب و اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال های اخیر خوب شروع شد اما در ادامه کند شد حتما باید در دولت آینده تقویت شود.

بحث عفاف و حجاب در دولت دهم به مرور از دستور کار خارج شد

وی در خصوص عدم توفیق دولت دهم در خصوص عفاف و حجاب گفت: در بحث عفاف و حجاب این موضوع یک موضوع مستمر است وموضوعی نیست و باید در دستور کار تمام وزارتخانه ها و نهادها قرار بگیرد.

اصلانی خاطرنشان کرد: این وظیفه دولت است که باید آن را پیگیری کند و به طور مستمر جلساتی تشکیل شود و ادامه پیدا کند و یکی از دلایل عدم توفیق بحث عفاف و حجاب در جامعه این بود که توجه مسئولان کشور به این موضوع کم شد و حتی می توان گفت از دستور کار خارج شد در حالیکه اگر با همان شدت ادامه پیدا می کرد می توانست به نتایج بهتری برسد اما از دستور کار خارج شد و دیگر جلسات و هماهنگی ها انجام نشد.

همایش تجلیل از مادران شهدا برگزار می شود

وی در خصوص برنامه های بسیج جامعه زنان گفت: فردا همایش سراسری بسیج استان ها را در مورد سال حماسه سیاسی و اقتصادی داریم و روز چهارشنبه همزمان با رحلت حضرت ام البنین (ره) و روز مادران شهدا مراسم تجلیل از مادران شهدا را که سه فرزند شهید و بیشتر دارند با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات