وزیر آموزش و پرورش درباره زمان اعمال افزایش ۲۵ درصدی حقوق معلمان، گفت: از فروردین ماه جاری معلمان بر اساس مصوبه جدید قانون خدمات مدیریت کشوری، حقوق ماهیانه خود را دریافت می کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه رونمایی از سند درس ملی که امروز برگزار شد، افزود: افزایش ۲۵ درصدی حقوق معلمان از فروردین ماه جاری بر اساس مصوبه جدید قانون خدمات کشوری اعمال می شود.

وی درباره خبر خوش به معلمان در آستانه هفته معلم نیز اظهار کرد: هر خبری که مربوط به معلمان باشد، اعم از هدیه یا هر خبر دیگری، اعلام می کنیم.

اگرلازم باشد کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کنم

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اعلام رسمی حضورش در یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: چه سوال های سختی می پرسید؟ اگر لازم شد این را هم اعلام می کنیم.

وی درباره اینکه یکی از مسوولان وزارتخانه پیش از این گفته بود" وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در انتخابات احساس مسوولیت می کند" اظهار کرد: کِی گفته؟ چقدر عجله دارید؟

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شما هر چه دوست دارید در خبر بنویسید، من مطمئن هستم که هیچ وقت به ضرر من کار نمی کنید. عجله نکنید و انتخابات زودرس انجام ندهید و حوصله کنید.

حاجی بابایی درباره اینکه با تغییر وزیر آیا برنامه های آموزش و پرورش و مباحث سند تحول از ضمانت اجرایی برخوردار خواهد بود یا نه؟ پاسخ داد: برنامه های آموزش و پرورش تبدیل به یک سند و قانون شده و ریل گذاری های آن نیز انجام شده است و معتقدم که این مسیر به حول و قوه الهی ادامه پیدا خواهد کرد، چرا که در مسیری قرار گرفته است که برگشت برای آن معنا ندارد.

وی تصریح کرد: وزیر بعدی هر شخص دیگری هم که باشد، با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین قانون بر اجرای سند، تاکید و نظارت دارند، بنابراین این سند ادامه دار خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش درباره احتمال کسری بودجه آموزش و پرورش با توجه به افزایش ۲۵ درصدی حقوق معلمان و رشد تنها ۱۹ درصدی بودجه این وزارتخانه، گفت: بودجه ای که در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد، دچار تحول می شود و زمانی می توانیم اظهارنظر کنیم که تبدیل به قانون شده باشد، در حالی که قانون نشده است، چرا که دولت بر اساس گام های که برداشته، قطعا اصلاحات را انجام خواهد داد و نگاهش متفاوت خواهد بود؛ لذا باید پیش بینی های لازم را انجام دهد.

برگزاری آزمون برای مربیان پیش دبستانی در سال جاری

حاجی بابایی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت پیش دبستانی و مباحثی که بین سازمان بهزیستی و وزارتخانه در صدور مجوزها وجود دارد نیز گفت: بر اساس قانون شورای عالی آموزش و پرورش، معاونت ابتدایی آموزش و پرورش وظیفه نظارت و سیاست گذاری، سازمان پژوهش وظیفه تدوین محتوا و سازمان مدارس غیرانتفاعی نیز به عنوان مرکز صدور مجوز، فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی انجام شده تا بر اساس مصوبه مجلس، یک آزمون برای مربیان پیش دبستانی برگزار می شود، ضمن آنکه افراد شرکتی که در قالب پیش دبستانی فعالیت داشتند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه های آموزش و پرورش تداخلی با سازمان بهزیستی ندارد.

برگزارکنندگان امتحانات حق الزحمه خود را دریافت کرده اند

به گزارش ایسنا، حاجی بابایی از پرداخت حق الزحمه برگزارکنندگان امتحانات خبر داد و گفت: تمام کسانی که در امتحانات آموزش و پرورش مشارکت داشتند، پنجم فروردین ماه جاری حق الزحمه خود را دریافت کرده اند و هیچ گونه بدهی در این زمینه نداریم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه افزایش ۲۵ درصدی حقوق معلمان را به انتخابات نسبت داده اند، گفت: این موضوع مثل مسئله کت و شلوار است، اگر برای معلم باشد، می پرسند از کجا آورده اید؟ اما اگر برای دیگران باشد، مساوی با حق شان است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: افزایش ۲۵ درصدی حقوق شامل همه کارمندان دولت است و تنها به قشر معلم مربوط نیست و طبق قانون، احکام حقوق های جدید صادر شده است؛ لذا هیچ ربطی به موضوع انتخابات ندارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات