پیشنهاد جدید وزارت جوانان برای حل مشکل وام ازدواج؛

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان از پیشنهاد تشکیل حساب سپرده جوانان به بانک مرکزی خبر داد.

سید باقر پیشنمازی در گفت وگو با خبرنگار سرویس « جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، گفت: بنا بر پیشنهادی که وزارت ورزش و جوانان اواخر سال ۹۱ تقدیم بانک مرکزی کرد، قرار است پس از موافقت با این طرح حسابی با عنوان سپرده جوانان ایجاد شود تا سود حاصل از این سپرده گذاری وقف امور حمایتی ازدواج جوانان شود و به عبارت دیگر خانواده هایی که فرزند در آستانه ازدواج دارند، مردم عادی، خیرین و حتی موسساتی که برای حفظ حساب های مالی خودشان نیازمند سپرده گذاری هستند بتوانند با قرار دادن وجوه خود در این حساب ها در این امر اخروی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در اداره حقوقی بانک مرکزی در حال کارشناسی است، در ادامه افزود: در این راستا ستادی پیشنهاد شده متشکل از وزارت ورزش و جوانان، سازمان اوقاف و بانک مرکزی تا بر کارکرد این طرح نظارت داشته باشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: بانک مرکزی با ساز و کاری در جهت حفظ ارزش این وجوه می تواند بخشی از این وجوه حفظ شده در این حساب ها و سود حاصل از این سپرده گذاری را به شکل وام قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان ارائه کند.

پیشنمازی با تاکید بر اینکه سود این سپرده گذاری پس داده نخواهد شد، اظهارکرد: سود حاصل از این سپرده گذاری در اداره اوقاف ثبت خواهد شد و خرج امور حمایتی ازدواج جوانان می شود.

وی با اشاره به تسهیلات ویژه برای سپرده گذاران گفت: قطعا برای خانواده هایی که در این حساب سپرده گذاری می کنند تسهیلات ویژه ای برای دریافت وام همچون پرداخت کارمزد کمتر یا مهلت بازپرداخت بیشتر پیش بینی شده است. البته این پیشنهادات غیر کارشناسی است و در این خصوص باید بانک مرکزی نظر کارشناسی دهد.

معاون فرهنگی و امورتربیتی وزارت ورزش و جوانان درباره اعتبارات تبلیغات این طرح اظهار کرد: از محل اعتبارات بانک مرکزی هزینه تبلیغات این طرح انجام خواهد شد و با همکاری صدا و سیما این طرح در سطح وسیع صورت خواهد گرفت و از آنجایی که ملت ایران همیشه حضور پررنگی در عرصه های امور خیر داشته اند، پیش بینی می کنیم از این طرح به خوبی استقبال شود.

وی در پایان افزود: قرار است هر زمان که طرح از بخش حقوقی بانک مرکزی خارج شود طی جلسه ای پیشنهادات تکمیلی ارائه و تصمیم نهایی طرح گرفته شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات