آب های طعم دارد و ترکیبی شاید ویتامین هایی هم داشته باشند اما همیشه شکر نیز در خود دارند.

بعد از انجام فعالیت های ورزشی اگر به سراغ نوشیدنی های ورزشی بروید، دوباره وزن شما زیاد می شود زیرا این مایعات حاوی مقدار زیادی شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی و مواد افزودنی دیگر هستند.

۱. آب میوه های صنعتی

استفاده از واژه هایی همچون « آب میوه» بهترین ترفند برای عرضه آب قندهای رنگی و طعم دار به مردم است. برای نوشیدن آب میوه طبیعی و واقعا مقوی، بهتر است آب میوه های صددرصد طبیعی را انتخاب کنید.

۲. کوکتل های یخ زده

نوشیدنی های مخلوط و منجمد، کالری های بالایی دارند. به طور مثال، کوکتلی که از آب آناناس و آب نارگیل تهیه می شود حدود ۸۸۰ کالری دارد که ۸ برابر یک نوشیدنی ساده است.

۳. نوشیدنی های شیرین همچون نوشابه

این نوع نوشیدنی ها مملو از شکر هستند و هیچ گونه کالری ندارند. این نوشیدنی ها باعث احساس سیری نیز به انسان نمی دهد و ارتباط مستقیم با اضافه وزن دارد. اگر دوست ندارید این نوشیدنی ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید، باید بدانید بدانید این نوشیدنی ها حکم یک نوشابه سرشار از شکر یا یک کیک خامه ای شیرین را دارند. حالا تصمیم با خودتان است!

۴. قهوه با خامه

وقتی یک لیوان بزرگ قهوه با ۲ درصد شیر تهیه می کنید، باید بدانید بیش از ۸۰۰ کالری و یک سوم از حداکثر چربی های اشباع شده مجاز برای مجرای قلب را در خود دارد. و شیرین بودن این نوع نوشیدنی نیز دلیلی دارد: ۱۷۰ گرم شکر در یک نوشیدنی باعث می شود تا بیشتر از اینکه کافئین نوشیده باشید، شکر بخورید.

۵. آب طعم دار

آب های طعم دارد و ترکیبی شاید ویتامین هایی هم داشته باشند اما همیشه شکر نیز در خود دارند. دفعه بعدی هنگام خرید آب، حتما مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید اگر چیزی بیشتر از آب و املاح معدنی در خود داشت، آن را سرجایش بگذارید.

۶. سودای رژیمی

شاید سودای رژیمی کالری نداشته باشد اما به طور صددرصد نیز عاری از مواد مغذی است. بعلاوه، هنگامی که در طول روز بیش از حد نوشیدنی های گازدار مصرف می کنید، دیگر تمایلی به مصرف نوشیدنی های سالم همچون آب و چای ندارید و این به هیچ وجه برای بدن خوب نیست. یک قوطی نوشابه یا سودا در طول روز خیلی مضر نیست اما ۵ یا ۶ قوطی در روز به بدن آسیب می رساند.

۷. نوشیدنی های انرژی زا

وقتی نام نوشیدنی انرژی زا به میان می آید بیشتر مردم به محصولاتی فکر می کنند که حاوی کافئین هستند. مساله اینجاست که نوشیدنی های انرژی زا حاوی مقادیر زیادی کافئین و شکر هستند به همین دلیل برای مدت کوتاهی به انسان انرژی می دهند. اگر به چیزی نیاز دارید که کارکرد مغزتان را بالا ببرد بهتر است چای سبز بوشید یا گردو بخورید.

۸. نوشیدنی های ورزشی

بعد از انجام فعالیت های ورزشی اگر به سراغ نوشیدنی های ورزشی بروید، دوباره وزن شما زیاد می شود زیرا این مایعات حاوی مقدار زیادی شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی و مواد افزودنی دیگر هستند.

۹. لیموناد

بیشتر لیمونادهای صنعتی همچون سوداها حاوی مقادیر زیادی شیرین کننده و رنگ های افزودنی مجاز هستند. هر فنجان از لیموناد ۱۰۰ کالری دارد. یعنی به اندازه ۶ قاشق چایخوری شکر و صفر درصد مواد مغذی دارد. با این حساب، با نوشیدن لیمونادهای حاضری گویا شیرینی مایع می نوشید. لیمونادهای آماده در فروشگاه ها به هیچ عنوان باعث طراوت و شادابی بدن نمی شوند.

۱۰. اسموتی میوه ها

درست است که میوه بسیار برای بدن مفید است اما یک اسموتی ۹۰۰ گرمی به لطف شکر زیادی که دارد، حاوی ۷۰۰ کالری و کمتر از ۲ گرم پروتئین است. مثل این است که یک آناناس یا یک انبه کامل را یکجا بخورید. چرا این مساله بد است؟ زیرا کالری از هر غذایی که به بدن ما برسد، اگر بیش از میزان سوخت و ساز بدن باشد، به صورت چربی ذخیره می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات