فرمانده انتظامی لرستان با تاکید بر ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی به همراهی دستگاه‌ها برای فراهم‌سازی مسیر پیشرفت و توسعه جامعه تاکید کرد...

به گزارش لرستان خبر، سردار «محمد قنبری » در دیدار با «خدا نظر دریکوند» مدیر کل آموزش و پرورش استان، گفت: برای کاهش ناهنجاری‌های جامعه، مسئولان باید نگاه پیشگیرانه را در دستگاه‌ها تقویت کنند. نقش آموزش و پرورش به عنوان محیطی خاص و شناخته شده برای همه افراد جامعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم و ارزشمند بوده و پلیس از این ظرفیت عظیم در راستای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی بهره خواهد برد. وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر رفتار جوانان تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است، ادامه داد: در هدایت صحیح این رفتارها و شکل گیری شخصیت سالم، نقش خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیتی در کنار آموزش و پرورش مهم و حساس است. با پایه‌ریزی علمی و فرهنگی می‌توان امنیت اجتماعی را درسطح جامعه به نحو مطلوب افزایش داد.
سردار قنبری بیان کرد: پلیس مسئولیت ایجاد نظم و امنیت و آموزش و پرورش نقش تعلیم و تربیت را در جامعه بر عهده دارد. دانش آموزان به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های آینده کشور باید مورد توجه و عنایت همه سازمان‌ها باشند.
وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش در پیشگیری و تعلیم و تربیت بهره گیری حداکثری و ثمربخش داشت، گفت: تعامل بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش مطلوب بوده و این دو مجموعه با مشارکت و همدلی توانسته‌اند اقدامات شایسته‌ای در حوزه‌های مختلف به خصوص عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی انجام دهند.خدانظر دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در ادامه با تقدیر از تعامل سازنده پلیس در راستای ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان عنوان کرد: امروزه پلیس و آموزش و پرورش به عنوان دو نهاد با اهمیت در فرهنگسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش پررنگی دارند. بدون امنیت دست یابی به هیچ دانشی به سهولت میسر نمی‌شود. کسب علم و دانش، اجتماع را در برابر انواع آسیب‌هایی که بنیان نظم و امنیت جامعه را متزلزل خواهد ساخت، مصون می‌دارد. دریکوند افزود: وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت اجتماعی و فردی است که توسعه این امنیت نیازمند مشارکت همه نهادها است. مصداق این امر حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس است و آموزش و پرورش نیز با آموزش نظم و قانون پذیری می‌تواند در ایجاد امنیت اجتماعی سهیم باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: همشهری

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات