فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد:

به گزارش لرستان خبر، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد جناب سرهنگ پاسدار ماشاءالله بازگیر با توجه به در پیش بودن انتخابات، در مورد کاندیدای اصلح و شاخص‌های آن در انقلاب اسلامی عنوان کرد: دیدگاه‌ها و معیارهای مختلفی در خصوص انتخاب کاندیدای اصلح، وجود دارد. حال با توجه به اینکه دیدگاه‌ها و نظرات مقام معظم رهبری ملاک و مدنظر است، لازم است تا با مراجعه به بیانات ایشان، معیار انتخاب کاندیدای اصلح را به دست آورد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد سپس در تبیین معیارهای اصلی انقلابی‌گری به تشریح پنج شاخص عمده پرداخت: «پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی»، «هدف‌گیری مستمر آرمان‌ها و همت بلند برای رسیدن به آن‌ها»، «پایبندی به استقلال همه جانبه کشور»، «حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او» و «تقوای دینی و سیاسی».

جناب سرهنگ بازگیر در تبیین شاخص اولِ انقلابی‌گری یعنی «پایبندی به ارزش‌ها و اصول مبنایی» افزود: در نظام اسلامی، «محور بودن مردم» و «رأی و خواست و اهداف و منافع مردم» اصل است و تأکید کرد: اعتقاد واقعی به این حقایق، از ضروریات انقلابی‌گری است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد در تبیین شاخص دوم انقلابی‌گری یعنی «همت بلند برای پیشرفت و رسیدن به آرمان‌ها» افزود: در هیچ وضعی نباید از پیگیری اهداف بزرگ انقلاب و مردم منصرف شد یا به وضع موجود رضایت داد و تأکید کرد: راه پیشرفت، تمام نشدنی است و باید با انقلابی‌گری، مدام در این مسیر حرکت کرد.

جناب سرهنگ بازگیر شاخص سوم انقلابی‌گری را «پایبندی به استقلال» عنوان کرد که در سه بعد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و بیان کرد: استقلال سیاسی این است که فریب شیوه‌های مختلف دشمن را نخوریم و در هر موقعیتی، مراقب استقلال داخلی، منطقه‌ای و جهانی باشیم.

وی در تبیین دومین شاخه از شاخص استقلال، بر اهمیت «استقلال فرهنگی» تأکید و خاطرنشان کرد: انقلابی‌گری یعنی «انتخاب سبک زندگی ایرانی اسلامی» و «پرهیز جدی از تقلید از غرب و بیگانگان»؛ و ضمن تأکید بر فضای مجازی افزود: فضای مجازی نباید وسیله‌ای برای نفوذ و سلطه فرهنگی دشمن تبدیل نشود.

 نکته مهم دیگری که فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد به آن اشاره کرد «استقلال اقتصادی» می‌باشد که به معنای هضم نشدن در هاضمه اقتصاد جامعه جهانی است و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در تحریم، فلج کردن اقتصاد ایران را دنبال می‌کردند.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه تحقق استقلال اقتصادی است و خوشبختانه دولت در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اقداماتی را شروع کرده و در همه تصمیمات بزرگ و همه کارها از جمله قرارداد با کشورهای دیگر باید اقتصاد مقاومتی جداً مدنظر باشد.

وی سپس به تبیین شاخص چهارم انقلابی‌گری یعنی «حساسیت در مقابل دشمن» پرداخت و تأکید کرد: همچون جبهه جنگ باید هر حرکت دشمن را رصد و تحلیل کرد، اهداف او را شناخت و با حساسیت لازم در مقابل فعالیت‌های دشمن، اعلام آمادگی کرد.

جناب سرهنگ بازگیر همچنین در تبیین پنجمین و آخرین شاخص انقلابی گری گفت: تقوای دینی یعنی تلاش و مراقبت برای تحقق همه اهدافی که اسلام برای جامعه تعیین کرده است و اگر تقوای دینی حاصل شود، تقوای سیاسی نیز حاصل خواهد شد و انسان را در «لغزشگاه‌های سیاسی و مسئولیتی» حفظ خواهد کرد.

وی در آخر با اشاره به اهمیت انتخابات و نقش سپاه و بسیج در انتخابات خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج در انتخابات ریاست جمهوری فقط نقش بصیرت افزایی و روشنگری دارند و باید کسی انتخاب شود که بتواند در راستای اقتصاد مقاومتی عمل کرده و تولید و اشتغال را برای کشور عزیزمان ایران به ارمغان بیاورد.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات