به دنبال افزایش تقاضا برای سکه و جواهرات، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز با ۹.۵ دلار افزایش به ۱۴۷۳ دلار در هر اونس رسید و این در حالی است که طی ۲۰ روز گذشته ۳۲۰ تن طلا در بازار شانگهای به فروش رفته است.

بهای طلا پس از پشت سر گذاشتن شدیدترین افت قیمت در روز ۱۵ آوریل که طی سه دهه گذشته بی سابقه بود، امروز برای سومین روز متوالی افزایش یافت و این در حالی است که خریدهای فیزیکی طلا در بین سرمایه گذاران افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، بهای طلا برای تحویل فوری با ۹.۵ دلار افزایش به ۱۴۷۳.۷ دلار در هر اونس رسید. بهای طلا در روز سوم می، به ۱۴۸۸ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس رسیده بود که بالاترین قیمت پس از ۱۵ آوریل به شمار می رفت.
اگرچه قیمت طلا پس از افت شدید ماه گذشته کم کم در حال افزایش یافتن است و تقاضا برای خرید سکه طلا و جواهرات در آمریکا، چین و خاورمیانه افزایش یافته، اما میزان تقاضا نسبت به زمان پیش از افت شدید قیمت ۵.۵ درصد کمتر است.

بر اساس آمارهای بلومبرگ، حجم طلای معامله شده در بازار شانگهای طی ۲۰ روز گذشته، از ۳۲۰ تن فراتر رفته است. ژیانگ نان، تحلیلگر بازار طلا گفت: « قیمت طلا در سطح ۱۴۸۰ تا ۱۵۰۰ دلار در هر اونس در نوسان است. »
بهای نقره نیز با رشد ۱.۴ درصدی در روز دوشنبه به ۲۴.۴۵۱ دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از ۳۰ اوریل تا به امروز محسوب می شود. بهای پلاتین نیز با اندکی تغییر به ۱۵۰۰ دلار و ۵ سنت در هر اونس رسید، در حالی که پیش از این قیمت پلاتین با نیم درصد رشد به ۱۵۰۷ دلار و ۲۵ سنت رسیده بود. بهای پالادیوم هم پس از رسیدن به ۷۰۴ دلار و ۸۵ سنت در روز سوم می، با ۰.۳ درصد کاهش به ۶۹۱ دلار و ۷۰ سنت در هر اونس کاهش یافت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات