رئیس اتحادیه بار فروشان از کاهش قیمت گوجه و فروش آن در میدان بزرگ به قیمت ۱۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: با ورود گوجه دزفول در ابتدای اردیبهشت ماه قیمت گوجه در میدان بزرگ به هزار تومان خواهد رسید.

مصطفی دارایی نژاد در مورد کاهش قیمت گوجه که در هفته گذشته نوید آن داده شده بود، اظهار داشت: همان طور که در هفته گذشته گفته بودم گوجه جیرفت وارد بازار شد و در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه دست چین در میدان بزرگ ۱۵۰۰ تومان است البته گوجه معمولی نیز کیلویی هزار تومان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه قیمت گوجه در هفته های آینده بیشتر کاهش می یابد، گفت: در اوایل اردیبهشت ماه گوجه دزفول نیز وارد بازار می شود و با تداوم ورود گوجه به بازار قیمت آن به هزار تومان خواهد رسید. بنابراین آماده شکسته شدن قیمت گوجه باشید. با ورود گوجه سایر استانها ازجمله دزفول پیش بینی می کنم قیمت آن به هزار تومان برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان در مورد قیمت پرتقال نیز گفت: قیمت پرتقال که در میدان بزرگ به ۳ هزار تومان رسیده بود در حال حاضر پرتقال والنسیای جنوب به ۲۵۰۰ رسیده که این نشان می دهد قیمت پرتقال نیز کاهش یافته و مشکل آن تا حدی حل شده است.

به گزارش تسنیم، در ایام نوروز قیمت برخی میوه ها با افزایش بیش از حد روبه رو شده بود که پرتقال، گوجه و پیاز از جمله آنها بود، به نحوی که قیمت گوجه تا ۵۵۰۰ تومان هم رسیده بود. پس از اتمام تعطیلات یعنی ۱۷ فروردین ماه مسئولان نوید کاهش قیمت گوجه را با ورود گوجه های تازه از استانهای مختلف داده بودند و در حال حاضر به نظر می رسد تا حدی این پیش بینی محقق شده است و روند کاهشی آن نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت گوجه درجه یک میناب به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان در ۱۷ فروردین ماه ۳۵۰۰ تومان بوده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات