امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: رکن رکین تحقق پیشرفت اقتصادی کشور که از آرمان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود، کارگران زحمت‌کش هستند.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن ترابی ظهر امروز در دیدار با کارگران و کارفرمایان بروجرد در محل حسینیه اهل‌البیت (ع) این شهرستان اظهار داشت: اسلام یک هزار و 400 سال پیش برای کار و کارگر جایگاه ویژه قائل شده است در حالی‌که در برخی کشورها به صورت سمبلیک در طی یکی دو قرن است که برای کارگران ارزش قائل می شوند.

 

وی افزود: اسلام کار را عبادت می‌داند و این ارزشی که اسلام و پیامبران برای کار و کارگر قائل شده اند در هیچ مکتب دینی و مادی وجود ندارد.

 

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: کار و کارگر مایه عزت و عظمت و سربلندی یک کشور و ملت است و این کارگر که با همت خود در راستای استقلال اقتصادی کشور تلاش می‌کند، در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که عظمت امروز جامعه ما مرهون تلاش کارگران در عرصه تولید است، تصریح کرد: رکن رکین تحقق پیشرفت اقتصادی کشور که از آرمان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود، کارگران زحمت‌کش هستند.

 

ترابی بیان کرد: در سال‌های پس از انقلاب که کشور ما وارد تحریم شد و با نخریدن نفت در صدد واداشتن ما به تسلیم بودند اما در این شرایط و با تشدید تحریم‌ها ملت و کشور ما روی پای خود ایستاده است.

 

وی به مشکلات شرایط کاری در کشور اشاره و خاطر‌نشان کرد: با وجود این‌که هیچ تولیدکننده‌ای نمی‌خواهد حقوق کارگران را نپردازد و واحدش با مشکل مواجه شود اما شرایط حاکم بر کشور سبب شده تا این صنف از جامعه دچار مشکل شوند.

 

امام جمعه بروجرد گفت: بی انگیزگی کارفرمایان، عدم امکانات و اعتبارات دولت، نبود سرمایه در گردش و کارشکنی سیستم بانکی از جمله مشکلات حوزه صنعتی در شهرستان بروجرد است.

 

وی افزود: با وجود اعتباراتی که دولت به بخش صنعتی اختصاص داده است اما برخی واحدهای صنعتی نظیر سامان کاشی بروجرد به دلیل بدهی قبلی از این اعتبارات محروم هستند.

 

ترابی تصریح کرد: پیشرفت و توسعه کشور و ایستادگی در برابر تحریمهای دشمنان، مرهون زحمات کارگران است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات