عضو خبرگان رهبری گفت: در انتخابات دو جریان حامیان فتنه و ساکتین فتنه خط قرمز ما هستند و به فضل خدا به این دو جریان رای نخواهیم داد.

  آیت الله سید احمد خاتمی در نوزدهمین همایش سراسری مسئولان هیئات مذهبی رزمندگان اسلام که امروز در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد با اشاره به اینکه دشمنان و بدخواهان نظام به دنبال ایجاد تردید در موضع گیری های رهبر انقلاب اسلامی در موضوع سیاست خارجی کشور هستند تصریح کرد: رهبری فرمودند هر گروهی که در برابر اسرائیل قرار گیرد مورد حمایت ایران است، پیروزی غزه را موشک های والفجر ۵ و ۸ رقم زد و آقایی که می گوید با اسرائیل سر جنگ نداریم، معنای حرفش تضاد با سیاست خارجی رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تا انتخابات در فضایی سرد برگزار شود بیان داشت: تحریم انتخابات هدف همیشگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در انتخابات های گذشته نیز این مسئله به وضوح در گفتار سران آمریکا، اسرائیل و ایادی آن ها نمود داشته است.

عضو خبرگان رهبری گفت: در انتخابات دو جریان، خط قرمز ما هستند و به فضل خدا به این دو جریان رای نخواهیم داد، نخستین جریان حامیان فتنه و ساکتین فتنه هستند و به ایشان رای نخواهیم داد.

خاتمی ادامه داد: جریان دیگری که در انتخابات ریاست جمهوری برای خط قرمز به حساب می آید جریان انحرافی است. انحراف واقعیتی است که وجود دارد، برخی انحراف را یک جریان ندانسته و آن را یک فرد می دانند اما این بحث دعوایی لفظی است، انحراف جریانی بی پایه و سست است که ریشه در بدنه مردم ندارد و از رانت های قدرت سیاسی و قدرت مالی استفاده می کند.

وی با اشاره به گفته یکی از سران جریان انحراف مبنی بر پایان دوره اسلام گرایی و آغاز دوره علم در ایران تصریح کرد: اگر در پرونده آقایان همین یک جمله باشد برای اثبات انحراف آن ها کافی است و کسی که از این جریان انحرافی حمایت کند بداند که به او رای نخواهیم داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از استفاده ابزاری از شعار « لبیک یا خامنه ای» در مراسم ورزشگاه آزادی ابراز داشت: در بنر تجلیل از خادمان نوروزی شعار لبیک یا خامنه ای می نویسند، اما در این شرایط اقتصادی که رهبری بارها در خصوص آن به مسئولین تذکر داده اند میلیاردها تومان پول از بیت المال برای رسیدن به اهدافی خاص هزینه می شود که الحمدالله محقق نشد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه فقط اصولگرایی در چارچوب رهبری را قبول داریم افزود: اصولگرایی افراد و احزاب برای ما مهم نیست، اصولگرایی مقام معظم رهبری، جذب حداکثری و نه دفع حداکثری است. ما از ابتدای انقلاب مکلف به وظیفه بوده ایم و به وظیفه خود عمل کرده ایم و مکلف به نتیجه نبوده ایم. نظر سنجی ها نباید دل مردم را خالی کند چرا که برخی از آن ها نظر سازی است. اگر در نماز جمعه نظر سنجی شود و یا در دانشگاه نظرسنجی صورت گیرد تفاوت دارد و نتیجه متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اصولگرایان باید در معرفی یک نامزد به وحدت برسند و این مسئله در حالی است که شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تعیین می کند، چه بسا شخصی توسط شورا تایید می شود اما در میدان تبلیغات می بینیم تمام فتنه و حامیان آن ها پشت سر او آمده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات