رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر قانع شوم در شرایط کنونی کشور، حضورم در انتخابات می تواند برای نظام و انقلاب اسلامی مفید و مؤثر خواهد بود و به حل مشکلات کمک می کند، درنگ نخواهم کرد ولی در صورتی که احساس کنم این حضور خدای ناکرده مقاومتهایی را در پی خواهد داشت که مخل وحدت و موجب تشدید اختلافات در کشور بوده و مؤثر نخواهد بود اقدام نخواهم کرد.

  آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشگاههای امیرکبیر، شهید بهشتی و آزاد اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر رهبری انقلاب به عنوان عمود خیمه انقلاب، مسئولیت حفظ انقلاب را بر عهده دارند و باید برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی، ایشان را یاری کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود، در پاسخ به اصرار حاضران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سالهای باقی مانده از عمرم، هیچ هدفی جز حفظ و تقویت انقلاب و نظام اسلامی، مکتب اهل بیت (ع) ، اعتلا و پیشرفت ایران ندارم و اگر تصمیم به حضور در انتخابات بگیرم برای خدمت و کمک به حل مشکلات خواهد بود نه اینکه نتیجه معکوس بدهد.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه جوانان آینده سازان کشور هستند خطاب به جمع حاضر خاطرنشان کرد: شما باید با امید و تلاش، تحصیل، فعالیت های سیاسی، تحلیل و نقد و تأمل در امور جامعه، حضور فعال داشته باشید تا بتوانید آینده ای روشن برای کشور ترسیم کنید.

وی در تشریح شرایط و اوضاع کنونی کشور بویژه در آستانه برگزاری انتخابات اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده فعالیت های سیاسی در کشور، عدم وجود احزاب قوی و ریشه دار در جامعه است زیرا در یک نظام مدعی مردمسالاری دینی، احزاب قوی و شناخته شده می توانند با ارائه برنامه ها، آموزش و معرفی افراد کارآمد، افکار عمومی را در انتخابات شکل دهند و در صورت پیروزی، براساس برنامه هایی که ارائه داده اند کشور را اداره کنند و اگر نتوانستند به شعارها و برنامه های ادعایی خود عمل کنند نهایتاً، مردم از آن حزب و برنامه هایش رویگردان خواهند شد ولی اصل نظام و ارکان آن آسیب نمی بیند.

هاشمی رفسنجانی در تشریح این مطلب، به تاریخچه نحوه شکل گیری حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ضرورت وجود حزب در کشور از همان اوایل شکل گیری مبارزات در بین برخی مبارزین وجود داشت ولی بنا به ملاحظاتی، حضرت امام (ره) اجازه تأسیس حزب را نمی دادند ولی به محض پیروزی انقلاب، با استدلالاتی که محضر امام (ره) کردم ایشان اجازه تشکیل حزب را دادند و با اذن و کمک اقتصادی ایشان، حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به موفقیت های حزب جمهوری اسلامی ایران در طول فعالیت خود، به آسیب شناسی آن پرداخت و گفت: متأسفانه در طول زمان، یک نوع انحصار توسط این حزب در جامعه شکل گرفت و بتدریج مخالفت ها با آن شروع شد تا نهایتاً حضرت امام (ره) به رغم موفقیت ها و توفیقاتی که حزب برای کشور داشت، نهایتاً برای جلوگیری از شائبه انحصار در کشور اجازه فرمودند تا فتیله حزب پایین کشیده شود.

وی، فعالیت های سیاسی متفرق افراد، تشکلها و احزاب کوچک و مقطعی را مشکل واقعی برای جوامع دموکراسی عنوان کرد و افزود: البته در حال حاضر شرایط به گونه ای است که ایجاد یک حزب قوی با موانع و مشکلات و مخالفت های جدّی روبرو می شود ولی باید در آینده به نحوی این متشکل حل شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح شرایط داخلی و خارجی کشور گفت: اکنون کشور از لحاظ تهدیدات و تحریم های خارجی، تحت فشار دنیای استکبار قرار دارد که سعی دارند ما را از اهدافمان دور کنند و در داخل نیز برخی سوء مدیریت ها، شرایط را برای تأثیر تحریم ها مساعد و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی افزود: راه غلبه بر این مشکلات و برون رفت از این شرایط، حفظ و تقویت اعتماد و وحدت و همبستگی مردم با برگزاری انتخاباتی رقابتی و پرشور با حضور همه سلایق مختلف سیاسی است که در این صورت دولت برآمده از انتخابات نیز مورد حمایت همه جانبه مردم خواهد بود و در بعد بین المللی، تنش زدایی و ایجاد رابطه سالم بر مبنای حفظ عزت و کرامت و احترام متقابل با جهان است.

در ابتدای این دیدار، نمایندگانی از انجمن ادوار دانشجویان دانشگاههای امیرکبیر، شهید بهشتی و آزاد اسلامی و چندتن از استادان دانشگاهها دیدگاهها و نظرات خود را در مورد مسائل مختلف کشور بیان کردند و از آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات