رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با تاکید بر اینکه دولت تمامی تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط همانند انتخابات برگزار شده در ۳۳ سال گذشته در سراسر کشور به کار می گیرد، اظهار داشت: دولت خدمتگزار ذره ای در برابر هر تلاشی ولو مذبوحانه برای ایجاد خدشه به سلامت انتخابات کوتاه نخواهد آمد.

اسفندیار رحیم مشایی در مصاحبه ای با تاکید براهمیت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور و نقش دولت در این زمینه، گفت: اجرای انتخاباتی پرشور با حضور گسترده مردمی بر عهده دولت و سلامت آن بر عهده همگان است.

مشاور رییس جمهور، در خصوص انتخاب اعضای هیات های اجرایی و نظارت که برای صندوق های اخذ رای تعیین می شوند، اظهار داشت: درمیان بسیاری از عوامل اجرایی انتخابات که از معتمدان مردم هستند و در انتخابات گذشته هم حضور داشتند، اقشار مختلف مردمی از جمله کارمندان و معلمان حضور خواهند داشت؛ معلمان در طول برگزاری انتخابات های گذشته اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و سایر انتخابات حضوری فعال و بسیار مهم داشته و حضور آنان تنها به اعتبار آموزشی و پرورشی بودن آنها نیست بلکه به عنوان یک فردی که امین و امانت دار مردم هستند، انتخاب شده اند.

رحیم مشایی تصریح کرد: حضور معلمان در کمک به برگزاری پرشور انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یکی از امتیازات ما در این عرصه است که سلامت انتخابات را نیز افزایش می دهد، کما این که تا به حال هم این گونه بوده و بعد از این نیز خواهد بود.

رییس جمهور با هر شائبه ای درخصوص تامین سلامت انتخابات برخورد می کند
رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان این که دولت در کنار سایر دست اندرکاران برای سلامت برگزاری انتخابات تلاش می کند، خاطرنشان کرد: رییس جمهور تاکید جدی بر این امر دارند و حتی بیان کرده اند که اگر احساس کنم به طور پنهان و آشکار شائبه ای به تامین سلامت انتخابات وجود داشته باشد با جدیت با آن برخورد خواهم کرد.

رحیم مشایی ادامه داد: رییس جمهور، وزیر کشور و سایر دستگاه ها در دولت هرجا به تناسب نیاز، نسبت به تضمین سلامت انتخابات، بسیار کوشا خواهند بود؛ چرا که اعتماد سازی در مردم، قبل و بعد از انتخابات، موجب شکوه این حماسه ملی خواهد شد.

عملکرد رسانه ملی در آستانه انتخابات خوب نیست
مشاوررییس جمهور در ادامه ضمن تشکر از رسانه ملی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص فعالیت ها و خدمات رسانی دولت های نهم و دهم، در عین حال از عملکرد این رسانه در آستانه انتخابات انتقاد کرد و گفت: رسانه ملی در این عرصه عملکرد خوبی نداشته است؛ بنده از خدمات خوب رسانه ملی آگاه هستم، اما این رسانه در آستانه انتخابات از لحاظ جانبداری از نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری خوب عمل نکرده و این سابقه خوبی برای آن نیست.

وی اظهار داشت: مردم عملکرد رسانه ملی را در انتخابات دوره های گذشته به خوبی به یاد دارند و بر این اساس صدا و سیما باید کاملاً مراقبت کرده و مشی معتدل تری را در این عرصه دنبال نماید.

شکست طراحی دشمنان با برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده در کشور
رحیم مشایی تصریح کرد: در مقابله با تحریم ها و مشکلات اقتصادی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده اند و لازمه شکست آنها در این مصاف برگزاری انتخابات پرشور و گسترده در کشور است.

وی ادامه داد: این وظیفه رسانه ملی است که در این مسیر بتواند دولت را یاری کند.

مشاور رییس جمهور در ادامه با بیان این که دکتر احمدی نژاد نشان داده است که عزل و نصب افراد در بالاترین سطوح برای این دولت کار آسانی است، گفت: رییس جمهور حتی یک روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز ممکن است تغییراتی را انجام دهد.

رحیم مشایی با اشاره به اینکه سلامت انتخابات عمومی است، چراکه ممکن است در آینده دولت را متهم کنند که به سمتی گرایش دارد، ادامه داد: به همین دلیل دولت در فعالیت های انتخاباتی حضور نیافته، گرچه از سویی علاقه مندی در کشور به دولت زیاد بوده و از این جهت دولت خیلی تحت فشار است.

وی افزود: دکتر احمدی نژاد در جلسه هیات دولت و همچنین در نشست با استانداران تاکید داشته است که اعضای دولت به هیچ وجه نباید به گونه ای عمل کنند که شائبه جانبداری از نامزدی ایجاد شود.

تاکید دولت نهم و دهم بر ضرورت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور
رحیم مشایی در بخش دیگری از این گفت وگو در ارزیابی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور، فاز نخست اجرای آن را موفقیت آمیز خواند و اظهار داشت: در سالیان گذشته تمامی گروه ها بر ضرورت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور تاکید داشتند، اما جسارت لازم را برای اجرای این قانون نداشته و یا شرایط را مهیای این امر نمی دیدند، اما دولت نهم و دهم همواره بر ضرورت اجرای آن تاکید داشته است.

وی با اشاره به اینکه ورود دکتر احمدی نژاد به این عرصه موجب شد تا این تحول اقتصادی بزرگ در کشور اجرا شود، تصریح کرد: عده ای در سال های پایانی دولت نهم به رییس جمهور گفتند که چرا مسئولیت سنگین اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به عهده می گیرید؟ که دکتر احمدی نژاد در پاسخ گفت: که اگر فدای این کار شوم، ارزش دارد.

رحیم مشایی با بیان اینکه با اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها هیچ کدام از پیش بینی های منفی که درباره آن از سوی گروه های مختلف مطرح بود، محقق نشد و دولت توانست تورم را که به عنوان خطری در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مطرح شده بود، کنترل کند، خاطرنشان کرد: در ماه های اول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، تورم در جامعه افزایش یافت اما بعد این تورم کنترل شد؛ متاسفانه در پاییز سال ۹۰ فضایی مهیا شد که نوسان جدی در بازار ارز و طلا ایجاد کرد و موجب برهم خوردن تعادل در بازار شد.

وی ادامه داد: این برهم خوردن تعادل بازارعده ای را تحریک کرد که به سمت خرید ارزهای خارجی از جمله دلار بروند که این روند تاثیر منفی بر اقتصاد کشور داشت و دشمن با استفاده از این اتفاق تحریم های بیشتری را اعمال کرد تا بدین وسیله وضعیت عدم تعادل در اقتصاد کشور را تثبیت کند.

متهم کردن دولت خدمتگزار به ایجاد مشکلات اقتصادی بی انصافی است
رحیم مشایی در ادامه با بیان این که بیشترین تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران در دولت های نهم و دهم اعمال شد، گفت: اعمال این تحریم ها در این مدت بی سابقه بود، اما متهم کردن دولت به ایجاد مشکلات اقتصادی از سوی عده ای افراد در داخل کشور واقعاً بی انصافی است.

وی با بیان این که امروز جزییات تحریم ها به مردم گفته نشده و آنها فقط از کلیات آن با خبر هستند، اظهار داشت: هر چند لازم بود ملت از این موضوع مطلع شوند، اما بطور یقین مردم ما همانند گذشته از این عقبه نیز عبور خواهند کرد.

اجرای قانون هدفمندی موجب ایجاد تعادل در جامعه می شود
رحیم مشایی با بیان این که اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اقدام خوبی است که از سوی دولت احمدی نژاد صورت گرفت، افزود: این که مخالفین اجرای هدفمندی می گویند اجرای این قانون موجب افزایش نقدینگی و تورم در جامعه است، منطقی نیست و هدفمندی یارانه ها پایه پولی کشور را اضافه نمی کند، بلکه قانون هدفمندی یارانه ها با حذف یارانه ها در حوزه های مختلف مانند انرژی، پول را از دست کسانی که مصرف بیشتری دارند و توانگرند خارج می کند و به کسانی که از حق خود استفاده نکرده اند می دهد؛ بدین ترتیب با اجرای این قانون یک تعادل در جامعه ایجاد شده و موجب افزوده شدن پایه پولی کشور نمی شود.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: کسانی که تا پیش از این در تبلیغات، مصاحبه و سخنرانی های خود بیان می کردند که نباید قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شود چرا که آن را موجب افزایش نقدینگی در جامعه می دانستند، اما در ماجرای پرداخت عیدانه در اسفند ماه سال ۱۳۹۱، پذیرفتند که این پرداختی انجام شود و بدین ترتیب مشخص شد که برخورد با این قانون، کارشناسی و علمی نبوده، بلکه سیاسی است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات ضد و نقیض برخی افراد و رسانه ها درباره اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها، خاطر نشان کرد: این افراد در سخنرانی های خود می گویند که نباید فاز دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود و به اعتقاد آنها با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها محبوبیت دولت بیش از پیش افزایش می یابد؛ در حالی که این اظهارات سوال برانگیز است

مشایی با طرح این پرسش که مفهوم این که با اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها محبوبیت دولت افزایش می یابد، چیست؟ گفت: اگر اجرای این قانون به نفع مردم نیست، چرا آنها بطور مکرر در سخنرانی ها، مصاحبه ها و مقالات خود مطرح می کنند که مردم اجرای قانون هدفمندی را دوست ندارند؟ و اگر این چنین است، چرا نگران افزایش محبوبیت دولت هستند؟

وی ادامه داد: دولت دکتر احمدی نژاد فقط به دنبال اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها و ارائه خدمت به مردم است و هدفی غیر از این ندارد؛ اما متاسفانه برخی افراد در جهت مخالف جریان آب حرکت می کنند که با این روند آنها راه به جایی نخواهند برد.

مشاور رییس جمهور با بیان این که این گونه اظهارنظرهای متناقض دارای رویکردی سیاسی است، تصریح کرد: دولت یارانه ها را از جیب خود پرداخت نمی کند، بلکه از دهک های بالا می گیرد و به دهک های پایین جامعه می دهد تا این تعادل ایجاد شود و از سویی نیز منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی در جامعه می شود.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرات در باره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: دولت از این که مجلس بیاید و پرچمدار هدفمندی یارانه ها شود استقبال می کند، چرا که برای دولت مهم است که مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در وضعیت بهتری زندگی کنند.

اعضای دولت خود را موظف به تبعیت از رهبری می دانند
مشاور رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام بر اصل ولایت فقیه تاکید شده است، تصریح کرد: اعضای هیات دولت همانند سایر اقشار جامعه و شاغل در دستگاه های اجرایی، خود را موظف می دانند که از رهبری تبعیت داشته باشند و همواره نیز در این راستا گام برداشته اند.

رحیم مشایی افزود: میزان تبعیت دولت دکتر احمدی نژاد از رهبر معظم انقلاب نیز با هیچ یک از دولت های پیشین قابل مقایسه نیست و نیازی به توضیح در این زمینه وجود ندارد؛ دولت دهم نیز امروز خود را موظف دانسته و می داند که از رهبری تبعیت کند و جایگاه ولی فقیه نیز در نزد این دولت محفوظ بوده، هست و خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات