رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، دور دوم مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی را محکی برای آمریکایی ها در اثبات صداقت آن ها در افکار عمومی ملت ایران دانست.

علاالدین بروجردی نماینده بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در آستانه دور دوم مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی به انتظارات افکار عمومی از این مذاکرات اشاره کرد و گفت: افکار عمومی انتظار دارند که مذاکرات" آلماتی ۲" در ادامه مذاکرات" آلماتی ۱" از رویکرد مثبت تری برخوردار باشد.


وی افزود: دور دوم مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی محکی است برای آمریکایی ها تا میزان صداقت آن ها در افکار عمومی ملت ما مشخص شود.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نکته مورد اشاره مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال جدید مبنی بر اینکه ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم، متاثر از همین مسئله عدم صداقت آن ها است.


وی در ادامه اظهار داشت: از آن جایی که جمهوری اسلامی ایران عضو NPT و آژانس بین المللی انرژی اتمی است، عملا این حق را دارد که غنی سازی اورانیوم و فناوری هسته ای را در اختیار داشته باشد.


نماینده بروجرد تاکید کرد: مقاومت آمریکایی ها و فشار به دیگر کشورها برای عدم به رسمیت شناختن این حق نشان از عدم صداقت آن هاست که در مورد حق ملت ایران اعمال می کنند.


بروجردی خاطر نشان کرد: انتظار داریم در مذاکرات" آلماتی ۲" حق جمهوری اسلامی ایران در غنی سازی اورانیوم به رسمیت شناخته شده و تحریم های ظالمانه لغو شود.


لازم به ذکر است؛ دور اول مذاکرات ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین و آلمان) ۸ و ۹ اسفند ماه سال گذشته در آلماتی پایتخت سابق و بزرگترین شهر قزاقستان برگزار شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات