دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: وقتی آمریکایی ها حتی داروهای نجات بخش بیماران ما را تحریم می کنند چگونه صحبت از گفت وگو به میان می آورند؟

محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود که صبح پنجشنبه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نام گذاری سال ۹۲ به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: مقام معظم رهبری در ۴-۵ سال اخیر، نام سالها را حول محور مسائل اقتصادی نامگذاری کرده اند که این نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی در کشور ما است.

وی با اشاره به حماسه سیاسی نیز گفت: در سال ۹۲ اتفاق مهمی در کشور رخ خواهد داد که انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاست.

باهنر با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی تلاش می کنند با تحریم ها ایران را تحت فشار قرار بدهند، تصریح کرد: گرچه این تحریم ها با قوانین حقوق بشری سازگار نیست اما آنها حتی بعضاً در امور دارویی نیز ملت ایران را با سختی هایی همراه کردند اما آنچه مسلم است این است که ما می توانیم با خرد و تدبیر این تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی از تلاش برای مستقل کردن درآمدهای دولت از نفت خبر داد و گفت: گرچه تلاش های ما در این امور هنوز به نتیجه نرسیده است اما تلاش خواهیم کرد در آینده درآمد دولت را از طریق مالیات و سایر درآمدها تأمین کنیم؛ این امر به معنای متوقف کردن فروش نفت نیست بلکه به معنای مستقل کردن درآمدهای دولت از نفت است.

نماینده مردم تهران در مجلس، انتخابات سال ۹۲ را سرنوشت ساز توصیف و ابراز امیدواری کرد که با حضور پرتراکم مردم در پای صندوق های رأی حماسه بزرگ سیاسی رقم بخورد.

با هنر در پاسخ به سؤالی درباره ائتلاف سه گانه گفت: فعلاً گروه ۱+۲، در را برای ورود سایر کاندیداها باز نکرده است اما ائتلاف اکثریت اصولگریان قائل به مدیریت واحد اصولگرایان است و از همه گروه های اصولگرا اعم از جبهه پایداری و نامزدهای مستقل برای پیوستن به ائتلاف اکثریت اصولگرایان دعوت می کند.

باهنر با بیان اینکه ائتلاف اصلی ائتلاف موسوم به اکثریت اصولگرایان به دنبال مدیریت واحد اصولگرایان است، تأکید کرد: گروه پنج نفره اصوگرایان قبل از ثبت نام در انتخابات به نظر واحدی خواهند رسید و ما تلاش داریم قبل از اینکه به نامزد واحد برسیم به مدیریت واحد اصولگرایان برسیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه جبهه پیروان خط امام و رهبری برای دولت آینده، گفت: اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری به طور جدی برای دولت آینده برنامه داشته باشد، اینطور نیست؛ بنده معتقدم دولت باید مجری برنامه پنجم باشد یعنی دولت آینده برنامه مصوب دارد و اگر بخواهد بخش هایی از برنامه را اصلاح کند می تواند از طریق سازوکار قانونی اقدام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سؤالی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات خرداد ۹۲، اظهار داشت: ما پیش از این هم از حضور اصلاح طلبان در انتخابات و حتی فعالیت سیاسی آنها استقبال کرده بودیم و معتقدیم همه گرایشات سیاسی در چارچوب قانون اساسی باید در انتخابات حضور داشته باشند.

خبرنگاری از باهنر درباره اظهارات اخیرش مبنی بر عدم حضور خاتمی پرسید که وی در پاسخ گفت: آنچه بنده گفتم بر اساس اخبارهایی بود که قبل از عید منتشر شده بود و اکنون هم خبر دارم که برخی ها تلاش می کنم تا آقای خاتمی را وارد صحنه کنند منتهی این خود جناب آقای خاتمی است که باید سبک و سنگین کند و تصمیم بگیرد؛ تحلیل ما این است که برخی رؤسای جمهور قبلی نمی توانند منتظر رأی های سونامی وار بیست میلیونی در انتخابات خرداد ۹۲ باشند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اعتدال، خردگرایی و عملگرایی در نظام اجرایی کشور باید در دولت آینده محقق شود گفت که نامزدهای انتخابات باید بدانند که آنها مجری برنامه پنجم هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور ائتلاف اکثریت اصولگرایان از هماهنگی با جامعتین خبر می دهد در حالیکه جامعتین این اخبار را تکذیب می کند، افزود: باید در این خبرها دقت کرد چرا که برخی سایت ها و خبرگزاری ها اخبار را به گونه دیگری به گوش آقایان می رسانند و پاسخ های متفاوتی می گیرند؛ ما گفتیم دو عضو ائتلاف اکثریت عضو جامعه روحانیت هستند نه اینکه نامزد این جامعیت باشند؛ البته باید تأکید کنم که جامعه روحانیت مبارز سازوکار پیشنهادی ما را برای ائتلاف اکثریت اصولگرایان پذیرفته است و این سازوکار به اطلاع جامعه مدرسین نیز رسیده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره چرایی نام فراکسیون اکثریت اصولگرایان توضیح داد: این نامگذاری ها لزوماً به این معنا نیست که هرکس عضو این گروه نیست پس ذیل این نام قرار ندارد مثلاً در مجلس عده ای فراکسیون خط امام را تشکیل دادند و خودشان هم گفتند که هرکس عضو این فراکسیون نیست به معنای خط امامی نبودن آنها نخواهد بود. اینکه ما می گوییم ائتلاف اکثریت به این خاطر است که ما ۵ نفر ائتلاف کردیم و به لحاظ تعداد نامزدها بزرگترین ائتلاف را داریم و از طرفی جبهه پیروان خط امام و رهبری که ۱۴ تشکل رسمی و ثبت شده در وزارت کشور دارد بخشی از این ائتلاف است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با بیان اینکه انتخابات آتی ریاست جمهوری سه قطبی است، گفت: در انتخابات آینده ما دولت را به عنوان یک قطب در نظر داریم چرا که دولت نیز کاندیداهایی خواهد داشت که از آنها حمایت خواهد کرد طبیعی است که هر قطبی از این قطب با دو قطب دیگر در انتخابات رقابت خواهد کرد.

باهنر با بیان اینکه مشکلات تورم و تولید ملی چالش هایی برای کشور درست کرده است، افزود: ما فکر می کنیم برخی از مشکلات فعلی کشور از قبیل نقدینگی در مدت یک سال، یک سال و نیم قابل حل است. میزان نقدینگی از سال ۸۴ تا سال ۹۱، هفت برابر افزایش یافته است یعنی ۶۰۰درصد افزایش پیدا کرده است. میزان نقدینگی ما از ۷۰هزار میلیارد به ۵۰۰هزار میلیارد رسیده است و این وضعیت باید مدیریت شود.

وی افزود: میزان نقدینگی در کشور مثل انباری پشت سد است که اگر کانال کشی و هدایت نشود ممکن است گرفتاری هایی برای کشور درست کند.

باهنر در پاسخ به سؤالی درباره بیکاری نیز گفت: در سال ۹۱ دولت گفت می خواهد ۲.۵میلیون شغل ایجاد کند اما ما آن زمان گفتیم اگر همه توان کشور را بسیج کنیم می توانیم یک میلیون و صد هزار شغل ایجاد کنیم اما دولت نه تنها ۲.۵میلیون شغل ایجاد نکرد بلکه در ایجادیک میلیون صد شغل نیز موفق نبود.

خبرنگاری از باهنر درباره اظهارات عسگراولادی درباره سران فتنه پرسید که وی در پاسخ گفت: من فکر می کنم مشکل، فعلاً واژه ها نیستند و این مهم نیست که آنها سران فتنه بودند یا مفتون فتنه؛ مهم این است که نتیجه آن مشکلات موجب مشکلات و گرفتاری هایی برای نظام شد.

باهنر با بیان اینکه نباید در مسائل سیاسی دچار افراط و تفریط شویم، افزود: برخی دوستان افراطی ما معتقدند که حتی باید به آن ۱۳ میلیون نفری که به آقای موسوی رأی دادند اشکال بگیرند اما بنده چنین تحلیلی را قبول ندارم چون معتقدم هیچ اشکالی به ۱۳ میلیون رأی نبود؛ مردم حق داشتند به نامزدی که مورد تأیید شورای نگهبان بود رأی بدهند.

باهنر با بیان اینکه مسائل قبل از انتخابات با مسائل بعد از انتخابات ۸۸ را باید از یکدیگر تفکیک کرد، افزود: کسانی که بعد از انتخابات نتیجه را برنتابیدند و به جای اینکه اپوزیسیون داخل نظام شوند اپوزیسیون بیرون نظام شدند گرفتاری هایی برای کشور به وجود آوردند اما این امر ارتباطی به ۱۳ میلیون رأی ندارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه سخنانش در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درخصوص فعالیت های جریان موسوم به انحرافی، اظهار داشت: من داستانی را تحت عنوان جریان انحرافی قبول ندارم؛ جریان به مسئله ای گفته می شود که دارای سرمایه اجتماعی است، لذا من می گویم اگر بگوئیم حلقه انحرافی بهتر است.

وی افزود: حلقه انحرافی افرادی هستند که بیشتر به دنبال ماجراجویی سیاسی هستند تا یک رفتار خردمندانه؛ این افراد معمولا یک سری بحث های بی مبنا را مطرح و در جامعه رها می کنند؛ ادبیات این حلقه اتفاق و انسجام نیست و بیشتر به نیت مطرح شدن در رسانه ها و مشهور شدن یکسری مسائل را مطرح می کنند.

باهنر ادامه داد: این افراد چون پشتوانه اجتماعی ندارند، نمی توانند کارشان را جلو ببرند و البته باید از آنها مراقبت کرد چرا که این افراد به صورت بالقوه باید مراقبت شوند ولی بالفعل امکان ایجاد مشکل را ندارند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی در مورد رابطه با آمریکا، گفت: ما در چشم انداز ۲۰ ساله تصویب کردیم که در چارچوب کشور توسعه یافته با همه کشورها بجز رژیم اشغالگر قدس تعامل داشته باشیم، چرا که این رژیم را غاصب می دانیم.

وی اظهار داشت: ما با سایر کشورها مشکلی نداریم ولی با برخی کشورها اختلاف داریم که این اختلاف قابل حل هم نیست؛ ما به عنوان یک کشور مسلمان روی برخی مسائل حساسیت داریم که آمریکا روی آن حساسیت ندارد و این اختلاف اساسی ا
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات