رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان گوشه ای از اوضاع کشور در آغاز دولت سازندگی گفت: با کسری ۵۱ درصدی بودجه و تعطیلی اغلب کارخانه ها و فرسودگی نیازهای یک زندگی خوب و بیکاری ۱۶ درصدی، کار را شروع کردیم.

به گزارش افکارنیوز، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه های صنعت، معدن و تجارت ایران، به اوضاع کنونی جامعه در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: جهان به استقبال رویکرد اسلامی اعتدال آمد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان گوشه ای از اوضاع کشور در آغاز دولت سازندگی گفت: با کسری ۵۱ درصدی بودجه و تعطیلی اغلب کارخانه ها و فرسودگی نیازهای یک زندگی خوب و بیکاری ۱۶ درصدی، کار را شروع کردیم و با همت و همکاری مردم و همدلی مسئولان، به رونق تولید پرداختیم که لازمه تحولات همه جانبه در کشور بود، به گونه ای که با کاهش بیکاری به ۹ درصد، فرهنگ اجتماعی جامعه نیز ارتقا یافت.

هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از اوضاع ۸ سال گذشته کشور و مقایسه درآمدهای نفتی آن با دیگر دوره ها، گفت: اکنون می توان با اصلاح شرایط مدیریتی و حلّ مشکلات خارجی با استفاده از زیر بناهای موجود، کشور را به سرعت به موقعیت های مناسب علمی دانشگاهی و فرهنگی رساند.

وی توجه به شهرک های صنعتی و احترام به صنعتگران را ضرورت رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: تولیدگران در همه جوامع محترمند و امیدواریم در دولت جدید، موانع رشد کمی و کیفی کارهایشان برداشته شود که رونق تولید آرزوی همه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرایط مدیریت اجرایی گذشته اوضاع کشور را مثل کلافی سردرگم به هم ریخت و اصلاح امور، نیاز به تدبیر دارد، البته طولانی شدن زمان انتخاب استانداران و دیگر مدیران استانی و شهرستانی هم به صلاح دولت فعلی و مردم نیست.

وی با تسلیت سالروز حزن انگیز شهادت امام جواد (ع) و ارائه تحلیلی از زندگانی سیاسی آن امام همام، افزود: کلام هر یک از ائمه شیعه چراغی برای هدایت انسان ها در همه اعصار است.

در آغاز این دیدار آقایان سیدعبدالوهاب سهل آبادی و آرمان خالقی، رئیس و مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، معراج، رئیس خانه در کرمانشاه و علی اصغر جمعه ای، معاون تشکّل های اتاق بازرگانی ایران، ضمن ارائه گزارشی از اوضاع نابسامان بخش خصوصی در دولت گذشته، خواستار توجه بیشتر مسئولان بخش های مختلف به رونق تولید و حذف قوانین دست و پاگیر شدند که قدرت رقابت بخش خصوصی ایران را برای رونق صادرات و مدیریت واردات در مقابل رقبای خارجی می گیرد.

همچنین به وجود ۹۰ هزار واحد صنعتی و ۵ هزار معدن را ظرفیت مناسبی برای کمک به رونق اقتصاد کشور اشاره و تصمیم های اشتباه، وعده های غیرعملی و آمارهای غیرواقعی و بهانه تراشی های اداری و رکود تورمی، را عاملی دانستند که نبض تولید را از کار می اندازد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات