داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در خصوص نقاط قوت و ضعف دولت دهم افزود: سفرهای استانی از نقاط مثبت و عدم توجه به برنامه و انحلال سازمان مدیریت از نقاط منفی دولت احمدی نژاد است.

محمد سعیدی کیا داوطلب انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک سال نو به تشریح برنامه ها و دیدگاه های خود در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پرداخت.

وی با طرح این پرسش که شاید اولین سوال برای شما این باشد که انگیزه من برای آمدن در انتخابات چیست؟ گفت: ایران خانه ما و اسلام آئین ماست و در اسلام صیانت از خانه وظیفه است. از این رو باید از مردم و وطن صیانت کنیم.

سعیدی کیا ادامه داد: در اسلام مقام وظیفه است و من بعد از سی و چند سال خدمت و حضور در همه دولت ها و تجربه هایی که کسب کردم به این جمع بندی رسیدم که می توانم رئیس جمهوری مناسب در خدمت نظام، پیرو ولی وفقیه و پیرو مردم باشم.

وی تصریح کرد: با سابقه ای که دارم اکثر شخصیت های نظام این افتخار را برای همکاری با من خواهند داشت. آمده ام تا با حفظ اصول و ارزش ها با دنیای مناسب رابطه خوبی را برقرار کنم؛ رابطه ای که در راستای حفظ منافع کشور است. آمده ام که به حکم وجدان به یاری مسئولان بشتابم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی را شعار انتخاباتی خود اعلام کرد و در خصوص خط مشی های دولت آینده اظهار داشت: دولت من خط و مشی خود را برای اداره کشور بر طریق انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی قرار می دهد. این دولت پیرو ولایت، فرزند مجلس و خدمتگزار مردم است و برای خدمت از همه افراد و ظرفیت های کشور استفاده خواهد کرد.

" همه کسانی که وفادار به انقلاب اسلامی هستند و از توانایی های خوبی نیز برخوردارند عضو این دولت هستند. "

وی خط و مشی دولت خود در عرصه بین المللی را براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت عنوان کرد و افزود: معتقدم براساس این ۳ اصل می توان ارتباط خوبی را با دنیا برقرار کرد.

سعیدی کیا استفاده از ظرفیت های علمی و برقراری اقتصادی پویا برای تحقق زندگی آرام مردم را یکی از دیگر خط و مشی های دولت خود عنوان کرد و افزود: اعتماد به مردم یکی از خط و مشی های دولت بنده است. ضمن آنکه معتقدم دولت آینده باید کاهش وابستگی بودجه به نفت را بطور جدی در دستور کار قرار دهد.

وی ایستادگی و مقاومت براساس الگوی اسلامی - ایرانی را یکی دیگر خط و مشی های دولت خود برشمرد.

سعیدی کیا همچنین افزود: رقابت در اقتصاد نیز باعث نوآوری می شود.

سعیدی کیا در بخش دیگری از این نشست خبری به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال می رود که شما به سایر ائتلاف ها بپیوندید، اظهار داشت: فعلا کسی پیشنهاد پیوستن من به ائتلافی را مطرح نکرده است، ضمن آنکه الان مفهوم ائتلاف نیز صحیح نیست. چرا که شورای نگهبان اسامی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرده است. باید منتظر بمانیم تا اسامی قطعی کاندیداها از سوی شورای نگهبان اعلام شود و آن وقت می توان در خصوص ائتلاف بحث کرد.

سعیدی کیا در خصوص مذاکرات هسته ای ایران نیز اظهار داشت: ما در خصوص مذاکرات هسته ای طبق قانون عمل می کنیم. همچنین رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند که ما اصلا به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیستیم. طرف مقابل باید حرف ما را بپذیرد چرا که ما برخلاف قانون عمل نمی کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص گفتمان سیاست خارجی خود گفت: همانطور که گفتم من به ۳ اصل عزت حکمت و مصلحت معتقدم. البته ما اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و آمریکا نیز با ما تخاصم دارد؛ اما همه دنیا آمریکا نیست و می توان رابطه خوبی را براساس اصول با کشورهای دیگر برقرار کرد.

سعیدی کیا افزود: رابطه های سیاسی ما با کشورهای دیگر باید با رابطه اقتصادی پیوند بخورد. اگر این رویکرد اعمال شود روابط محکم تر می شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم در خصوص اینکه سیاست های اقتصادی کدامیک از دولت های سازندگی، اصلاحات و دولت فعلی را می پسندید افزود: در کشور ما وضعیت اقتصاد خوب نیست. سرمایه گذاری خوب شکل نگرفته است، تورم بالا رفته است و رکود در اقتصاد حاکم است و اکثر کارخانه ها تعطیل شده اند و یا تعدادی از پرسنل های خود را کاهش داده اند که این موضوع دلایل مختلفی دارد و یکی از آن دلایل سرمایه گذاری است. هنوز سرمایه گذاری خوبی شکل نگرفته است.

سعیدی کیا خاطرنشان کرد: قسمتی از یارانه ها باید صرف تولید می شد، اما پرداخت نشد و تورم بالا رفت.

وی با بیان اینکه باید تولید را جدی گرفت، افزود: اگر تولید را جدی نگیریم اشتغال هم حل نمی شود. به اعتقاد بنده تولید مادر اشتغال است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نقدینگی جامعه حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: مقدار نقدینگی ۱.۵ است و این باعث می شود که نقدینگی بالا برود که موجب تورم نیز می شود.

سعیدی کیا همچنین افزود: قسمتی از درآمد نفت صرف امور زیربنایی و قسمتی دیگر صرف امور جاری می شود. در حالی که پول نفت را باید تبدیل به کار تولید کرد که راهکار آن نیز صندوق توسعه ملی است. می توان پول نفت را در اختیار کارآفرینان قرار داد. ضمن آنکه دولت نیز باید در این امور نظارت دقیق داشته باشد.

وی تاکید کرد: پول نفت را باید تبدیل به خلاقیت و تولید کرد و ماحصل این تولید نیز به خزانه وارد می شود.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: رئیس جمهور آینده این روند را می تواند با کمک مجلس به پیش ببرد.

سعیدی کیا گفت: اینکه سیاست های اقتصادی من به کدامیک از دولت های گذشته نزدیکتر است، باید گفت که این سیاست هایی که گفتم وجود داشته، اما به آن عمل کافی نشده است. مخصوصا در سیاست های کلان نظام باید این سیاست ها را عملیاتی کرد که یکی از این راهکارها برای عملیاتی کردن آن توجه به سرمایه گذاری در کشور و اهمیت به تولید است.

وی همچنین در خصوص ضعف دولت نهم و دهم که پرسش خبرنگار دیگر تسنیم بود افزود: دولت فعلی نقاط قوت و ضعفی دارد که نقاط قوت آن سفرهای استانی است. دولت با آن سفرها شناخت خوبی را از کشور پیدا کرد و با مردم ارتباط خوبی را برقرار کرد.

سعیدی کیا با اشاره به نقاط ضعف دولت احمدی نژاد نیز اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف دولت فعلی بی توجهی به برنامه است. دولت توجه و اعتقادی به برنامه ندارد. ما دیدیم که در همین دولت سازمان مدیریت از بدنه دولت خارج شد و باید در دولت آینده این سازمان احیا شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات