تردید خاتمی در اعلام حضور در انتخابات ریاست جمهوری بنگاه سخن پراکنی بی بی سی را بر آن داشت تا دست به انتشار گزارش رپرتاژی در تبلیغ خاتمی بزند.

  مدتی پس از فراخوان نمایشی اصلاح طلبان فراری خارج نشین و فتنه گران محکوم امنیتی نظیر اکبر گنجی و تقی رحمانی و مصطفی تاج زاده و… بر حضور خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری به امید تکرار فتنه ۸۸ و زمینه سازی برای ایجاد آشوبی جدید با حمایت کشورهای غربی بنگاه خبرپراکنی انگلیس بی بی سی با انتشار گزارش جانب دارانه ای با عنوان « آیا خاتمی می آید» با تظاهر به بررسی جوانب حضور خاتمی در انتخابات پیش رو به طور ضمنی از حضور خاتمی در انتخابات حمایت کرد و به تبلیغ خاتمی پرداخت.



در رپرتاژ آگهی بی بی سی برای خاتمی با اشاره به عواقب بعد از اعلام حضور خاتمی از قول یکی از فتنه گران آورده است: « میدانیم که داریم ریسک می کنیم. [فتنه گران] اگر تحلیل ما را بپذیرند مثل ما حاضر خواهند شد ریسک بکنند» .

بی بی سی در چند روز گذشته نیز با انتشار مقالهٔ تحلیلی به قلم مرتضی کاظمیان، روزنامه نگار سابق نشریات اصلاح طلب، به تبیین فواید حضور سید محمد خاتمی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پرداخته و با بکار بردن صفاتی چون « ایثار گر، جانبازمردم، اهل صداقت و راستی» نظر به شدت مثبت بی بی سی نسبت به کاندیداتوری خاتمی را نمایان می سازد.

خاتمی و برخی از اصلاح طلبان با تن ندادن به نتایج انتخابات سال ۸۸ با عمل به توصیه های جورج سورس طراح کودتاهای مخملی آشوب به پا کردند. اصلاح طلبان باند خاتمی که نمی توانند از قدرت چشم پوشی کنند با به هم بافتن تحلیل های من در آوردی بدون ابراز ندامت از آشوبگری های خود در سال ۸۸ می خواهند دوباره به قدرت بازگردند.

بی بی سی در گزارش خود تا آنجا پیش رفته که برای جذب هوادار با نام بردن از صفحات حمایت از خاتمی در فیس بوک به تبلیغ آن ها پرداخته است.

همکاری و هماهنگی بی بی سی با اصلاح طلبان چند سالی است علنی شده تا جایی که عطاء مهاجرانی وزیر ارشاد کابینه دولت اصلاحات که مورد حمایت همه جانبه خاتمی بود با فرار از کشور و پناهندگی به انگلیس کارشناس بی بی سی شده، همچنین علی اصغر رمضانپور معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز یکی از سردبیرهای بی بی سی و دبیر ارشد شبکه رها تی وی بوده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات