ظریف:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در گفتگوهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۳+۳ عازم ژنو شده طی توقفی کوتاه در رم با آمابونینو وزیرامورخارجه ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش افکارنیوز ، ظریف در این دیدار با مرور بر روابط جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تشریح روند گفتگوهای هسته ای کشورمان با گروه ۳+۳ بار دیگر جدیت جمهوری اسلامی ایران برای اعتماد سازی و برخی نگرانیهای منطقه ای گروه ۳+۳ و متقابلا ضرورت واقع بینی و پرهیز از زیاده خواهی و همچنین برطرف ساختن بی اعتمادی در خصوص بهره مندی کشورمان از فن آوری صلح آمیز هسته ای مورد تاکید قرار داد.

تحولات سوریه از دیگر موضوعات تبادل نظر بین وزرای امورخارجه ایران و ایتالیا بود که طی آن ظریف به راه حل بحران سوریه از طریق گفتگوی سیاسی تاکید و پدیده افراط گرایی و تروریزم را عاملی خطرناک برای منطقه و جهان دانست.

وزیر امورخارجه ایتالیا نیز در این دیدار با ابراز تاسف و تسلیت در خصوص حادثه تروریستی به وقوع پیوسته در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، ظرفیت مبادلات مردمی در حوزه های مختلف فرهنگی و گردشگری بین دو کشور را با اهمیت ارزیابی کرد.

خانم بونینو همچنین در خصوص سوریه گفتگوی سیاسی را تنها راه حل دانست و در خصوص شکل گیری گفتگوی سیاسی در این زمینه تاکید کرد.

طرفین در این دیدار بر اهمیت گسترش و ارتقاء روابط فی مابین در ابعاد مختلف تاکید کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات