صادق محصولی در پاسخ به مطلبی که توسط یکی از اساتید دانشگاه قم مبنی بر ضد بسیجی بودن تفکر جبهه پایداری مطرح شد گفت: این موضوع را قبول ندارم بلکه عقیده داریم تنها با تکیه بر ظرفیت های همه گرایش ها می توان مشکلات را حل کرد.

صادق محصولی امروز در دانشگاه قم حضور یافت و علاوه بر سخنرانی در نشست گفتمان یازدهم، به سوالات دانشجویان و اساتید این دانشگاه هم پاسخ گفت.

• یکی از اساتید دانشگاه قم سئوال خود را به صورت شفاهی مطرح کرد و با بیان اینکه نمی توان مشکلات کشور را با یک تیم ۲۵ نفره حل کرد گفت: خروجی دولت های نهم و دهم آن چیزی است که امروز در صحنه داخلی و خارجی می بینیم که شامل سقوط فاحش پول ایران و تورم بالاست؛ بنابراین نباید از ارزش های کلیدی انقلاب هزینه کنیم و هر کس حرفی دارد باید از خودش مایه بگذارد. وی خطاب به محصولی افزود: مسائل کشور بسیار گوناگون بوده و هر یک از این مشکلات و موضوعات دارای عمق فراوانی هستند و ارائه راه حل به آنها از سوی یک تیم ۲۵ نفره غیرممکن خواهد بود؛ پیشنهاد من این است که اتاق فکری ملی در کشور به وجود بیاید که زیر نظر شخص رهبری فارغ از تمام گرایش ها فعالیت کند و با حرکتی بسیجی وار به سیاست گذاری بپردازد زیرا آنچه شما بیان می کنید بیشتر ضد بسیجی است و هر کس که با دیدگاه ها و افکار شما ذره ای فاصله دارد مارک می خورد و از هستی خارج می شود و این گفته من بر اساس بیانیه جبهه پایداری است. اگر بسیج در کشور وجود داشت، همه تیپ انسان در آن بود و امام خمینی (ره) توانست با تکیه بر همه ظرفیت های مردمی مشکلات اوایل انقلاب مانند جنگ تحمیلی را پشت سر بگذارد.

• محصولی در پاسخ به این سوال اظهار کرد: برای جواب دادن به این همه سوال و شایعه باید از من وقت می گرفتید و صحبت می کردید و این استاد دانشگاه هم گفت: اینجا دانشگاه ماست؛ ما اجازه صحبت نداریم ولی آقای محصولی اجازه صحبت دارد. این جمله تشویق شدید دانشجویان را در پی داشت ضمن اینکه این فرد پس از پایان صحبت هایش به وسط تالار محل برگزاری نشست آمد و با صدای بلند خطاب به دانشجویان گفت: صلوات بفرستید تا معلوم شود همه حزب اللهی هستند.

• عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به این مطالب با بیان اینکه نمی توان یک سخنی را گفت و صحنه را ترک کرد خاطرنشان کرد: انتظار ما از این استاد بزرگوار این بود که چند دقیقه صحبت می کردند و بقیه وقت را به شنیدن سخنان من اختصاص می دادند.

• محصولی افزود: جبهه پایداری به دنبال شاخص های صحیح است و حرف امام را می گوید؛ امروز کسانی که می گویند دوره امام تمام شده از اینکه گفتمان اسلام ناب از زبان ایشان و رهبر معظم انقلاب تبیین شود ناراحت می شوند. من نماینده رهبری نیستم که بخواهم کار گفته شده توسط این استاد دانشگاه را انجام دهم؛ حرکت بسیجی وار به معنای حضور همه اقشار و همه گرایش ها در اقتصاد موجب حل مشکلات کشور می شود و سخن ما هم همین است.

• وی تصریح کرد: افرادی که می گویند تورم ایران بالاترین سطح را در جهان دارد دارای گرایش های اصلاح طلبانه هستند و طی هشت سال دولت های نهم و دهم تنها به کوبیدن سیاست ها می پرداختند و حتی پیش از شروع هدفمندی پیش بینی تورم چند ۱۰ درصدی را می کردند.

• محصولی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نقاط ضعف دولت های نهم و دهم با اشاره به حاشیه سازی هایی که توسط دولت و دیگران صورت گرفت گفت: قضیه یکشنبه مجلس یا ایده پردازی هایی که در مورد اعتقادات صورت می گیرد از جمله این موارد هستند که باید با پرهیز از آنها، نقاط قوت دولت های قبلی را شناخت و از نقاط ضعف بر حذر بود. وی همچنین افزود: در ادامه بیان نقاط ضعف به عنوان مثال می توان گفت همایش تقدیر از فعالان خدمت به مردم در نوروز امسال و هزینه های بسیار بر این کاری که گفته می شود شائبه سیاسی بودن دارد از جمله این نقاط ضعف هستند در حالیکه می توان به صورتی بهتر و کاربردی تر از این افراد تقدیر کرد.

• محصولی در جواب به دانشجوی دیگری بیان داشت: اگر خرده شیشه ای داشتم در جمع دانشجویان حاضر نمی شدم و نمی گفتم هر سوالی دارید بگویید تا پاسخ بدهم ضمن اینکه امروز هم مانند زمانی که وزیر بودم تهمت هایی علیه من جریان دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات