قائم مقام وزیر کشور:

قائم مقام وزیر کشور گفت: فقط داوطلبانی که صلاحیت آن ها پس از تایید در هیات اجرایی و نظارت توسط شورای نگهبان رد شده و یا احراز نشده است، سه روز مهلت شکایت برای بررسی مجدد دارند.

حسینعلی امیری شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: تا پایان امروز( جمعه) مهلت بیست روزه شورای نگهبان برای اعلام نظر قاطع دایر بر احراز ، عدم احراز، رد صلاحیت و تایید صلاحیت ثبت نام کنندگان برای نامزدی مجلس شورای اسلامی به پایان می رسد.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: کسانی که به تشخیص شورای نگهبان احراز، تایید یا رد صلاحیت شوند به وزارت کشور اعلام می شود و وزارت کشور نیز نظر شورای نگهبان را در اختیار فرمانداری ها برای اعلام به ثبت نام کنندگان قرار می دهد.
امیری گفت: چنانچه کسانی در مراحل قبلی یعنی در هیات های اجرایی و نظارت احراز یا تایید صلاحیت شده باشند اما شورای نگهبان صلاحیتشان را احراز نکند و یا رد بداند، از زمان اعلام نتایج سه روز مهلت دارند که از تصمیم شورای نگهبان با ارایه اسناد و مدارک مثبته از خود شورای نگهبان در خواست تجدید نظر خواهی کنند.
قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد که این مهلت سه روزه برای شکایت عمومی نیست و شامل افراد رد صلاحیت یا احراز صلاحیت نشده در هیات های اجرایی و نظارت نمی شود و فقط مختص افرادی است که در مراحل قبلی تایید یا احراز صلاحیت شده اند لیکن شورای نگهبان آنها را واجد شرایط تشخیص نداده است.
امیری همچنین اعلام نظر ها درباره اسامی قطعی داوطلبان را گمانه زنی عنوان کرد و افزود: تا این ساعت هیچگونه فهرستی به وزارت کشور اعلام نشده است.
داوطلبانی که در مراحل قبلی صلاحیت آن ها تایید شده بود اما در این مرحله احراز صلاحیت نشده اند از 17 تا 19 بهمن فرصت دارند که شکایت خود را تقدیم شورای نگهبان کنند.
این شورا نیز از 20 تا 27 بهمن به این شکایات رسیدگی و اسامی قطعی را به وزارت کشور ارسال می کند.
داوطلبان احراز صلاحیت شده از 29 بهمن ماه به مدت یک هفته فرصت دارند تا به تبلیغات بپردازند و سرانجام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات