حجت الاسلام پورمحمدی:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: انتخابات در کشور ما همیشه سالم است که نمونه آن خروج احمدی نژاد از صندوق رای در دولت اصلاح طلب بود.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز در پاسخ به سئوالی مبنی بر سالم برگزار شدن انتخابات این دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: انتخابات همیشه در ایران سالم است بخصوص در این دوره که تمام برنامه ریزی از قبل انجام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: زمانی که احمدی نژاد برای اولین بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد دولت اصلاحات مشغول بکار بود و در همان زمان هم افرادی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی و معین در انتخابات حضور داشتند اما کسی که از صندوق دولت اصلاح طلب خارج شد محمود احمدی نژاد بود.

وی ادامه داد: اول انقلاب همه ما بدنبال رای جمع کردن برای رقیب بنی صدر بودیم ولی بنی صدر رای آورد بعد از آن همه طرفدار ناطق نوری بودیم اما خاتمی با رای مردم رئیس جمهور شد که این اتفاقات نشان از سالم برگزار شدن انتخابات است.

کاندیدای این دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص اصلاح طلب بودن آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: مگر قرار است کسی در این کشور حرفی نزند و حق نقد نداشته باشد. آنچه که آزاردهنده است مجادله و برخوردهای خلاف است که موجبات تخریب افراد را فراهم می کند.

حجت الاسلام پورمحمدی یادآور شد: اگر هاشمی در فتنه بود توسط مقام معظم رهبری به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی نمی شد و از طرفی دیگر همه به خاطر دارند که در اجلاس سران غیر متعهدها هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد در کنار مقام معظم رهبری وارد اجلاس شدند که این نشان از جایگاه او است.

وی تاکید کرد: قضاوت ها در خصوص همگان باید مستند و دقیق باشد و نباید به گونه ای رفتار کرد که هیچکس اجازه صحبت کردن و یا سخن گفتن نداشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه احمدی نژاد رای اصولگرا را گرفت تصریح کرد: احمدی نژاد با رای اصولگرایان به عنوان رئیس جمهور معرفی شد اما در میانه راه برخی از رفتارهای او باعث ناراحتی اصولگرایان شد.

وی گفت: افتخار می کنیم که احمدی نژاد با رای اصولگرایان رئیس جمهور شد اما خوشحال هم نیستیم که از اصولگرایان فاصله گرفت.

افراد بی سابقه ولایت ولایت می کنند

حجت الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه" چرا شما خودتان را به ولایت می چسبانید و از مقام معظم رهبری در سخنان مایع می گذارید" گفت: ۱۱ ساله بودم که برای اولین بار خدمت رهبری رفتم و پس از آن نیز تا به امروز افتخار سربازی نظام و مقام معظم را دارم بنابراین نیازی نیست که از مقام معظم رهبری خرج کنم.

وی با اشاره به اینکه اختلاف من و احمدی نژاد در سال اول وزارت من شروع شد، افزود: سال اولی که من به عنوان وزیر در دولت احمدی نژاد کار خود را شروع کردم اختلاف من و او آغاز شد و یک روز مسئول دفتر رئیس جمهور من را دعوت کرد و از من خواست که استعفا بدهم که من با تقاضای رئیس جمهور مخالفت کردم چرا که می دانستم من سرباز نظام هستم و باید خدمت کنم پس از این ماجرا نیز اعلام کردم که من استعفا نداده ام بلکه رئیس جمهور مرا اخراج کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: افراد بی سابقه امروز ولایت ولایتشان آسمان را برداشته ولی من با توجه به سوابق و داشته ها نیازی ندارم خود را به ولایت بچسبانم چرا که سرباز ۳۳ ساله نظام هستم.

حجت الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری در خصوص عدم نظارت سازمان بازرسی بر وضعیت اقتصادی کشور و بروز اختلاس بزرگ تاکید کرد: مشکل بزرگی که همچنان وجود دارد عدم تکمیل بخش های مختلف سیستم بانکی است. من هیچگاه نگفتم که سازمان بازرسی اختلاس را کشف کرد بلکه سیستم نظارتی بانک از جمله سیستم های نظارتی و بازرسی قوی است اما باید یک سری از بخشهای موجود در سیستم بانکی تقویت شود.

وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگر در خصوص مباحث اقتصادی افزود: نشاط سیاسی و فضای سیاسی امروز از یک بالندی برخوردار است و امروز باید به مباحث اقتصادی نیز توجه ویژه داشت که در این راستا باید از وجود نخبگان و استفاده از تمام ظرفیت ها در جامعه استفاده کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات