به گفته رفعتی فعالیت پشت پرده این دو نفر علیه او زیاد بوده است و همین فعالیت های آنها باعث شد که رفعتی ۴۲ساله همیشه پرنشاط و خوش برخورد در این یک سال و نیم به افسردگی مبتلا شود.

  یک سال و نیم از زمانی که داور ایرانی بوندس لیگا، در آلمان خودکشی کرد و از آن جان سالم به در برد، می گذرد. این داور ۴۲ساله بعد از اقدام به خودکشی رغبتی برای بازگشت دوباره به زمین فوتبال را نداشت. او می گوید که از بازگشت دوباره اش به زمین فوتبال احساس خوبی دارد. او علت خودکشی خود را متوجه ۲نفر می داند و ازرییس فوتبالش به عنوان یکی از آن دو نفر یاد می کند.

  وی تاکید می کند که اصلا با زمین فوتبال، فوتبال و داوری مسئله ای ندارد. بابک رفعتی سال ۲۰۰۵، کار داوری خود را در بوندس لیگا با دیدار دو تیم کلن و ماینز در استادیوم کلن آغاز کرد. درست ۶سال بعد، چند ساعت مانده به دیدار همین دو تیم در همین استادیوم او تصمیمی گرفت که مسیر زندگی اش را به کلی تغییر داد. شب نوامبر ۲۰۱۱ بود که بابم رفعتی در اتاق هتلی تصمیم به خودکشی گرفت. چند ساعت بعد همکارانش او را پیدا کردند و او را نجات دادند.

رفعتی در گفتگو با بی بی سی می گوید: من ۲۵سال داور بودم که ۱۴سال آن را در فدراسیون آلمان گذراندم و سال ۲۰۱۰ با تعویض رییس فوتبال بود که هبت فندل و هلموت کوک ضد من کار کردند تا من را از داوری حذف کنند.

به گفته رفعتی فعالیت پشت پرده این دو نفر علیه او زیاد بوده است و همین فعالیت های آنها باعث شد که رفعتی ۴۲ساله همیشه پرنشاط و خوش برخورد در این یک سال و نیم به افسردگی مبتلا شود. او می گوید" با خودکشی می خواستم همه چی را تمام و خاموش کنم. "

او اکنون بعد از یک سال و نیم، از آن واقعه کتاب" من به مرگ می خندم" را نوشته است. او در این کتاب از علت خودکشی اش می گوید و قلم خود را به سوی روسای کمیته داوری آلمان نشانه گرفته است؛ چرا که آنها را در خودکشی خود شریک می داند. البته فدراسیون فوتبال آلمان این اتهامات را رد می کند و می گوید از افسردگی بابک رفعتی با خبر نبوده است. چاپ این کتاب در آلمان سروصدای زیادی به پا کرد و علت آن افزایش خودکشی و افسردگی در بین ورزشکاران حرفه ای آلمان است.

بابک رفعتی می گوید که با چاپ این کتاب می خواسته تا حقایق را رو کند و تمام چیزهایی را که اتفاق افتاده است را بگوید.

بابک رفعتی به گفته خودش، هیچگاه فکر نمی کرد که روزی فوتبال بتواند او را دچار افسردگی کند. او حتی با نزدیکانش نیز در این زمینه صحبتی نکرده بود. رفعتی بیش از یک سال تحت نظر پزشکان بود. رفعتی معتقد است که پزشکان مرکز درمان بیماری های روحی هانوفر آلمان با دارو و گفتگو باعث شدند که او به زندگی بازگردد.

جعفر رفعتی، پدر بابک می گوید که از طریق رسانه ها و تلویزیون متوجه خودکشی پسرش شده است.

بابک رفعتی تاکید می کند که دیگر هیچگاه به صحنه داوری حرفه ای در آلمان باز نخواهد گشت اما امیدوار است که بتواند روزی به شغل اصلی خود که مدیریت در یک بانک است، برگردد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات