سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: دل کی روش به اندازه من، قلعه نویی و دایی برای فوتبال ایران نمی سوزد.

فیروز کریمی در نشست خبری پیش از بازی با فجر سپاسی که با تاخیر در سالن نشست شرکت کرد، گفت: در بزرگراه چمران و پل سعادت آباد گیر کردم. زیرا راننده های خانم ترافیک ایجاد کردند و نگذاشتند من به موقع به سالن برسم. ابتدا فکر کردم پرایدهای اتوماتیک و بدون راننده آمده است، اما بعد دیدم قد خانم کوتاه است و پشت فرمان دیده نمی شود. (یکی از خانم های خبرنگار به فیروز کریمی اعتراض کرد و گفت اشکال از خودت است) با این حال به خاطر تاخیر عذرخواهی می کنم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمزمه های لیگ ۱۸ تیمی برای فصل آینده مطرح شده است، طبیعی است که این بازی برایمان سرنوشت ساز است. زیرا آخرین بازی خانگی ماست و اگر لیگ ۱۸ تیمی باشد در بازی بعدی باید با نفت آبادان که حریف مستقیم مان است بازی کنیم. به لحاظ کاری هم باید ثابت کنیم که بعد از حضور ۵۰ روزه در پیکان که منجر به باخت نزدیک به پرسپولیس شد روند رو به رشدی داشتیم. در آن بازی از شانس مان علی کریمی هم آمد و قبل از ورود علی ما از حریف جلو بودیم اما او با مدیریتش بازی را دگرگون کرد و ما ۲ بر یک باختیم. در بازی سخت ملوان یک امتیاز گرفتیم بنابراین باید ثابت کنیم در بازی با فجر که روند رو به رشدی داریم. حتی اگر لیگ ۱۸ تیمی نشود. می خواهیم عملکرد خودمان را ثابت کنیم و ما برای انجام بازی خوب به میدان می رویم.

وی ادامه داد: قول می دهم فوتبال خوبی را فردا شاهد باشیم. هرچند دو هفته پایانی لیگ نوبر است و به نوعی شاهکار محسوب می شود. زیرا دو هفته است که هیچ بازی نداشته ایم و در این مدت تعدادی از بازیکنان ما خداحافظی کرده اند، تعدادی حالشان خوب نبود و ان شاءلله که زنده باشند. همچنین در این مدت چند بازیکن رباط پاره کرده، پیراهن پاره کرده و… از دست دادیم. خلاصه همه چیز را از دست دادیم. وقتی وارد تعطیلات شدیم فکر می کردیم فقط یک بازیکن را در اختیار نداریم اما اکنون بعد از یک ماه متوجه شده ایم که فقط یک بازیکن سالم داریم که آن هم معلوم نیست یک اخطاره است یا دو اخطاره. بقیه بازیکنان ما مصدوم هستند و خدا کند که این دو مسابقه آخر با خیر و خوشی به پایان برسد و عمر من کفاف دهد و آخر لیگ را به چشم خود ببینیم.

سرمربی پیکان در مورد اینکه به خاطر سقوط پیکان موافق لیگ ۱۸ تیمی است یا واقعا دوست دارد لیگ ۱۸ تیمی بماند، گفت: چه کسی چنین چیزی را می گوید. به جز ۳ تیم، ۱۵ تیم موافق لیگ ۱۸ تیمی بودند و من هم یک سوم از بازی ها را در پیکان بوده ام. اما بیشتر از یک سوم بازی ها را گردن می گیرم. اجازه بدهید بعد از دو دهه یک بار هم یک تیم با ما سقوط کند، سال ها با تیم های زیادی مقام های اول تا سوم را کسب کرده ام بعد از پایان محرومیتم در لیگ برتر هم به لیگ برتر آمده ام و همین الان هم پیشنهاد لیگ برتری دارم پس بحث خودم نیست.

وی افزود: عزیز محمدی ۶ سال لیگ برتر را به خوبی برگزار کرد و هیچگاه شاهد نبودیم که ۲۵ روز لیگ تعطیل شود اما امسال از ابتدای مسابقات شاهد تعطیلات زیادی بودیم. برای کادر فنی تیم ملی هم احترام قائل هستم اما در حد جایگاه خودش. فوتبال فقط مال من یا فدراسیون یا تیم ملی نیست. فوتبال مال همه ما است. همه کسانی که برایش زحمت کشیده ایم. ۵۰ بخیه از فوتبال روی صورت من است. پس نباید برخی یک شبه که در فوتبال هم نبودند برای این فوتبال تصمیم بگیرند، من تا نفس می کشم حق دارم که برای فوتبال تصمیم بگیرم و حرف بزنم.

کریمی تصریح کرد: ابتدا می گویند جام حذفی را تعطیل کنیم که با فشار فیفا و AFC جام حذفی را بی قواره و پشت سر هم برگزار می کنیم. مربی تیم ملی چه خارجی باشد چه داخلی فقط یک رای دارد و قابل احترام است. البته سرمربی کنونی تیم ملی به اندازه من، قلعه نویی و دایی دلش برای فوتبال ما نمی سوزد. من همان زمانی هم که دستیار استانکو در تیم ملی بودم، گفتم این آقا بعد از باخت می رود و پشت سرش را هم نگاه نمی کند که همینطور هم شد. او از همان طرف رفت و به ایران هم نیامد. پس وضعیت کی روش هم همین است. کی روش برای همه ما عزیز است اما فدراسیون نباید نظر یک نفر را مدنظر قرار بدهد.

وی افزود: در فدراسیون ما همه مدیران می گویند برای باشگاه ها احترام قائلیم و مدیران باشگاه ها می گویند لیگ باید ۱۸ تیمی باشد. اگر باشگاه ها از فدراسیون بیرون بیایند فدراسیون بین طبقاتش باید لیگ را برگزار کند. مثلا تیم طبقه اول تیم طبقه دوم را شکست می دهد. پس باید به باشگاه ها احترام گذاشت. کریمی با اشاره به صورتجلسه باشگاه ها در ۱۸ تیمی ماندن لیگ گفت: خودم آن صورتجلسه را در نشست مدیران جمع کردم و ۱۶ نفر آن را امضا کردند. باشگاه ها می خواهند هر ۵ روز یک بار بازی ها برگزار شود. باشگاه ها می خواهند عذاب بکشند و بیشتر هزینه کنند. باید به نظرشان احترام گذاشت.

عزیز محمدی ترجمه ای را برای من آورد که در آن ۱۸ تیم انگلیسی موافقت کردند که سقف دستمزد بازیکنان را افزایش ندهند. ۹ باشگاه با آن موافقت کردند. ۷ باشگاه مخالف بودند و ۲ باشگاه رای ممتنع دادند.

وی ادامه داد: اما وقتی رای به اکثریت بود آن هفت و دو باشگاه دیگر به احترام ۹ باشگاه اول توافق کردند که سقف قرارداد را بالا نبرند و مدنظرشان هم همه جای میز بود و دیگر بغل میز و زیر میز و کنار میز ندارند. اما ما اینجا فقط شعار می دهیم که به همه دستگاه ها احترام قائل هستیم. باشگاه ها متولی این فوتبال هستند و با هزار بدبختی هزینه می کنند. آنها می گویند می خواهند لیگ ۱۸ تیمی یا ۱۶ تیمی باشد. مدیران ما می گویند برای باشگاه ها احترام قائل هستیم اما نه در این مورد، من با وجود آنکه یک سوم بازی های پیکان را بودم اما کل نتایج تیم را گردن می گیرم، قبلی ها هم برای ما زحمت کشیدند اما ما نتوانستیم تیم را متحول کنیم پس من به خاطر فوتبال می گویم لیگ ۱۸ تیمی بماند و این بحث فقط مربوط به پیکان نیست.

به گزارش فارس، فیروز کریمی در پایان نشست خود بار دیگر با انتقاد از رانندگی خانم ها گفت: امیدوارم پلیس در دادن گواهینامه به خانم ها تجدید نظر کند زیرا رانندگی آنها باعث شد من دیر به نشست برسم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات