کفاشیان:

علی کفاشیان درباره جلسه های نماینده های ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا و دیگر مسایل به نکاتی اشاره کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور نمایندگان ایران در جلسات کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: ما ۱۳ کرسی بین المللی در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم که خوشبختانه نمایندگان ایران در جلسات حضور دارند. البته در این دور از نشست، جلسه کمیته بانوان تشکیل نشد اما در دیگر کمیته ها آخرین قوانین و مقررات، بررسی و پیشنهادات ارائه شد و به عنوان مثال در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، هدایت ممبینی ناظر داوری شد.

وی افزود: در کمیته مالی بحث افزایش بودجه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و دیگر بازیهای آسیایی و تسویه حسابهای لیگ قهرمانان دوره گذشته بررسی شد. در کمیته ویژن آسیا، توسعه ویژن بررسی شد و اعلام شد که ایران یکی از کشورهایی است که تجربه خوبی دارد و قرار شد که ما تجربیاتمان را در اختیار دیگر کشورها بگذاریم. در کمیته فنی هم بحث های فنی و تکنیکی و تاکتیکی فوتبال در باشگاهها و تیم های ملی مورد بحث قرار گرفت. در کمیته بازاریابی هم بحث های خوبی انجام شد و شرکت ورلد اسپورت گروپ گزارشی از وضعیت درآمدهای حاصل از تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی ارائه کرد.

کفاشیان گفت: همچنین اسامی شبکه های تلویزیونهای کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا که می توانند نسبت به پخش مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام کنند در این جلسه نهایی شد و البته برخی تلویزیونهایی که هنوز در انعقاد قرارداد با شرکت ورلد اسپورت گروپ موفق نشده اند، نمی توانند در پخش مسابقات زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، فعالیتی داشته باشند. در این جلسه درباره تامین بودجه مسابقات آسیایی در رده های سنی مختلف هم بحث و تبادل نظر شد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: در کمیته های لیگ ها و باشگاهها و در کمیته لیگ های حرفه ای آخرین تغییرات امتیازدهی در سهمیه دادن به باشگاهها بررسی شد و در برخی بخشها امتیازات کم و زیاد شد. به عنوان مثال در بخش باشگاهها که مربوط به مسایل اداری و داشتن ساختمان مستقل و دیگر زیرساختها بود امتیازها کم شد اما در بخش نتایج به امتیازها اضافه شد که شامل نتایج باشگاهها و تیم های ملی است. در این بخش قرار شد با توجه به رنکینگ، ۳۰ درصد امتیازها مربوط به تیم های ملی و ۷۰ درصد مربوط به باشگاهها باشد. در بخش تماشاگران می خواستند امتیازها را کم کنند که البته ما اجازه ندادیم و این بخش تغییر نکرد. در بخش سازماندهی امتیازات بالا رفت و برخی جریمه ها هم برداشته شد اما قرار شد کشورها هر کدام یک ورزشگاه استاندارد درجه A داشته باشند که خوشبختانه ما هفت ورزشگاه درجه A داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره موارد دیگری که در جلسات مطرح شده بود گفت: یک پیشنهاد هم درباره رقابتهای مقدماتی جوانان آسیا مطرح کردیم که چون این رقابتها همزمان با رقابتهای جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۳ امارات بود، اگر این امکان وجود داشته باشدT تاریخ رقابتها تغییر کند. استدلال ما این بود کشورهایی که در رقابتهای جام جهانی نوجوانان زیر۱۷ سال امارات حضور دارند، مطمئنا بازیکنانی در تیم های زیر ۱۹ سالشان دارند و می خواهند از حضور آنها استفاده کنند. کشورهای عراق؛ ژاپن و ازبکستان که در جام جهانی نوجوانان حضور دارند و همچنین کشورهایی که در رقابتهای مقدماتی جوانان آسیا در آن تاریخ دارند، موافقت کردند و کنفدراسیون هم قبول کرد تا تاریخ این رقابتها تغییر کند.

وی گفت: زمان دقیق برگزاری این رقابتها که با رقابتهای جام جهانی نوجوانان زیر۱۷ سال امارات تداخل ندارد، به زودی اعلام می شود. این کار باعث می شود که برنامه ریزی فدراسیونها برای تیم های ملی شان بازدهی بیشتری داشته باشد. حضور قدرتمند در جام جهانی نوجوانان برای فدراسیون ها مهم است و در آن روزها تمرکز فدراسیون ها روی تیم ملی است که به جام جهانی صعود کرده است.

کفاشیان درپایان درباره سال ۹۲ گفت: سال ۹۲ با رقابتهای مهمی آغاز می شود. اول اینکه تیم ملی زیر۲۲ سال در تورنمنت قطر شرکت می کند. تیم ملی زیر۱۶ سال به تورنمنت ایتالیا می رود و تیم ملی زیر۱۴ سال سه بازی دوستانه با تیم ملی زیر۱۴ سال ازبکستان دارد. تیم ملی ایران با تیم کویت بازی دارد. یکی از بازیهای نیمه نهایی جام حذفی در تهران بین استقلال و سپاهان برگزار می شود. حریفان تیم ملی در رقابتهای مقدماتی جام جهانی دو بازی حساس دارند. قطر در سئول به مصاف کره جنوبی می رود و ازبکستان در تاشکند میزبان لبنان خواهد بود. رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در روزهای سیزدهم و چهاردهم فروردین برگزار می شود. داماش و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی به میدان می روند.

وی ادامه داد: قهرمان جام حذفی و لیگ برتر در بهار ۹۲ مشخص می شوند و تیم ملی بزرگسالان در سه بازی حساس خردادماه برای صعود به جام جهانی بازی خواهد کرد. این تیم رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آسیا۲۰۱۵ را هم پیش رو دارد. رقابتهای مقدماتی نوجوانان و جوانان آسیا هم در سال ۹۲ برگزار می شود. جام جهانی نوجوانان زیر۱۷ سال را در امارات داریم و تیم ملی نوجوانان باید در آن با قدرت و آمادگی شرکت کند. رقابتهای زیر۲۲ سال قهرمانی آسیا را داریم. جام جهانی فوتبال ساحلی در تاهیتی برگزار می شود که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران هم در این رقابتها حاضر است. رقابتهای آسیایی و بین المللی فوتسال و فوتبال بانوان هم هست و خلاصه تقویم شلوغی داریم که سال ۹۲ را به یک سال کاملا فوتبالی تبدیل کرده است. البته همه سالها برای ما فوتبالی است و روزهای نوروز همیشه سرشار از فوتبال بوده است. همه می دانیم که فوتبال تعطیلی بردار نیست. امیدوارم در سال ۹۲ همه تلاش کنند تا فوتبال کشور اعتلا پیدا کند و تیم های فوتبال و فوتسال وفوتبال ساحلی ایران با تلاش و کوشش در همه عرصه های بین المللی موفق باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات