تراکتورسازی تبریز با قبول نخستین شکست آسیایی خود صدر جدول را نیز از دست داد.

در دور سوم لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا تیم تراکتورسازی در ریاض پایتخت عربستان میهمان تیم الشباب عربستان بود که در نهایت این بازی را با یک گل به حریف خود واگذار کرد.

این نخستین شکست تیم تراکتورسازی در باشگاه های آسیا محسوب می شود؛ شاگردان تونی اولیویرا در دو بازی قبلی خود مقابل الجزیره امارات به پیروزی دست یافته و برابر الجیش قطر نیز مساوی کرده بودند.

در پایان دور رفت تیم الشباب با هفت امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و تیم تراکتورسازی با چهار امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به الجیش قطر در رده دوم جای گرفت؛ الجزیره نیز با یک امتیاز قعر نشین گروه است.

نمایش ضعیف تراکتورسازی

تراکتور سازی به غیر از ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم بازی ضعیفی را مقابل الشباب عربستان ارائه کرد؛ خوش شانسی تیم تراکتورسازی و بی دقتی مهاجمان الشباب در نهایت فقط یک گل را به دنبال داشت.

در همان نیمه نخست خطای زیرکانه مهدی ثابتی روی مهاجم عربستانی می توانست اخراج وی و یک ضربه پنالتی را به همراه داشته باشد. در نیمه دوم نیز مهاجمان الشباب دو بار ثابتی را جا گذاشته اما موفق به گشودن دروازه نشدند. ثابتی نیز یک تک به تک مهاجم حریف را به خوبی مهار کرد.

البته تراکتورسازی نیز فرصت های خوبی را برای گلزنی از دست داد؛ ضربه سر عالی سیدصالحی در نیمه نخست نفس میزبان را گرفت؛ در نیمه دوم نیز شوت کریمیان و لوپز تراکتورسازی را تا آستانه گل تساوی پیش برد، اما درخشش دروازه بان عربستانی مانع از ورود توپ به دروازه تیمش شد.

صاحبنظران بر این باورند که در مجموع تراکتورسازی نتوانست بازی روان و خوب همیشگی خود را به نمایش بگذارد.

در این بازی خستگی کاملا در ساق بازیکنان تیم تراکتورسازی مشهود بود؛ تراکتورسازی پنج روز قبل از این بازی، در لیگ برتر ایران مقابل داماش در رشت به برتری دو بر یک دست یافته و بدون بازگشت به تبریز و با دو پرواز تهران به دبی و دبی به ریاض که هشت ساعت به طول کشیده بود، روانه عربستان شده بودند.



بازی های دور برگشت تراکتورسازی

تراکتورسازی روز چهارشنبه ۲۱ فروردین در تبریز میزبان الشباب عربستان است؛ بازی که برای این تیم جنبه انتقامی داشته و می تواند مصافی برای باز پس گیری صدر جدول از حریف عربستانی به شمار رود.

چهار اردیبهشت تراکتورسازی به خانه الجزیره به میدان رفته و ۱۱ اردیبهشت آخرین بازی مرحله گروهی تراکتورسازی در خانه مقابل تیم الجیش قطر است.

با توجه به بازی های باقیمانده تراکتورسازی شانس صعود از گروه خود را داشته و باید تلاش کند که با صدرنشینی از گروه خود به مرحله حذفی راه یابد.

به نظر می سد تیم ای مدعی این گروه الشباب عربستان و الجیش قطر است و تراکتورسازی با هر دو حریف در تبریز بازی داشته و می تواند با پشتیبانی تماشاگرانش مقتدرانه از این گروه صعود کند.





اولیویرا: تراکتورسازی را بازسازی می کنیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: الشباب در بازی به آنچه می خواست رسید.

تونی اولیویرا پس از شکست یک بر صفر مقابل الشباب عربستان اظهار داشت: شکست ناامید کننده ای تجربه کردیم زیرا این نخستین شکست ما در این مسابقات است با این وجود بازی خوبی ارائه کردیم، اما تیم مقابل خوب بازی کرد.

وی افزود: آنها فرصت به دست گرفتن بازی را به تراکتورسازی ندادند و فرصت های بسیاری را ساختند و ما در حد توان خود سعی کردیم که نتیجه خوبی کسب کنیم، ولی الشباب آنچه را می خواست به دست آورد و به پیروزی رسید.

اولیویرا در ادامه گفت: تا حدی که توان داریم سعی در بازسازی ساختار تیم خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم در بازی های بعدی با قدرت به بازی برگردیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات