سرمربی استقلال در گفت وگو با روزنامه" الشرق" عربستان از نامزد مورد تایید فدراسیون فوتبال ایران سخن گفت. او معتقد است که در رقابت های آسیایی به تیم های غرب آسیا ظلم می شود.

استقلال در سومین بازی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه به مصاف الهلال عربستان می رود.

امیر قلعه نویی، سرمربی آبی پوشان پایتخت در گفت وگویی که با روزنامه" الشرق" عربستان داشت، درباره موضوعات جالبی سخن گفت. او درباره این که فدراسیون فوتبال ایران در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا به چه کسی رای خواهد داد، گفت: همچنان که پیش از این هم گفتم، فدراسیون فوتبال ایران در انتخابات AFC به نامزدی رای خواهد داد که برنامه های او با منافع و مصالح ایران هماهنگ باشد و این یک چیز طبیعی است. این سیاست هر انتخاباتی است چه در فوتبال و چه در بیرون از فوتبال.

قلعه نویی در ادامه سخنان خود درباره جدول زمان بندی لیگ قهرمانان آسیا سخن گفت و این گونه به سوال خبرنگار" الشرق" پاسخ داد: جدول زمان بندی بازی ها به نفع باشگاه های شرق و به ضرر باشگاه های غرب آسیاست. در توجیه این ادعای خود هم باید بگویم که به عنوان مثال لیگ ایران و عربستان چند هفته بعد به پایان می رسد؛ این در حالی است که لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد و تازه در مرحله گروهی است. مطمئنا چنین مسئله ای تیم های غرب آسیایی را خسته می کند و در نتایج آنها تاثیر می گذارد. به همین خاطر است که اغلب می بینیم که فینالیست ها یا از کره جنوبی هستند یا از ژاپن.

سرمربی آبی پوشان تیم های غرب آسیا را با شرق آسیا این گونه مقایسه کرد: در فوتبال ژاپن تفکر اروپایی حکمفرماست و باشگاه های این کشور در جذب اسپانسر و زمان بندی بازی ها همچون کشورهای اروپایی عمل می کنند، بر عکس باشگاه های غرب آسیا به ویژه عربستان و ایران. مطمئنا چنین موضوعی به پایین بودن تفکر رایج در این دو کشور برمی گردد؛ چرا که اندیشه موجود در این دو کشور قدیمی است و با پیشرفت چشمگیر فوتبال امروزی سازگار نیست. گذشته از این سرمایه گذاری هم ضعیف است.

قلعه نویی در ادامه به وجه تشابه مربیان در ایران و عربستان پرداخت و گفت: وضعیت مربیان داخلی در ایران و عربستان تشابه زیادی با هم دارد. هر دو کشور از یک قانون تبعیت می کنند و آن عدم اعتماد به مربیان داخلی است. یک مربی داخلی در ایران حتی این ترس را دارد که در وسط دو نیمه از کار برکنار شود.

سرمربی استقلال در پایان از افول ستاره ها در فوتبال ایران و عربستان ابراز تاسف و نگرانی کرد و گفت: در گذشته در فوتبال عربستان ستاره هایی چون سامی الجابر، یوسف الثنایان و ماجد عبدالله و همچنین در ایران ستاره هایی چون علی دایی و خداداد عزیزی بازی می کردند اما الان هیچ ستاره معروفی در این دو کشور وجود ندارد و دلیل آن به ضعف زیرساخت ها و عدم توجه به فوتبال پایه برمی گردد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات